Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Znamy wyniki Plebiscytu na Najlepszy Roślinny Produkt Roku - roślinne alternatywy nabiału na prowadzeniu

Kategoria: Biznes , Składniki Żywności

Wiemy już, jak prezentują się wyniki szóstej edycji plebiscytu na Najlepszy Roślinny Produkt Roku, organizowanego przez kampanię RoślinnieJemy. W głosowaniu w tym roku wzięło udział 3,5 tys. konsumentów - to oni wybrali swoje ulubione produkty i marki. Wśród nagrodzonych znalazły się m.in. Roślinna Śmietanka 31% od firmy Rama, nowe roślinne hot dogi z Ikei, czy linia roślinnych napojów Just Plants od Tymbarka.

Podobnie jak w zeszłym roku, producenci żywności i przedstawiciele gastronomii mogli zdobyć nagrody w pięciu kategoriach. Wyniki plebiscytu zostały ogłoszone 29.02. na uroczystej gali w Warszawie, która zgromadziła niemal 100 przedstawicieli branży roślinnej oraz osób zaangażowanych we wsparcie i rozwój branży. Mówczynią była Wicemarszałkini senatu Magdalena Biejat.

- Branża Roślinna to jedna z najdynamiczniej rozwijających się w Polsce i zasługuje, by tą innowacyjność wspierać, żeby poza tym, że jest liderem i w Polsce i na świecie, była wspierana też przez państwo. - mówi Współprzewodnicząca partii Razem Magdalena Biejat.

Tytuł Najlepszego Roślinnego Produktu Roku 2023 otrzymała Rama Crema 31% od firmy Upfield. Na drugim miejscu znalazł się Smarowaniec kremowy od Wege Sióstr, a na trzecim Alpro sojowe wysokobiałkowe. W tej kategorii nominowanych było 20 produktów. Wyniki głosowania podkreślają zapotrzebowanie wśród konsumentów na roślinne alternatywy nabiału. 

W ostatnich latach widzimy ogromny rozwój w kategorii alternatyw nabiału - czyli napojów roślinnych, jogurtów, serów, produktów, które do tej pory były dość trudne w produkcji tak, aby dorównywały tym odzwierzęcym. Bardzo cieszy mnie to, że produkty są coraz lepsze i pod kątem smaku i pod kątem swoich właściwości w zastosowaniu ich w kuchni. - mówi Anna Matusiak-Wieteszka - Group Brand Manager w firmie Upfield.

W kategorii Najlepszy Roślinny Debiut Gastronomiczny 2023, podobnie jak w zeszłym roku, docenione zostało upowszechnianie dostępu do roślinnych opcji w mainstreamie - zwycięzcą został roślinny hot-dog z Ikea, zdobywając spektakularne 54,5% głosów. Drugie miejsce zajęły roślinne tosty z Costa Coffee, a trzecie Roślinna Oferta sieci Kebab King.

Na wydarzeniu na gości czekał poczęstunek przygotowany przez Peaches Gastro Girls, partnerami wykonawczymi byli Frisco, palarnia kawy speciality Hayb, Browar Dziki Wschód i winoweganskie.pl. Patronami Medialnymi Plebiscytu są: Magazyn Handel i Handel Extra, Food Service, Nowości Gastronomiczne, Wiadomości Handlowe oraz Food Fakty.

Głosujący na Najlepszą Nową Markę Roślinną 2023 wybrali Eleplant, który rozwija nową markę zamiennika masła roślinnego. Zaraz za nim znalazł się Hempeat - zamienniki mięsa z białka konopi, marka została doceniona za wyznaczanie nowych standardów w branży żywnościowej oraz promowanie wartościowych, roślinnych rozwiązań i świadomej konsumpcji. Na trzecim miejscu znalazło się GURU Ferment, za rozwijanie nowej marki roślinnej w oparciu o lokalne produkty.

Na przestrzeni lat szturm na roślinną kategorię wzbudził dużo nadziei na stały dynamiczny rozwój tego segmentu. Jesteśmy w momencie, w którym ten sektor się stabilizuje, można dostrzec, jak rynek weryfikuje jakość oraz aspekty użytkowe nowych produktów. To jest znak, że wchodzimy w nowy etap rozwoju i konkurencyjności na roślinnym rynku. To dobra wiadomość, bo oznacza, że ten wciąż nowy i niewielki w porównaniu do mięsnego sektor dalej rośnie i ma tej przestrzeni do wzrostu jeszcze dużo. - mówi Karolina Centkowska, menadżerka ds. komunikacji w RoślinnieJemy, współorganizatorka wydarzenia.

W kategorii Roślinny Game Changer 2023 nominowane zostały marki i produkty, które istotnie przyczyniły się do rozwoju rynku roślinnego w Polsce. Zwycięzcą w tej kategorii została linia Just Plants od Tymbarka, za wprowadzenie na rynek napojów roślinnych i zwiększenie dostępności alternatyw dla mleka w tradycyjnych kanałach sprzedaży, druga nagroda powędrowała do marki jogurtów roślinnych - Magda plant-based za znaczące rozwijanie dostępności produktów roślinnych w Polsce, w tym dostarczanie rozwiązań dla sieci handlowych w ramach marek własnych. Ostatnią pozycję na podium zajęła linia Happy Vege od Netto, została wyróżniona za rozwijanie marki własnej i zwiększanie dostępności produktów roślinnych w przystępnych dla konsumenta cenach.

Tytuł Najlepszego Roślinnego Produktu 2023 dla Profesjonalistów jury przyznało marce Violife za produkt Viocreme Sour. Drugie miejsce należy do Masłosza - roślinnego zamiennika masła od marki Fair and Square, a trzecie do Roślinnego Ku*czaka firmy Plantway. Jest to jedyna kategoria, w której to jury, złożone z szefów kuchni dokonało wyboru - w tym gronie znalezł się m.in Krzysztof Rabek - założyciel cukiernii Odette w Warszawie, wcześniej kucharz w Atelier Amaro.

Gala Plebiscytu na Najlepszy Roślinny Produkt Roku organizowana przez RoślinnieJemy po raz kolejny zgromadziła przedstawicieli branży roślinnej w celebracji rozwoju tego sektora. Tym samym RoślinnieJemy daje znać, że powiększa swój zespół i czeka na aplikacje od osób, które chcą angażować się w transformacje systemu żywnościowego w pełnym wymiarze czasowym. Więcej informacji o rekrutacji na stronie RoślinnieJemy.  

 

Autor:RoślinnieJemy
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Plant-based

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.