Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Agro Tydzień: Chiński apetyt na mleko wciąż wzrasta

Kategoria: Biznes

Według najnowszych danych CLAL, w pierwszych trzech kwartałach 2017 r. wolumen importu produktów mleczarskich do Chin był znacząco większy niż w analogicznym okresie przed rokiem. Warto zauważyć, że w III kw. 2017 r. roczne tempo wzrostu importu proszków mlecznych, produktów dla niemowląt, mleka płynnego oraz masła, było wyższe niż w pierwszym półroczu br. Spowolniła jedynie dynamika wzrostu serów, a zakupy serwatki w proszku w III kw. były mniejsze niż przed rokiem.

Stale zwiększają się zakupy produktów dla niemowląt. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2017 r. ich import wyniósł 206 tys. t i był o 33% większy w relacji rocznej, a w porównaniu do analogicznego okresu w 2014 r. wzrósł o 126%.  Warto zauważyć, że w III kw. 2017 r. zaobserwowano przyspieszenie tempa wzrostu import produktów dla niemowląt. W relacji rocznej był on o 39% większy, podczas gdy w I półroczu 2017 r. dynamika ta wyniosła 29%.

W III kw. br. popyt importowy na proszki mleczne ze strony Chin był zdecydowanie większy niż przed rokiem. Wolumen importu pełnego mleka w proszku do Państwa Środka był dwukrotnie większy niż w III kw. 2016 r., a odtłuszczonego mleka w proszku zwiększył się o 80%. Tempo wzrostu w III kw. było zdecydowanie większe niż w I połowie br. roku. W efekcie w okresie pierwszych trzech kwartałów 2017 r. import PMP wyniósł 398 tys. t a OMP 201 tys. t i był odpowiednio o 16 i 32% większy niż w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. Warto zauważyć, że w porównaniu z rekordowym, 2014 r., wielkość zakupów proszku mlecznych w pierwszych trzech kwartałach roku była odpowiednio o 34 i 4% mniejsza. Co jednak ciekawe, w porównaniu do danych OECD-FAO z lipca br. obserwowane tempo wzrostu importu proszków mlecznych jest znacznie szybsze od zakładanego w prognozach na 2017 r.

W III kw. 2017 r. import masła przez Chiny zwiększył się o 34% (r/r) podczas gdy w okresie pierwszych sześciu miesięcy wzrost ten wyniósł 7% (r/r). Łącznie w pierwszych dziewięciu miesiącach Chiny zakupiły 74,6 tys. t masła, o 16% więcej niż przed rokiem.

Spadło natomiast tempo wzrostu importu serów. W III kw. 2017 r. Państwo Środka zakupiło o 5% więcej serów niż przed rokiem, podczas gdy w I półroczu br. import w relacji rocznej był o 33% większy. Łącznie w trzech kwartałach br. Chiny zakupiły 85 tys. t serów, tj. o 20,4% więcej niż w analogicznym okresie 2016 r. Warto przypomnieć, że lipcowe prognozy OECD-FAO w przypadku importu serów do Chin dla 2017 r. zakładały 36-proc. wzrost.

W przypadku serwatki w proszku, po 13-proc. wzroście w I połowie br., w III kw. 2017 r. Państwo Środka zakupiło o 6% mniej tego produktu niż w analogicznym okresie przed rokiem. W efekcie w pierwszych trzech kwartałach br. import serwatki wyniósł 397 tys. t i w relacji rocznej był o 6% większy.

Autor: Paweł Wyrzykowski, ekspert rynków rolnych, BGŻ BNP Paribas

Wybierz temat: Przemysł mleczarski

Autor: BGŻ BNP Paribas

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.