Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Chiny windują unijny eksport produktów mleczarskich

Kategoria: Biznes

Według danych Eurostat, w I połowie 2019 r. wartość sprzedaży produktów mleczarskich z Unii Europejskiej na rynki krajów trzecich wyniosła 5,6 mld EUR, czyli była o 10,6% większa niż w analogicznym okresie przed rokiem.

Wartość eksportu

Wzrost wartości eksportu odnotowano w przypadku wszystkich głównych kategorii produktów mleczarskich, a największą dynamiką charakteryzowały się proszki mleczne. Wartość eksportu mleka w proszku i serwatki zwiększyła się o 17% odpowiednio do 1,77 mld i 0,53 mld EUR. Sprzedaż na rynki zagraniczne mleka i śmietany płynnej zwiększyła się o 13% do 0,53 mld EUR, jogurtów i napojów fermentowanych o 12% do 0,19 mld EUR, a masła o 2% do 0,52 mld EUR. Wartość eksportu serów i twarogów z UE przekroczyła 2 mld EUR i była o 6% większa niż w I połowie 2018 r.

Wolumen eksportu

W ujęciu wolumenowym największą dynamikę wzrostu eksportu odnotowano w przypadku mleka i śmietany płynnej - 18,9% do 570 tys. t. Znacząco, bo o 14,0% do 811 tys. t, zwiększyła się sprzedaż zagraniczna proszków mlecznych. Wolumen eksportu serów i twarogów zwiększył się natomiast nieznacznie, o 0,9% do 424 tys. t, podczas gdy serwatki obniżył się o 2,0% do 336 tys. t.

Chiny

W I połowie 2019 r. największy wzrost wartości eksportu produktów mleczarskich z UE- o 30,4% do 721 mln EUR – odnotowano w przypadku ich największego unijnego odbiorcy – Chin. W odniesieniu do dwóch kolejnych największych importerów produktów mleczarskich z UE – Stanów Zjednoczonych i Japonii – wartość eksportu z UE w I połowie 2019 r., w relacji rocznej zwiększyła się po 15%.

W przypadku Chin, najbardziej pod względem wolumenu, zwiększył się eksport z UE mleka i śmietany płynnej, o 55,7% do 242,7 tys. t, oraz mleka w proszku, o 44,4% do 85,6 tys. t. Wolumen serów i twarogów wzrósł natomiast o 17,2% do 10,3 tys. t. Spadek wolumenu sprzedaży odnotowano jedynie w przypadku masła, o 7,5% do 5,2 tys. t.

Sprzyjajaca sytuacja na świecie

Unijni eksporterzy produktów mleczarskich, oprócz „naturalnego” wzrostu popytu na produkty mleczarskie w Chinach,  korzystają również na wojnie handlowej między Stanami Zjednoczonymi, a Chinami oraz rozprzestrzeniającym się Afrykańskim Pomorze Świń w Państwie Środka.

Należy zauważyć, że wg USDEC, wolumen eksportu produktów mleczarskich (proszków mlecznych, serów, tłuszczów mlecznych, serwatki i laktozy) ze Stanów Zjednoczonych do Chin w I połowie 2019 r. był o 54% mniejszy niż w analogicznym okresie przed rokiem.

Oprócz Unii Europejskiej, w I połowie 2019 r.  wyraźny wzrost eksportu produktów mleczarskich do Chin odnotowano także w przypadku Nowej Zelandii. Według danych CLAL wolumen sprzedaży pełnego mleka w proszku do Chin był o 53% większy niż w I połowie 2018 r. Eksport serów zwiększył się o 29%, odtłuszczonego mleka w proszku o 20%, mleka płynnego o 24%, a śmietany o 85%.

Źródło: agronomist.pl

Wybierz temat: Przemysł mleczarski

Autor: BNP Paribas

BNP Paribas

Paweł Wyrzykowski
Analityk sektora rolno-spożywczego
Rynek mleka

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.