Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Coca-Cola wprowadza w Europie Zachodniej nowe, bardziej przyjazne dla środowiska korki do butelek

Kategoria: Opakowania

Korek połączony z butelką

Coca-Cola wprowadza w krajach Europy Zachodniej butelki z nowym, ułatwiającym recykling rodzajem korka. Innowacja docelowo ma objąć wszystkie flagowe produkty firmy – napoje gazowane, niegazowane oraz wody. Według międzynarodowej korporacji nowy system otwierania butelek jest bardzo podobny do dotychczasowego, z tą jednak różnicą, że korek pozostaje połączony z szyjką butelki. Pozwala to zachować hermetyczność zamknięcia po zakręceniu, a równocześnie sprawia, że korek nie jest oddzielany od butelki, co ułatwia recykling opakowania w całości.

Krok na drodze do zrównoważonego rozwoju

Coca-Cola podkreśla, że ten „innowacyjny kamień milowy” stanowi ważny krok w prowadzonej przez firmę kampanii „Świat bez odpadów” oraz w realizowaniu strategii #Wciążzmieniamy dla Europy Zachodniej, która skupiona jest na opracowywaniu nowych, przyjaznych dla środowiska opakowań.  Korporacja wychodzi w ten sposób naprzeciw nowym przepisom Unii Europejskiej w zakresie jednorazowych plastików, które mają wejść w życie w lipcu 2024 r. Nowe korki staną się częścią plastikowych butelek napojów takich marek jak Coca-Cola, Fanta, Sprite czy Nordic Mist.

Zmiana zachowań konsumentów

Jak twierdzi Coca-Cola, jednym z jej celów jest zachęcanie klientów do recyklingu. Firma planuje wykorzystywać swoje zasoby i kanały komunikacji, by „promować trwałe zmiany w zachowaniu konsumentów, aby nie tylko cieszyli się oni smakiem ulubionych napojów, ale również angażowali w zbieranie i recykling opakowań”, mówi Ana Gascón, dyrektor ds. Strategii Zrównoważonych Opakowań dla Europy w The Coca-Cola Company. Na nowych korkach umieszczono skierowaną do nabywców informację „jestem przywiązany do wspólnego recyklingu”, natomiast materiały promocyjne Coca-Coli nie tylko wyjaśniają działanie innowacyjnego rozwiązania, ale jednocześnie zawierają hasła zachęcające do zbierania i recyklingu opakowań po napojach w całości.

Źródła:

  1. https://www.cocacolaep.com/gb/news/2022/coca-cola-begins-introduction-of-attached-caps-across-entire-portfolio-to-boost-collection-and-recylcing-and-help-to-prevent-litter/
  2. https://efeagro.com/nuevo-tapon-coca-cola/?fbclid=IwAR1Q71nakXvHAFBzoeLrAk1jZcYciha9SLXRKs2Rx6dAJIHuF6yuOUCQQPk

Wybierz temat: Opakowania

Autor: Wojciech Grodzicki

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.