Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Korek połączony z butelką
Coca-Cola wprowadza w krajach Europy Zachodniej butelki z nowym, ułatwiającym recykling rodzajem korka. Innowacja docelowo ma objąć wszystkie flagowe produkty firmy – napoje gazowane, niegazowane oraz wody. Według międzynarodowej korporacji nowy system otwierania butelek jest bardzo podobny do dotychczasowego, z tą jednak różnicą, że korek pozostaje połączony z szyjką butelki. Pozwala to zachować hermetyczność zamknięcia po zakręceniu, a równocześnie sprawia, że korek nie jest oddzielany od butelki, co ułatwia recykling opakowania w całości.
Krok na drodze do zrównoważonego rozwoju
Coca-Cola podkreśla, że ten „innowacyjny kamień milowy” stanowi ważny krok w prowadzonej przez firmę kampanii „Świat bez odpadów” oraz w realizowaniu strategii #Wciążzmieniamy dla Europy Zachodniej, która skupiona jest na opracowywaniu nowych, przyjaznych dla środowiska opakowań. Korporacja wychodzi w ten sposób naprzeciw nowym przepisom Unii Europejskiej w zakresie jednorazowych plastików, które mają wejść w życie w lipcu 2024 r. Nowe korki staną się częścią plastikowych butelek napojów takich marek jak Coca-Cola, Fanta, Sprite czy Nordic Mist.
Zmiana zachowań konsumentów
Jak twierdzi Coca-Cola, jednym z jej celów jest zachęcanie klientów do recyklingu. Firma planuje wykorzystywać swoje zasoby i kanały komunikacji, by „promować trwałe zmiany w zachowaniu konsumentów, aby nie tylko cieszyli się oni smakiem ulubionych napojów, ale również angażowali w zbieranie i recykling opakowań”, mówi Ana Gascón, dyrektor ds. Strategii Zrównoważonych Opakowań dla Europy w The Coca-Cola Company. Na nowych korkach umieszczono skierowaną do nabywców informację „jestem przywiązany do wspólnego recyklingu”, natomiast materiały promocyjne Coca-Coli nie tylko wyjaśniają działanie innowacyjnego rozwiązania, ale jednocześnie zawierają hasła zachęcające do zbierania i recyklingu opakowań po napojach w całości.
Źródła:
Przeczytaj także
Rozporządzenie stanowi istotny krok w kierunku wprowadzenia założeń gospodarki o obiegu zamkniętym, której celem jest ograniczenie niekorzystnego wpływu zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi
Tarczyński S.A. to pierwsza firma spożywcza w Polsce, która zamknęła pętlę recyklingu, przystępując do programu RafCycle™ - usługi recyklingu, zapewniającej nowe życie odpadom etykietowym. - To świetny przykład, jak wprowadzać w życie zasady gospodarki obiegu zamkniętego – komentuje Jaśmina Solecka, prezes stowarzyszenia Natureef, które zrzesza wiodących producentów żywności i opakowań.
Grupa Carlsberg odsłania kolejny etap prac nad Fibre Bottle - butelką z włókna drzewnego, w pełni nadającą się do recyklingu