Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Herbata, olejek, nalewka ziołowa na koronawirusa? Nie daj się oszukać

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) i Federalna Komisja Handlu (FTC) wystosowały pisma ostrzegawcze do siedmiu firm, dotyczące sprzedaży fałszywych produktów przeciwko COVID-19. Produkty te są niezatwierdzonymi lekami, które stanowią znaczne zagrożenie dla zdrowia pacjenta i naruszają prawo federalne. FDA i FTC podejmują to działanie w ramach ochrony Amerykanów podczas pandemii COVID-19. Są to pierwsze listy ostrzegawcze wydane przez FDA w odniesieniu do niezatwierdzonych produktów, które mają zapobiegać lub leczyć chorobę COVID-19, wywoływaną przez koronawirus SARS-CoV-2.

FDA jest szczególnie zaniepokojona tym, że produkty, które rzekomo leczą lub zapobiegają poważnym chorobom, takim jak COVID-19, mogą powodować opóźnienie lub zaprzestanie odpowiedniego leczenia, prowadząc do poważnych i zagrażających życiu szkód.

Firmy, które otrzymały ostrzeżenie

FDA i FTC wspólnie wysłały listy ostrzegawcze do: Vital Silver, Quinessence Aromatherapy Ltd., Xephyr LLC (działający jako N-Ergetics), GuruNanda LLC, Vivify Holistic Clinic, Herbal Amy LLC and The Jim Bakker Show.

Fałszywe produkty zapobiegające lub leczące COVID-19

Produktami wymienionymi w listach ostrzegawczych są herbaty, olejki eteryczne, nalewki i srebro koloidalne. FDA uprzednio ostrzegła, że ​​srebro koloidalne nie jest bezpieczne ani skuteczne w leczeniu jakiejkolwiek choroby lub stanu.

Obecnie nie ma zatwierdzonych szczepionek ani leków przeciwko COVID-19. Opracowywane są badawcze szczepionki i metody leczenia, ale znajdują się one na wczesnym etapie i nie zostały jeszcze w pełni przetestowane pod kątem bezpieczeństwa czy skuteczności.

Media społecznościowe i Internet źródłem zafałszowanych produktów

FDA i FTC będą nadal monitorować media społecznościowe, rynek internetowy i przychodzące skargi, aby zapewnić, że firmy nie będą sprzedawać fałszywych produktów. Utworzono specjalną międzyagencyjną grupę FDA, której zadaniem jest ścisłe monitorowanie pod kątem fałszywych produktów związanych z COVID-19.  

Podobna sytuacja w Polsce

W Polsce Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na bieżąco monitoruje rynek sprawdzając, czy prawa konsumentów są przestrzegane, szczególnie ma to znaczenie teraz podczas zagrożenia epidemią. Urząd sprawdza, czy sprzedawcy nie wykorzystują lęku przed chorobą i nie wprowadzają konsumentów w błąd co do przeznaczenia oferowanych produktów, ich właściwości lub ceny. Po interwencji UOKiK wiele tego typu ofert usunięto z internetu. Urząd przypomina o racjonalnym podejściu do informacji zawartych w opisach, np. odnośnie właściwości towaru.

Źródła:

1. FDA

2. UOKiK

 

Probase 360 - baza zafałszowań żywnośći:

Wybierz temat: Food Fraud

Autor: Michał Snopkiewicz

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.