Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Influencer marketing w reklamie suplementów diety – zawód osoby reklamującej produkt ma znaczenie dla zgodności komunikacji z przepisami prawa

Kategoria: Biznes, Prawo Żywnościowe

Rynek suplementów diety wciąż intensywnie się rozwija, a temu towarzyszy wzrost świadomości konsumentów na temat zdrowia oraz potrzeb organizmu związanych z przyjmowaniem witamin i składników mineralnych. Na rynku pojawia się co raz więcej prozdrowotnych środków spożywczych, co oznacza że producenci muszą co raz bardziej starać się o uwagę konsumenta. Ostatnio, wśród firm działających w sektorze spożywczym modny stał się tzw. „influencer marketing” pozwalający dotrzeć do większych, bardziej zróżnicowanych wiekowo grup odbiorców mających ściśle określone potrzeby żywieniowe. 

Jak reklamować suplementy i po pomoc jakich infuencerów sięgać, aby zaciekawić produktem odbiorcę i wciąż mieścić się w granicach obowiązujących przepisów prawa? Zapraszamy do lektury.  

Wybierz obszar: Prawo żywnościowe

Autor: Katarzyna Hałaburda

Katarzyna Hałaburda

Katarzyna Hałaburda, ekspert ds. prawa farmaceutycznego, żywnościowego i wyrobów medycznych w Departamencie Life Science Kancelarii Kondrat i Partnerzy.

W codziennej praktyce zajmuje się obsługą prawną podmiotów z sektorów regulowanych, w szczególności sektora farmaceutycznego, medycznego, spożywczego, beauty oraz weterynaryjnego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z szeroko rozumianym obrotem produktami leczniczymi, wyrobami medycznymi, szczególnymi kategoriami żywności oraz kosmetykami.

Oferuje pomoc w zagadnieniach związanych z weryfikacją zgodności składu i dokumentacji produktów, przez dopuszczenie/wprowadzenie produktów do obrotu, po prowadzenie postępowań przed organami administracyjnymi na rzecz klientów. Ekspert w rozwiązywaniu problemów związanych z interpretacją przepisów, zwłaszcza dotyczących kwalifikacji, reklamy, prezentacji, promocji i znakowania produktów.

Posiada również doświadczenie w sprawach z zakresu prawa ochrony własności intelektualnej oraz prawa ochrony konkurencji i konsumentów.

Jest autorem wielu artykułów w prasie branżowej oraz prelegentem na konferencjach organizowanych dla klientów z branży farmaceutycznej i spożywczej.

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Akademii Leona Koźmińskiego oraz Podyplomowego Studium Prawa Własności Intelektualnej na Uniwersytecie Warszawskim. Aplikantka adwokacka w Izbie Adwokackiej w Warszawie.

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.