Rynek suplementów diety wciąż intensywnie się rozwija, a temu towarzyszy wzrost świadomości konsumentów na temat zdrowia oraz potrzeb organizmu związanych z przyjmowaniem witamin i składników mineralnych. Na rynku pojawia się co raz więcej prozdrowotnych środków spożywczych, co oznacza że producenci muszą co raz bardziej starać się o uwagę konsumenta. Ostatnio, wśród firm działających w sektorze spożywczym modny stał się tzw. „influencer marketing” pozwalający dotrzeć do większych, bardziej zróżnicowanych wiekowo grup odbiorców mających ściśle określone potrzeby żywieniowe.
Jak reklamować suplementy i po pomoc jakich infuencerów sięgać, aby zaciekawić produktem odbiorcę i wciąż mieścić się w granicach obowiązujących przepisów prawa? Zapraszamy do lektury.
Katarzyna Hałaburda, ekspert ds. prawa farmaceutycznego, żywnościowego i wyrobów medycznych w Departamencie Life Science Kancelarii Kondrat i Partnerzy.
W codziennej praktyce zajmuje się obsługą prawną podmiotów z sektorów regulowanych, w szczególności sektora farmaceutycznego, medycznego, spożywczego, beauty oraz weterynaryjnego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z szeroko rozumianym obrotem produktami leczniczymi, wyrobami medycznymi, szczególnymi kategoriami żywności oraz kosmetykami.
Oferuje pomoc w zagadnieniach związanych z weryfikacją zgodności składu i dokumentacji produktów, przez dopuszczenie/wprowadzenie produktów do obrotu, po prowadzenie postępowań przed organami administracyjnymi na rzecz klientów. Ekspert w rozwiązywaniu problemów związanych z interpretacją przepisów, zwłaszcza dotyczących kwalifikacji, reklamy, prezentacji, promocji i znakowania produktów.
Posiada również doświadczenie w sprawach z zakresu prawa ochrony własności intelektualnej oraz prawa ochrony konkurencji i konsumentów.
Jest autorem wielu artykułów w prasie branżowej oraz prelegentem na konferencjach organizowanych dla klientów z branży farmaceutycznej i spożywczej.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Akademii Leona Koźmińskiego oraz Podyplomowego Studium Prawa Własności Intelektualnej na Uniwersytecie Warszawskim. Aplikantka adwokacka w Izbie Adwokackiej w Warszawie.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.
Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco: