Rejestracja do katalogu firm

Przypomnij hasło

Facebook Twitter LinkedIn

Jemy, aby żyć (zdrowo) czy żyjemy, aby jeść (niezdrowo)?

Kategoria: Biznes Fakty, Składniki Żywności

Sokrates mówił, że ‘dobrzy ludzie jedzą i piją, aby żyć’.

Dziś (podążając za trendami) zapewne dopowiedziałby jeszcze ’…żyć zdrowo’, bo według cyklicznego sondażu „Food Trends / Trendy w Zwyczajach Żywieniowych” realizowanego przez instytut badawczy Ipsos 2 na 3 Polaków zgadza się z tym, że odżywianie ma bardzo duży wpływ na zdrowie, które dla większości z nas jest bardzo ważne. A więc można śmiało powiedzieć, że prawie każdy Polak jest lub chce być dobrym człowiekiem.

Ale, ale!... Sokrates żyjąc dziś powiedziałby pewnie, że 23% z nas to źli ludzie…

…bo według niego „źli ludzie żyją, aby jeść i pić”, a według sondażu „Food Trends” realizowanego przez Ipsos 23% Polaków (7% więcej niż w 2015 r) kocha swoje niezdrowe jedzenie i nie może z niego zrezygnować. Co więcej, aż dla 61% z nas doznania smakowe są nadal ważniejsze niż aspekty zdrowotne.

To jak to w końcu jest z tym zdrowym odżywianiem?

Niewątpliwie trend na zdrowe odżywianie i w ogóle zdrowy tryb życia jest coraz bardziej popularny. Nie da się tego nie zauważyć będąc w sklepie, gdzie półki już prawie uginają się od produktów bio, wszelakich propozycji ‘bez’ (bez cukru, glutenu itp.), czy produktów 100% naturalnych. Nawet chipsy są już robione praktycznie bez oleju, a sosy w proszku nie mają w składzie ani jednego E.

Również media utwierdzają nas w przekonaniu, że każdy szuka zdrowych alternatyw. Wystarczy obejrzeć pierwszy lepszy program lifestylowy czy też odwiedzić FB, który stale proponuje nam diety (ach diety) i pokazuje, że można żyć jedynie na zielonych koktajlach.

Marketerzy nie zapominają też oczywiście o smaku i przekonują nas, że możemy jeść i zdrowo i smacznie, z niczego nie rezygnując! Ale czy oby na pewno mięso przyrządzone w parowarze bez odrobiny tłuszczu jest tak samo dobre jak kotlet schabowy usmażony na smalczyku?

Część z nas pewnie powie, że tak (nawet jeśli w rzeczywistości myśli zupełnie inaczej), bo przecież chcemy być dobrymi ludźmi, przynajmniej kreować się na takich. Ale nie zapominajmy też o tych, którzy powiedzą bez żadnej krępacji ‘nie!’ Pamiętajmy, żeby ta jedna czwarta Polaków też znalazła na półce i w mediach coś ciekawego dla siebie.

Autor: Ipsos Sp. z o.o.

Ipsos Sp. z o.o.

Monika Panuś
Senior Project Manager

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn