Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Jemy, aby żyć (zdrowo) czy żyjemy, aby jeść (niezdrowo)?

Kategoria: Biznes , Składniki Żywności

Sokrates mówił, że ‘dobrzy ludzie jedzą i piją, aby żyć’.

Dziś (podążając za trendami) zapewne dopowiedziałby jeszcze ’…żyć zdrowo’, bo według cyklicznego sondażu „Food Trends / Trendy w Zwyczajach Żywieniowych” realizowanego przez instytut badawczy Ipsos 2 na 3 Polaków zgadza się z tym, że odżywianie ma bardzo duży wpływ na zdrowie, które dla większości z nas jest bardzo ważne. A więc można śmiało powiedzieć, że prawie każdy Polak jest lub chce być dobrym człowiekiem.

Ale, ale!... Sokrates żyjąc dziś powiedziałby pewnie, że 23% z nas to źli ludzie…

…bo według niego „źli ludzie żyją, aby jeść i pić”, a według sondażu „Food Trends” realizowanego przez Ipsos 23% Polaków (7% więcej niż w 2015 r) kocha swoje niezdrowe jedzenie i nie może z niego zrezygnować. Co więcej, aż dla 61% z nas doznania smakowe są nadal ważniejsze niż aspekty zdrowotne.

To jak to w końcu jest z tym zdrowym odżywianiem?

Niewątpliwie trend na zdrowe odżywianie i w ogóle zdrowy tryb życia jest coraz bardziej popularny. Nie da się tego nie zauważyć będąc w sklepie, gdzie półki już prawie uginają się od produktów bio, wszelakich propozycji ‘bez’ (bez cukru, glutenu itp.), czy produktów 100% naturalnych. Nawet chipsy są już robione praktycznie bez oleju, a sosy w proszku nie mają w składzie ani jednego E.

Również media utwierdzają nas w przekonaniu, że każdy szuka zdrowych alternatyw. Wystarczy obejrzeć pierwszy lepszy program lifestylowy czy też odwiedzić FB, który stale proponuje nam diety (ach diety) i pokazuje, że można żyć jedynie na zielonych koktajlach.

Marketerzy nie zapominają też oczywiście o smaku i przekonują nas, że możemy jeść i zdrowo i smacznie, z niczego nie rezygnując! Ale czy oby na pewno mięso przyrządzone w parowarze bez odrobiny tłuszczu jest tak samo dobre jak kotlet schabowy usmażony na smalczyku?

Część z nas pewnie powie, że tak (nawet jeśli w rzeczywistości myśli zupełnie inaczej), bo przecież chcemy być dobrymi ludźmi, przynajmniej kreować się na takich. Ale nie zapominajmy też o tych, którzy powiedzą bez żadnej krępacji ‘nie!’ Pamiętajmy, żeby ta jedna czwarta Polaków też znalazła na półce i w mediach coś ciekawego dla siebie.

Autor:Ipsos Sp. z o.o.
Ipsos Sp. z o.o.
Monika Panuś
Senior Project Manager
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

  • 26.07.2018

    Jedzenie na jedno kliknięcie

    Nie ma jak domowy obiadek – rosół i kotlet to klasyka, którą najchętniej widzimy na swoich talerzach. Polacy są tradycjonalistami i mimo wielu nowinek w sklepach, wciąż chętnie sięgają po to, co sprawdzone i znane od lat. A jednak na domowych stołach...

    Czytaj więcej
  • 09.07.2018

    Jedzenie w domu czy poza domem?

    W ostatnich  latach Polacy na jedzenie zamawiane ‘na wynos’ wydają więcej.  Jednocześnie rośnie liczba osób, które regularnie stołują się poza domem. Jak grzyby po deszczu wyrastają coraz to nowe restauracje i bary, a kanapki świetnie...

    Czytaj więcej
  • 30.05.2018

    Ujemne kalorie - nowość z USA

    Amerykańscy naukowcy są dość blisko opracowania dodatku żywieniowego, który będzie zmieniał wartość kaloryczną każdego pokarmu na ujemną. Wystarczy, w procesie produkcji, dodać ów składnik do kiełbasy, czekolady...

    Czytaj więcej
  • 25.04.2018

    Skomplikowane relacje z przekąskami

    Dostarczają energii, pobudzają do działania, są źródłem przyjemności – nic dziwnego, że lubimy przekąski. Według sondażu zrealizowanego przez Ipsos Polska „Food Trends/Trendy w zwyczajach żywieniowych Polaków”, aż 2/3 Polaków...

    Czytaj więcej

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.