Rejestracja do katalogu firm

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Jedzenie na jedno kliknięcie

Pobierz materiały

Kategoria: Biznes i Wydarzenia

Rosół, schabowy - a może dzisiaj pizza?

Nie ma jak domowy obiadek – rosół i kotlet to klasyka, którą najchętniej widzimy na swoich talerzach. Polacy są tradycjonalistami i mimo wielu nowinek w sklepach, wciąż chętnie sięgają po to, co sprawdzone i znane od lat. A jednak na domowych stołach coraz częściej gości zamówiona pizza, kebab, czy chińszczyzna.

Zamawiam, bo lubię

Według badań Ipsos dotyczących podejścia Polaków do jedzenia „Food Trends / Trendy w Zwyczajach Żywieniowych”, prawie co drugiemu z nas (47%) zdarza się zamawianie jedzenia do domu. Najczęściej 30-latkom – w tej grupie prawie 40% osób zamawia przynajmniej raz w miesiącu. Czy to efekt przepracowania i braku czasu na domowe gotowanie? To też, ale nie tylko! Główna przyczyna to po prostu apetyt na jakieś konkretne danie. Okazuje się, że zamawiamy jedzenie, które… po prostu lubimy.

Dania z całego świata

Tak, jak ogólnie najbardziej lubimy polskie dania, tak w kwestii dowożenia do domu także mamy swoje  przyzwyczajenia i preferencje. Najczęściej do domów dostarczana jest pizza, trzeba jednak przyznać, że o ile jeszcze w 2015 roku niewiele poza pizzą można było zamówić, to już po dwóch kolejnych latach oferta jest nieporównanie bogatsza. Pozycja pizzy jest podgryzana przez tak różne propozycje, jak kebab (zamawiany do domu prawie 3 razy częściej, niż w 2015) czy chińszczyzna (2 razy częściej). Rośnie także udział pierogów i sushi.

Do dobrego łatwo się przyzwyczaić

Co ciekawe, chociaż liczba osób zamawiających jedzenie do domu rośnie powoli, to wygląda na to, że jeśli już ktoś zamawianie do domu polubi, to robi to coraz częściej. Coraz wyższe są także rachunki: teraz za jedno zamówienie płacimy średnio 70 zł, podczas gdy  przed dwoma laty było to raptem 57 zł.

Wygląda na to, że rynek dostaw jedzenia do domu dopiero się rozpędza. Chociaż pizzerie dowożą jedzenie od lat, to jednak od 2015 roku widać poważne zmiany – zamawiamy coraz częściej i przede wszystkim coraz drożej. Może zachęcają nas przemykający ulicami kurierzy z pomarańczowymi, albo czarnymi plecakami? Pyszne.pl i Uber Eats wbiły się w miejski krajobraz i trudno dziś znaleźć osobę, która się z nimi nie spotkała. Nie trzeba znać konkretnych adresów – strona www, albo aplikacja sama podpowiada najbliższe restauracje, a menu jest bardzo bogate. Jeszcze dwa lata temu hamburgery, czy pierogi były zupełnie niszowe. Co nowego i ciekawego będziemy kupować za kolejne dwa lata?

Po więcej informacji o zwyczajach żywieniowych Polaków zapraszamy do raportu ‘FoodTrends2017 Ipsos’ - szczegóły w załączniku.

Autor: Ipsos Sp. z o.o.

Ipsos Sp. z o.o.

Joanna Szóstak
Senior Project Manager

Wypełnij formularz w celu pobrania materiałów

  • W celu udostępnienia pobranych z portalu materiałów, wyrażam zgodę na przekazywanie informacji handlowych oraz marketing bezpośredni za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz telekomunikacyjnych urządzeń końcowych przez podmioty Prokonsument Sp. z o.o. oraz Firmę właściciela powierzonych  materiałów na podstwaie umowy z portalem FoodFakty,  zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 204, z późń. zm.) oraz ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800, z późń. zm.)

    Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Każda komunikacja jaką do Ciebie skierujemy będzie zawierała opcję wycofania.

    Informacja

    Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką prywatności, aby dowiedzieć się więcej o naszym podejściu do danych osobowych (zgodnie z wymogiem art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).

    Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem zrealizowania świadczenia.

    Więcej informacji zawarte w: Warunki Ogólne i Regulamin oraz Polityka Prywatności

  • * - pole obowiązkowe

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ NA TEMAT AKTUALNYCH TRENDÓW OD

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn