Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Konsumenci skłonni są zapłacić do 75% więcej za produkty ze składnikami, które znają

Kategoria: Biznes

Portal spożywczy FoodFakty informuje: Ankieta przeprowadzona wspólnie przez Ingredient Communications oraz Surveygoo wykazała wzrost globalnego zapotrzebowania na rozpoznawalne składniki żywności. Z ankiety wynika, że aż 73% respondentów byłoby skłonnych zapłacić więcej za produkt zawierający składniki które znają i którym ufają.

Odpowiedzi zebrane zostały od 1300 ludzi z różnych grupach wiekowych w Europie, Stanach Zjednoczonych oraz Azji. Wyniki pokazują, że 73% ankietowanych jest w stanie zaakceptować wyższą cenę produktu w zamian za dokładne wiadomości o składzie, pochodzeniu i jakości składników produktu. Ponad połowa ankietowanych (52%) zaznaczyła, że mogliby zapłacić 10% więcej, natomiast prawie 1/5 (18%) zadeklarowała chęć zapłacenia aż 75% więcej za znane i zaufane składniki.

Według zebranych danych rozpoznawalność poszczególnych składników była jednym najważniejszym kryterium w trakcie wyboru produktu (52%). Wynik ten porównywalny był z informacjami odżywczymi dostępnymi na opakowaniu (53%) oraz ceną produktu (55%).

Rozpoznawalność poszczególnych składników oceniana była również jako bardziej istotna niż wysoka jakość produktu (32%) czy smak (50%).

Co-branding - współpraca między markami

Informacje uzyskane na podstawie ankiety dają zupełnie nowe możliwości w relacjach B2B w sektorze żywnościowym w którym branding poszczególnych składników produktu nie jest jeszcze aż tak rozwinięty jak np. w przypadku branży komputerowej (przykładem może być Intel Inside). Główną zaletą współpracy jest wytworzenie zaufania i wskazanie drogi konsumentom, co może przełożyć się na zapewnienie lojalności produktowej, cykliczne zakupy produktu przez konsumenta, a co za tym idzie wyższą sprzedaż.

Jednym z przykładów skutecznego zastosowania co-brandingu w sektorze spożywczym była promocja składnika NutraSweet – aspartamu używanego między innymi przez takie marki jak Coca-Cola w produktach dietetycznych (Diet Coke).

Wielu producentów niechętnie podchodzi do stosowania markowych składników w swoich produktach w obawie przed ograniczeniami związanymi ze zmianami w produkcie (mniejsza swoboda) oraz konkurowaniu z tańszymi alternatywami produktu.

Najważniejszym zadaniem dla dostawców produktów markowych jest wytworzenie marki rozpoznawalnej i szanowanej przez konsumentów jeszcze przed rozpoczęciem współpracy B2B. Nie jest to zadanie łatwe i wymaga poświęcenia wielu środków i pracy. Zdarza się również, że projekt nie przyjmie się. Przykładem może być składnik Solae – sojowe białko opracowane przez firmy Dupont i Bunge w 2003 roku. Pomimo znacznych wydatków na reklamę (5.75 mln €) marka nie przyjęła się, głównie ze względu na to, że nie była wystarczająco unikalna oraz korzyści płynące z zakupu markowego białka nie zostały przedstawione w odpowiednio przejrzysty dla konsumentów sposób.

Z drugiej jednak strony widzimy przykład probiotycznego składnika LGG® - wykupionego ostatnio przez duńską firmę Chr Hansen – który możemy zobaczyć jako część wielu różnorodnych produktów na całym świecie. Za sukcesem składnika LGG® stoi doskonała dokumentacja potwierdzająca unikalność oraz wysoką jakość produktu.

Źródła:

  1. http://www.foodnavigator.com/Market-Trends/Consumers-willing-to-pay-75-more-for-known-ingredients-Survey/?utm_source=Newsletter_SponsoredSpecial&utm_medium=email&utm_campaign=Newsletter%2BSponsoredSpecial&c=aYOHPLUnD2kWDT7hmdz%2Fn%2BmGgoSel4xZ

  2. http://www.mynewsdesk.com/uk/ingredient-communications/pressreleases/press-release-name-your-price-nearly-three-quarters-of-consumers-will-pay-extra-for-ingredients-they-recognise-1690957

Autor: Jakub Ostaszewski

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.