Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Grupa Ferrero zaprezentowała 9. Raport Społecznej Odpowiedzialności. Dokument potwierdza pozycję spółki jako lidera rynku w dziedzinie dbałości o jakość produktów, wykorzystania surowców ze zrównoważonych źródeł oraz ochrony środowiska naturalnego. Producent jest także jednym z pionierów w oferowaniu konsumentom produktów w małych porcjach.
Filozofia odpowiedzialnego rozwoju, nadająca pierwszeństwo wartościom nad zasadą zysku, od samego początku stanowi swoisty kod genetyczny Ferrero. Wartości te zostały wyrażone w liście Michele Ferrero (1925-2015), legendarnego prezesa i twórcy globalnej pozycji firmy wystosowanym w 1957 r. do wszystkich pracowników: - Będę czuć zadowolenie tylko wówczas, gdy będę mógł faktycznie zapewnić Wam i Waszym dzieciom bezpieczeństwo i spokojną przyszłość.
Ten testament, rozciągnięty na wszystkich partnerów społecznych Ferrero, obowiązuje nadal, realizowany przez Giovanniego Ferrero, syna Michele: - Nasza pasja do tworzenia produktów najwyższej jakości określa codzienne działania Grupy – już na etapie pozyskiwania najlepszych surowców. Najlepszych nie tylko pod względem doskonałości produktu, ale także spełniania rygorystycznych kryteriów zrównoważonego rozwoju, które Grupa wdraża we współpracy z wieloma partnerami społecznymi w całym łańcuchu wartości – podkreśla Giovanni Ferrero, Executive Chairman Grupy Ferrero.
Małe porcje podstawą strategii Ferrero dla konsumentów
Całościowa filozofia zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesowej Ferrero opiera się na zasadzie odpowiedzialności za bezpieczeństwo konsumentów oraz stan środowiska naturalnego. Pierwszemu celowi służy strategia Ferrero dotycząca starannego doboru wysokiej jakości surowców oraz promocji zrównoważonego i świadomego odżywiania. Jej ważnym filarem jest wielkość pojedynczych porcji, które pozwalają konsumentom dokonywać świadomych wyborów żywieniowych.
- Dostosowanie wielkości pojedynczych porcji, tak aby lepiej wpisywały się w zalecenia dotyczące zbilansowanej diety jest bardzo ważne w kontekście promocji odpowiedzialnego i świadomego odżywiania się konsumentów. To także element reformulacji produktów spożywczych, przedsięwzięcia koalicji producentów, mającego na celu poprawę jakości żywieniowej produktów spożywczych - uważa Andrzej Gantner, Wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Ferrero zdaje sobie sprawę, że sposób, w jaki konsumowane są jej produkty jest bardzo ważny, dlatego oferuje kluczowe marki w małych porcjach. Ich wielkość sama w sobie stanowi sugestię odnośnie zalecanego spożycia. Pozwala to konsumentom na większą świadomość w dokonywaniu wyboru.
- Najbardziej wyrazistym przykładem podejścia Ferrero do małych porcji jest Kinder Chocolate. Od momentu wprowadzania na rynek w latach 60. ub. wieku czekolada składa się z ośmiu, oddzielnie pakowanych batoników. Pomimo upływu kilkudziesięciu lat, wymiany pokoleń, zmian w upodobaniach konsumentów i sposobie konsumpcji Kinder Chocolate pozostaje niezmienna. A w Polsce jest obecnie najpopularniejszym produktem w swoje kategorii – ujawnia Enrico Bottero, Dyrektor Generalny Ferrero w Polsce.
Większość (prawie 52 proc.) z produktów wprowadzonych na rynek przez Ferrero jest dostępna dla konsumentów w porcjach o gramaturze poniżej 15 g, a aż 83 proc. całości sprzedaży stanowią porcje poniżej 40 g. Dodatkowo, aż 68,2 proc. produktów spółki można kupić w porcjach o kaloryczności mniejszej niż 100 kcal, natomiast w porcjach mniejszych niż 130 kcal - aż 92,2 proc. (wzrost o 6,2% w porównaniu z rokiem poprzednim). Jedynie 3,7 proc. produktów dostarcza ponad 150 kcal na porcję. Dla porównania, 1 szklanka soku pomarańczowego to ok. 98 kcal.
- Analiza danych sprzedażowych na podstawie panelu sklepów Nielsen wykazuje, że ponad 50 proc. sprzedaży ilościowej w Polsce stanowią produktu o gramaturze do 50 g – mówi Joanna Rogalska, Client Director w firmie badawczej Nielsen Polska. - Determinuje to dobór pojedynczych porcji przez producentów wyrobów cukierniczych, tak aby ułatwić konsumentom świadome zarządzanie codziennym bilansem kalorycznym bez wyrzeczeń.
Edukacja konsumentów
Przejrzyste etykiety na produktach stanowią kolejny filar strategii Ferrero. Są zaprojektowane w sposób maksymalnie czytelny, aby promować wśród konsumentów świadome spożycie w oparciu o zalecenia żywieniowe. Zgodnie z obowiązującymi przepisami krajowymi, Grupa zapewnia dokładne i przejrzyste informacje żywieniowe na opakowaniach. Ferrero idzie jednak dalej niż wynika z wymogów prawa, udostępniając dodatkowe informacje żywieniowe, aby pomóc konsumentom w lepszym zrozumieniu etykiet. Informacje te obejmują między innymi wartość energetyczną w kilokaloriach na 100 g produktu oraz - co szczególnie ważne - na porcję, a także wskazanie procentowego udziału pojedynczej porcji w odniesieniu do referencyjnych wartości spożycia (8,400 kJ/2,000 kcal).
-Jedzenie to także duża przyjemność. Nie trzeba a nawet nie powinno się zjadać bardzo dużo, żeby się o tym przekonać – przekonuje Pascal Brodnicki, kucharz i autor książek kucharskich. -Jedzenie słodyczy jest przyjemne i nie przeszkadza w zrównoważonej diecie, o ile jemy je w małych porcjach oraz nie zapominamy o aktywności fizycznej – dodaje znany kucharz.
Aspekt aktywności fizycznej jest również obecny w działaniach Ferrero. Od wielu lat Grupa wdraża programy edukacyjne poświęcone promowaniu aktywnego stylu życia. Sztandarowym przedsięwzięciem Ferrero jest program Kinder+Sport, zachęcający dzieci i młodzież do aktywności fizycznej, który ma objąć 5 milionów dzieci z 30 krajów na świecie.
- W Polsce każdego roku program Kinder+Sport inspiruje do aktywnego spędzania wolnego czasu ponad 80 tys. dzieci i młodzieży – dodaje Enrico Bottero. – Jesteśmy szczególnie dumni, że patronat nad naszym programem objęło m.in. Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Ochrona środowiska
Zaangażowanie Ferrero w ochronę środowiska obejmuje między innymi własną produkcję energii pokrywającą 70 proc. potrzeb zakładów produkcyjnych w Europie, z czego 18 proc. ze źródeł odnawialnych. W 9. edycji raportu CSR czytamy też o celach Grupy, które mają zostać zrealizowane do 2020 r. To m.in. 40 proc. redukcja emisji CO2 z działalności produkcyjnej oraz 30 proc. redukcja emisji gazów cieplarnianych z transportu i przechowywania.
Ferrero stosuje surowce (m.in. cukier trzcinowy, kakao) ze zrównoważonych upraw i jako jedna z nielicznych może pochwalić się korzystaniem z oleju palmowego w 100 proc. pochodzącego ze zrównoważonych upraw z certyfikatem RSPO (od stycznia 2015 roku).
Ferrero dba także o dobrostan zwierząt hodowlanych: do 2020 roku wszystkie jaja stosowane przez koncern na świecie mają pochodzić od kur z chowu bezklatkowego. Na terenie EU cel ten został osiągnięty już w 2014 roku.
Więcej informacji: www.ferrerocsr.com
Przeczytaj także
Wyniki najnowszych badań przeprowadzonych przez firmę DuPont Nutrition & Health wykazały, że przyjmowanie synbiotyku HOWARU® Shape pozytywnie wpływa na florę bakteryjną jelita, co osobom z nadwagą daje nadzieję na uniknięcie ryzyka wystąpienia komplikacji zdrowotnych...
10 ulubionych słodkości: Pomimo coraz popularniejszego trendu eco i healthy na polskim rynku ciągle dominują typowo czekoladowe słodycze. Dla Polaka słodycz to przede wszystkim przyjemność, która ma dostarczyć radości bez względu na skład i kalorie. Co znajduje się w TOP10 najbardziej lubianych przez Polaków słodyczy?...
Firma Nestlé połączyła siły razem z sześcioma innymi firmami spożywczymi w Globalnej Koalicji na Rzecz Dobrostanu Zwierząt (GCAW). Jest to pierwsza na świecie globalna współpraca w branży spożywczej obejmująca główne firmy i ekspertów zajmujących się dobrostanem zwierząt.