Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Małe porcje przyjemności czyli jak można świadomie spożywać słodycze

Kategoria: Biznes

Grupa Ferrero zaprezentowała 9. Raport Społecznej Odpowiedzialności. Dokument potwierdza pozycję spółki jako lidera rynku w dziedzinie dbałości o jakość produktów, wykorzystania surowców ze zrównoważonych źródeł oraz ochrony środowiska naturalnego. Producent jest także jednym z pionierów w oferowaniu konsumentom produktów w małych porcjach.

Filozofia odpowiedzialnego rozwoju, nadająca pierwszeństwo wartościom nad zasadą zysku, od samego początku stanowi swoisty kod genetyczny Ferrero. Wartości te zostały wyrażone w liście Michele Ferrero (1925-2015), legendarnego prezesa i twórcy globalnej pozycji firmy wystosowanym w 1957 r. do wszystkich pracowników: - Będę czuć zadowolenie tylko wówczas, gdy będę mógł faktycznie zapewnić Wam i Waszym dzieciom bezpieczeństwo i spokojną przyszłość.

Ten testament, rozciągnięty na wszystkich partnerów społecznych Ferrero, obowiązuje nadal, realizowany przez Giovanniego Ferrero, syna Michele: - Nasza pasja do tworzenia produktów najwyższej jakości określa codzienne działania Grupy – już na etapie pozyskiwania najlepszych surowców. Najlepszych nie tylko pod względem doskonałości produktu, ale także spełniania rygorystycznych kryteriów zrównoważonego rozwoju, które Grupa wdraża we współpracy z wieloma partnerami społecznymi w całym łańcuchu wartości podkreśla Giovanni Ferrero, Executive Chairman Grupy Ferrero.

Małe porcje podstawą strategii Ferrero dla konsumentów

Całościowa filozofia zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesowej Ferrero opiera się na zasadzie odpowiedzialności za bezpieczeństwo konsumentów oraz stan środowiska naturalnego. Pierwszemu celowi służy strategia Ferrero dotycząca starannego doboru wysokiej jakości surowców oraz promocji zrównoważonego i świadomego odżywiania. Jej ważnym filarem jest wielkość pojedynczych porcji, które pozwalają konsumentom dokonywać świadomych wyborów żywieniowych.

- Dostosowanie wielkości pojedynczych porcji, tak aby lepiej wpisywały się w zalecenia dotyczące  zbilansowanej diety jest bardzo ważne w kontekście promocji odpowiedzialnego i świadomego odżywiania się konsumentów. To także element reformulacji  produktów spożywczych, przedsięwzięcia koalicji producentów, mającego na celu poprawę jakości żywieniowej produktów spożywczych  - uważa Andrzej Gantner, Wiceprezes  Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Ferrero zdaje sobie sprawę, że sposób, w jaki konsumowane są jej produkty jest bardzo ważny, dlatego oferuje kluczowe marki w małych porcjach. Ich wielkość sama w sobie stanowi sugestię odnośnie zalecanego spożycia. Pozwala to konsumentom na większą świadomość w dokonywaniu wyboru.

- Najbardziej wyrazistym przykładem podejścia Ferrero do małych porcji jest Kinder Chocolate. Od momentu wprowadzania na rynek w latach 60. ub. wieku czekolada składa się z ośmiu, oddzielnie pakowanych batoników. Pomimo upływu kilkudziesięciu lat, wymiany pokoleń, zmian w upodobaniach konsumentów i sposobie konsumpcji Kinder Chocolate pozostaje niezmienna. A w Polsce jest obecnie najpopularniejszym produktem w swoje kategorii – ujawnia Enrico Bottero, Dyrektor Generalny Ferrero w Polsce.  

Większość (prawie 52 proc.) z produktów wprowadzonych na rynek przez Ferrero jest dostępna dla konsumentów w porcjach o gramaturze poniżej 15 g, a aż 83 proc. całości sprzedaży stanowią porcje poniżej 40 g. Dodatkowo, aż 68,2 proc. produktów spółki można kupić w porcjach o kaloryczności mniejszej niż 100 kcal, natomiast w porcjach mniejszych niż 130 kcal - aż 92,2 proc. (wzrost o 6,2% w porównaniu z rokiem poprzednim). Jedynie 3,7 proc. produktów dostarcza ponad 150 kcal na porcję. Dla porównania, 1 szklanka soku pomarańczowego to ok. 98 kcal.

 - Analiza danych sprzedażowych na podstawie panelu sklepów Nielsen wykazuje, że ponad 50 proc. sprzedaży ilościowej w Polsce stanowią produktu o gramaturze do 50 g – mówi Joanna Rogalska, Client Director w firmie badawczej Nielsen Polska. - Determinuje to dobór pojedynczych porcji przez producentów wyrobów cukierniczych, tak aby ułatwić konsumentom świadome zarządzanie codziennym bilansem kalorycznym bez wyrzeczeń.

Edukacja konsumentów

Przejrzyste etykiety na produktach stanowią kolejny filar strategii Ferrero. Są zaprojektowane w sposób maksymalnie czytelny, aby promować wśród konsumentów świadome spożycie w oparciu o zalecenia żywieniowe. Zgodnie z obowiązującymi przepisami krajowymi, Grupa zapewnia dokładne i przejrzyste informacje żywieniowe na opakowaniach. Ferrero idzie jednak dalej niż wynika z wymogów prawa, udostępniając dodatkowe informacje żywieniowe, aby pomóc konsumentom w lepszym zrozumieniu etykiet. Informacje te obejmują między innymi wartość energetyczną w kilokaloriach na 100 g produktu oraz - co szczególnie ważne - na porcję, a także wskazanie procentowego udziału pojedynczej porcji w odniesieniu do referencyjnych wartości spożycia (8,400 kJ/2,000 kcal).

-Jedzenie to także duża przyjemność. Nie trzeba a nawet nie powinno się zjadać bardzo dużo, żeby się o tym przekonać – przekonuje Pascal Brodnicki, kucharz i autor książek kucharskich. -Jedzenie słodyczy jest przyjemne i nie przeszkadza w zrównoważonej diecie, o ile jemy je w małych porcjach oraz nie zapominamy o aktywności fizycznej – dodaje znany kucharz. 

Aspekt aktywności fizycznej jest również obecny w działaniach Ferrero. Od wielu lat Grupa wdraża programy edukacyjne poświęcone promowaniu aktywnego stylu życia. Sztandarowym przedsięwzięciem Ferrero jest program Kinder+Sport, zachęcający dzieci i młodzież do aktywności fizycznej, który ma objąć 5 milionów dzieci z 30 krajów na świecie.

- W Polsce każdego roku program Kinder+Sport inspiruje do aktywnego spędzania wolnego czasu ponad 80 tys. dzieci i młodzieży – dodaje Enrico Bottero. – Jesteśmy szczególnie dumni, że patronat nad naszym programem objęło m.in. Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Ochrona środowiska

Zaangażowanie Ferrero w ochronę środowiska obejmuje między innymi własną produkcję energii pokrywającą 70 proc. potrzeb zakładów produkcyjnych w Europie, z czego 18 proc. ze źródeł odnawialnych. W 9. edycji raportu CSR czytamy też o celach Grupy, które mają zostać zrealizowane do 2020 r. To m.in. 40 proc. redukcja emisji CO2 z działalności produkcyjnej oraz 30 proc. redukcja emisji gazów cieplarnianych z transportu i przechowywania.

Ferrero stosuje surowce (m.in. cukier trzcinowy, kakao) ze zrównoważonych upraw i jako jedna z nielicznych może pochwalić się korzystaniem z oleju palmowego w 100 proc. pochodzącego ze zrównoważonych upraw z certyfikatem RSPO (od stycznia 2015 roku).

Ferrero dba także o dobrostan zwierząt hodowlanych: do 2020 roku wszystkie jaja stosowane przez koncern na świecie mają pochodzić od kur z chowu bezklatkowego. Na terenie EU cel ten został osiągnięty już w 2014 roku.

Więcej informacji: www.ferrerocsr.com

Autor: informacja prasowa Ferrero

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

  • 06.03.2019

    Walka z nadwagą - wyniki badań DuPont Nutrition & Health

    Wyniki najnowszych badań przeprowadzonych przez firmę DuPont Nutrition & Health wykazały, że przyjmowanie synbiotyku HOWARU® Shape pozytywnie wpływa na florę bakteryjną jelita, co osobom z nadwagą daje nadzieję na uniknięcie ryzyka wystąpienia komplikacji zdrowotnych...

    Czytaj więcej
  • 21.01.2019

    10 najbardziej lubianych przez Polaków słodyczy

    10 ulubionych słodkości: Pomimo coraz popularniejszego trendu eco i healthy na polskim rynku ciągle dominują typowo czekoladowe słodycze. Dla Polaka słodycz to przede wszystkim przyjemność, która ma dostarczyć radości bez względu na skład i kalorie. Co znajduje się w TOP10 najbardziej lubianych przez Polaków słodyczy?...

    Czytaj więcej
  • 20.08.2018

    Nestlé walczy o dobrostan zwierząt

    Firma Nestlé połączyła siły razem z sześcioma innymi firmami spożywczymi w Globalnej Koalicji na Rzecz Dobrostanu Zwierząt (GCAW). Jest to pierwsza na świecie globalna współpraca w branży spożywczej obejmująca główne firmy i ekspertów zajmujących się dobrostanem zwierząt.

    Czytaj więcej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.