Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Naturalne barwniki w żywności - trendy

Kategoria: Składniki Żywności

Konsumenci z całego świata domagają się od producentów, aby kolor oferowanych produktów był jak najbardziej naturalny.

Zgodnie z raportem Nielsena (Global Ingredient and out of home dining trends) przedstawiającego najnowsze trendy możemy stwierdzić, że aż 61% konsumentów stara się unikać sztucznych barwników. W Europie liczba nowych produktów z naturalnymi barwnikami wzrosła o 5,6% w 2015 w porównaniu z 5,2% spadkiem produktów zawierających sztuczne barwniki. Spodziewa się, że trend będzie kontynuowany w przyszłości i coraz więcej producentów będzie starało się być na bieżąco z preferencjami konsumentów.

Barwniki znajdują szczególne zastosowanie w przemyśle mleczarskim. Wiele produktów mlecznych takich jak napoje mleczne czy jogurty określane są przez konsumentów zarówno jako naturalne jak i zdrowe. Dlatego ważne jest, aby producenci dbali nie tylko naturalny skład ale także o naturalny kolor produktu, który często jest dla konsumenta wyznacznikiem wysokiej wartości odżywczej produktu.

Naturalne barwniki są jednak sporym wyzwaniem dla producentów żywności. Są mniej stabilne w naturalnym pH, a także mają tendencję do utleniania się w świetle UV oraz w podwyższonej temperaturze, co wymaga od producentów bardziej innowacyjnego podejścia.

Na podstawie badań przeprowadzonych przez firmę Lycored stwierdzono, że konsumenci chętniej sięgają po produkty o naturalnym kolorze. Produkty zabarwione sztucznie określane są przez konsumentów jako zbyt jaskrawe, neonowe co prowadzi do odbioru produktu jako nienaturalnego przez co niezdrowego. Preferencja konsumentów do produktów naturalnych jest tak silna, że skłonni są zapłacić za nie znacznie więcej. Biorąc pod uwagę, że sztuczne barwniki mogą zostać łatwo zastąpione naturalnymi, bez poświęcania wytrzymałości potrzebnej przy produkcji (nowe innowacyjne produkty), możliwości dla branży mleczarskiej są ogromne. Przejście na stosowanie naturalnych barwników skutkować będzie, oferowaniem produktów lepiej pozycjonowanych ze względu na ich naturalność, co przekłada się na  większą ilością kupujących oraz możliwość osiągnięcia wyższej ceny produktu

Źródła:

1. Global Ingredient and out of home dining trends Nielsen, 2016

2. True colors. Consumer preference for natural colors and what it means for dairy. Lycored

Autor: Jakub Ostaszewski

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.