Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Nestlé wzmacnia wysiłki w walce ze zmianami klimatu

Kategoria: Biznes

Firma koncentruje się na rolnictwie regeneracyjnym i przechodzi na energię odnawialną.

Nestlé jako jeden z pierwszych spośród sygnatariuszy deklaracji Business Ambition for 1.5°C przedstawia szczegółowy plan działania w ramach tego zobowiązania. Firma podejmuje kroki, które do 2030 roku pozwolą jej ograniczyć emisję CO2 o połowę i osiągnąć zerową emisję netto do 2050 roku – nawet w przypadku istotnego rozwoju firmy.

Głównymi obszarami działań będą: wsparcie rolników i dostawców w zakresie rolnictwa regeneracyjnego, zasadzenie setek milionów drzew na przestrzeni najbliższych 10 lat oraz przejście firmy na odnawialną energię elektryczną do 2025 roku. Nestlé stale zwiększa także liczbę tzw. marek neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.

Paul Bulcke, Prezes Zarządu Nestlé podkreślił: „Podjęcie zdecydowanych kroków w celu przeciwdziałania zmianom klimatu jest bardzo ważnym elementem strategii Zarządu. Dzięki nim przyspieszamy i skalujemy rozwiązania, które pozwolą zapewnić firmie sukces w perspektywie długoterminowej, a jednocześnie przyczynią się do budowania zrównoważonej przyszłości dla kolejnych pokoleń”.

Zaprezentowana mapa drogowa to wynik kompleksowej analizy funkcjonowania firmy, przeprowadzonej, by zrozumieć skalę wyzwania i zdefiniować kroki niezbędne, by na nie odpowiedzieć. W 2018 roku firma wyemitowała 92 mln ton gazów cieplarnianych – dana ta posłuży za punkt odniesienia do pomiaru postępów w kolejnych latach.

„Walka ze zmianami klimatu nie może czekać. My także nie możemy. To kluczowe dla sukcesu firmy w perspektywie długoterminowej – komentuje Mark Schneider, CEO Nestlé. „Dzięki skali naszej działalności – poprzez obecność w niemal każdym kraju, nasz zasięg i wielkość – mamy wyjątkową możliwość, by coś zmienić. Będziemy współpracować z rolnikami, partnerami branżowymi, rządami, organizacjami pozarządowymi i konsumentami, aby zminimalizować nasz wpływ na środowisko”.

Działania Nestlé mające na celu ograniczenie emisji skupiają się na trzech obszarach:

  • Firma współpracuje już z ponad 500 000 rolników i 150 000 dostawców, wspierając ich we wdrażaniu regeneracyjnych praktyk rolniczych. Praktyki te poprawiają stan gleby, utrzymują i przywracają różnorodność ekosystemów. W zamian Nestlé kupuje takie towary po wyższej cenie i w większych ilościach, współuczestniczy także w niezbędnych wydatkach. Do 2030 roku firma spodziewa się pozyskać ponad 14 milionów ton składników z rolnictwa regeneracyjnego, istotnie zwiększając popyt na takie towary.

Nestlé rozszerza również swój program ponownego zalesiania. Na przestrzeni najbliższych 10 lat firma będzie sadzić 20 milionów drzew rocznie na obszarach, z których pozyskuje składniki. Więcej drzew oznacza więcej cienia dla upraw, więcej węgla usuwanego z atmosfery, wyższe plony oraz lepszą różnorodność biologiczną i zdrowie gleby. Do 2022 roku łańcuchy dostaw kluczowych towarów firmy, takich jak olej palmowy i soja, będą wolne od wylesiania. Dzięki tym działaniom firma buduje także długoterminowe partnerstwa i zapewnia społecznościom rolniczym większą stabilność i wyższe dochody.

  • Jeśli chodzi o działania operacyjne Nestlé, w ciągu najbliższych pięciu lat firma spodziewa się zakończenia transformacji 800 lokalizacji w 187 krajach tak, aby korzystały one w 100% z odnawialnej energii elektrycznej. Firma przestawia także globalną flotę pojazdów na opcje niskoemisyjne; do 2022 roku ograniczy również i zrównoważy podróże służbowe. Nestlé wdraża też środki ochrony i regeneracji wody oraz przeciwdziała marnowaniu żywności.
  • W ramach swojego portfolio produktów, Nestlé stale poszerza ofertę żywności i napojów na bazie roślin oraz zmienia formuły, by były one bardziej przyjazne dla środowiska. Firma zwiększa liczbę tzw. marek neutralnych pod względem emisji CO2, aby dać konsumentom możliwość wkładu w walkę ze zmianami klimatycznymi. Żywność roślinna Garden Gourmet oraz suplementy Garden of Life osiągną neutralność węglową do 2022 roku; inne marki, wśród nich m.in. produkty roślinne Sweet Earth, zrobią to samo do 2025 roku. Marki te uzupełnią zobowiązania Nespresso, S.Pellegrino, Perrier i Acqua Panna do neutralności węglowej do 2022 roku, którą reszta kategorii Nestlé Waters osiągnie do 2025 roku.

Magdi Batato, Wiceprezes Nestlé, Dyrektor ds. Operacji komentuje: „Ponieważ prawie dwie trzecie naszych emisji pochodzi z rolnictwa, jasne jest, że to rolnictwo regeneracyjne oraz ponowne zalesianie są kluczowymi punktami naszej drogi do neutralności węglowej. Działania te pozwolą nam zredukować emisje, ale także na znaczną skalę pomogą osiągnąć różnorodność biologiczną. Nadal będziemy ograniczać emisje z naszych procesów i udoskonalać portfolio produktów. To nasz obszar odpowiedzialności i jesteśmy zobowiązani, by mu sprostać”.

Dążenie do zerowej emisji obejmuje także działania i procesy w Polsce. Już dziś wszystkie lokalne fabryki korzystają z odnawialnej energii elektrycznej. W tych w Kaliszu, Kargowej i Rzeszowie realizowany jest projekt fabryki neutralnej węglowo, w ramach którego udoskonalane są systemy grzewcze, aby zmniejszyć utratę ciepła lub umożliwić jego ponowne wykorzystanie. W ramach programu optymalizowane są także sposoby składowania towarów na paletach, by maksymalnie wykorzystać przestrzeń i zredukować tym samym liczbę transportów. W Polsce trwa także dalsza wymiana floty na samochody hybrydowe – do końca roku te niskoemisyjne będą stanowić już 53% całej floty.

W ciągu najbliższych pięciu lat firma przewiduje inwestycje o łącznej wartości 3,2 mld CHF, które przyspieszą realizację zobowiązań. Z tej kwoty 1,2 mld CHF przeznaczone będzie na wsparcie rolnictwa regeneracyjnego w łańcuchu dostaw firmy.

Cele Nestlé w zakresie neutralności węglowej zostały zatwierdzone przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi) jako zgodne z poziomami wymaganymi do osiągnięcia celów Porozumienia paryskiego. SBTi to gremium organizacji non-profit, których wytyczne uznawane są za międzynarodowy złoty standard w kwestiach zeroemisyjności. Nestlé będzie dostarczać coroczne aktualizacje postępów, aby zapewnić przejrzystość skuteczności realizowanych działań.

 

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

Wybierz temat: Eko

Autor:Nestlé Polska
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

  • 07.12.2020

    Napoje od PepsiCo w butelkach w 100% z rPET do końca 2021 r.

    Jeden z największych producentów żywności i napojów na świecie, firma PepsiCo, w samym tylko 2021 roku zainwestuje 3,6 mln USD oraz 8 mln USD w każdym kolejnym roku na pozyskanie przetworzonego plastiku (rPET), który umożliwi produkcję w Polsce wszystkich butelek napojów Pepsi oraz Mirinda z surowca zawierającego tworzywo w 100% pochodzące z recyklingu.

    Czytaj więcej
  • 24.11.2020

    Tymczasowe zmiany w urzędowej kontroli produkcji ekologicznej - Abstrakt artykułu

    Rozporządzeniem 2020/977 wprowadzono pewne odstępstwa w odniesieniu do warunków przeprowadzania urzędowych kontroli w rolnictwie ekologicznym. Początkowo zmiany te miały obowiązywać do 30 września 2020 r., a niektóre do 31 grudnia 2020 r., jednakże rozporządzeniem wykonawczym 2020/1667 z dnia 10 listopada 2020 r. Komisja przedłużyła stosowanie wszystkich odstępstw do dnia 1 lutego 2021 r. 

    Czytaj więcej
  • 23.11.2020

    Projekt papierowej butelki Coca-Coli

    Idea papierowej butelki Coca-Coli stanowi element szerszej strategii marki, która w 2018 r. ogłosiła globalną inicjatywę pod nazwą „Świat Bez Odpadów” (ang. World Without Waste). Wśród licznych założeń kampanii, Coca-Cola zadeklarowała m.in., że do 2030 r. co najmniej 50% składu wykorzystywanych przez nią opakowań stanowić będą surowce wtórne. 

    Czytaj więcej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.