Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
PepsiCo będzie pracować nad stworzeniem gospodarki o obiegu zamkniętym dla opakowań elastycznych w Europie poprzez projektowanie, infrastrukturę i nadanie materiałom opakowaniowym nowego życia, w ramach pep+ (PepsiCo Positive).
Po wprowadzeniu PepsiCo Positive, PepsiCo Europe zadeklarowało, że do 2030 r. planuje wyeliminować plastik oparty na paliwach kopalnych w całym portfolio czipsów, m.in. Walkers, Doritos i Lay's i będzie oferować je w opakowaniach z plastiku pochodzącego w 100% z recyklingu lub materiału odnawialnego.
Testy konsumenckie opakowań na rynkach europejskich rozpoczną się w 2022 r., począwszy od tworzywa sztucznego z materiałów odnawialnych w asortymencie Lay's we Francji w pierwszej połowie roku. I jeszcze w tym roku asortyment marki Walkers w opakowaniach z materiałów pochodzących z recyklingu przetestują konsumenci w Wielkiej Brytanii. Materiał pochodzący z recyklingu wykorzystany w opakowaniach będzie pochodzić z wcześniej używanego plastiku, a materiał odnawialny będzie pochodzić z roślinnych produktów ubocznych, takich jak zużyty olej spożywczy lub odpady z masy papierniczej. PepsiCo szacuje, że może osiągnąć nawet 40% redukcję emisji gazów cieplarnianych na tonę materiału opakowaniowego dzięki przejściu na pierwotny materiał wolny od paliw kopalnych.
– Recykling opakowań elastycznych powinien być normą w całej Europie. Widzimy przyszłość, w której torebki naszych produktów będą wolne od pierwotnego plastiku opartego na skamielinach. Będą częścią dobrze prosperującej gospodarki o obiegu zamkniętym, w której cenione są opakowania elastyczne, które można będzie poddać recyklingowi i wykorzystać jako nowe opakowanie. Inwestujemy z naszymi partnerami, aby budować możliwości technologiczne, by tego dokonać. Potrzebujemy teraz odpowiedniego otoczenia regulacyjnego, aby opakowanie nigdy nie stało się odpadem” - powiedział Silviu Popovici, dyrektor generalny PepsiCo Europe.
PepsiCo używa elastycznego plastiku do pakowania swoich przekąsek, ponieważ jest lekkie w porównaniu z alternatywnymi opakowaniami, a zatem ma niski ślad węglowy. Jest również bardzo skuteczny w utrzymywaniu świeżości żywności, zmniejszając w ten sposób marnowanie żywności. PepsiCo zdaje sobie jednak sprawę, że konieczne są zmiany, aby zmniejszyć ilość wykorzystywanych pierwotnych tworzyw sztucznych opartych na paliwach kopalnych i doprowadzić do obiegu zamkniętych opakowań elastycznych. PepsiCo Europe skupi swoje prace na trzech strategicznych filarach: właściwym projekcie; właściwa infrastruktura i nowe życie dla opakowań giętkich.
Ta deklaracja PepsiCo jest najnowszym z ambitnych planów firmy, aby budować świat, w którym opakowania nigdy nie stają się odpadami, co jest jednym z głównych celów PepsiCo Positive. Firma ogłosiła wcześniej swoje plany odnośnie opakowań do napojów. Do 2022 roku marki napojów PepsiCo rozlewane będą w butelki w 100% z plastiku pochodzącego z recyklingu (100% rPET) na jedenastu rynkach europejskich, a także firma będzie nadal inwestować w model wielokrotnego użytku, w tym poprzez rozwój marki SodaStream. Celem zobowiązania jest wyelimnowaanie około 200 miliardów plastikowych butelek do 2030 roku.
Źródło: PEPSICO
Przeczytaj także
Bioplastik na bazie skórki z pomidora, który rozkłada się w środowisku na przestrzeni miesiąca i posiada właściwości zbliżone do komercyjnie stosowanych tworzyw sztucznych – oto najnowsze osiągnięcie naukowców z hiszpańskiego instytutu „La Mayora”.
W 2021 r. przemysł opakowaniowy był nie tylko pod wpływem pandemii, ale także doświadczał dodatkowej presji. Podsumowanie największych problemów, które dotknęły branżę opakowań żywności w mijającym roku.
FoodFakty Summit - Rewolucja opakowaniowa i jej wpływ na środowisko i branżę - nagrania referatów z dnia 21.10.2021 r.