Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

PepsiCo eliminuje tworzywa sztuczne oparte na surowcach kopalnych z opakowań czipsów

Kategoria: Opakowania

PepsiCo będzie pracować nad stworzeniem gospodarki o obiegu zamkniętym dla opakowań elastycznych w Europie poprzez projektowanie, infrastrukturę i nadanie materiałom opakowaniowym nowego życia, w ramach pep+ (PepsiCo Positive).

Po wprowadzeniu PepsiCo Positive, PepsiCo Europe zadeklarowało, że do 2030 r. planuje wyeliminować plastik oparty na paliwach kopalnych w całym portfolio czipsów, m.in. Walkers, Doritos i Lay's i będzie oferować je w opakowaniach z plastiku pochodzącego w 100% z recyklingu lub materiału odnawialnego.

Testy konsumenckie opakowań na rynkach europejskich rozpoczną się w 2022 r., począwszy od tworzywa sztucznego z materiałów odnawialnych w asortymencie Lay's we Francji w pierwszej połowie roku. I jeszcze w tym roku asortyment marki Walkers w opakowaniach z materiałów pochodzących z recyklingu przetestują konsumenci w Wielkiej Brytanii. Materiał pochodzący z recyklingu wykorzystany w opakowaniach będzie pochodzić z wcześniej używanego plastiku, a materiał odnawialny będzie pochodzić z roślinnych produktów ubocznych, takich jak zużyty olej spożywczy lub odpady z masy papierniczej. PepsiCo szacuje, że może osiągnąć nawet 40% redukcję emisji gazów cieplarnianych na tonę materiału opakowaniowego dzięki przejściu na pierwotny materiał wolny od paliw kopalnych.

– Recykling opakowań elastycznych powinien być normą w całej Europie. Widzimy przyszłość, w której torebki naszych produktów będą wolne od pierwotnego plastiku opartego na skamielinach. Będą częścią dobrze prosperującej gospodarki o obiegu zamkniętym, w której cenione są opakowania elastyczne, które można będzie poddać recyklingowi i wykorzystać jako nowe opakowanie. Inwestujemy z naszymi partnerami, aby budować możliwości technologiczne, by tego dokonać. Potrzebujemy teraz odpowiedniego otoczenia regulacyjnego, aby opakowanie nigdy nie stało się odpadem” - powiedział Silviu Popovici, dyrektor generalny PepsiCo Europe.

PepsiCo używa elastycznego plastiku do pakowania swoich przekąsek, ponieważ jest lekkie w porównaniu z alternatywnymi opakowaniami, a zatem ma niski ślad węglowy. Jest również bardzo skuteczny w utrzymywaniu świeżości żywności, zmniejszając w ten sposób marnowanie żywności. PepsiCo zdaje sobie jednak sprawę, że konieczne są zmiany, aby zmniejszyć ilość wykorzystywanych pierwotnych tworzyw sztucznych opartych na paliwach kopalnych i doprowadzić do obiegu zamkniętych opakowań elastycznych. PepsiCo Europe skupi swoje prace na trzech strategicznych filarach: właściwym projekcie; właściwa infrastruktura i nowe życie dla opakowań giętkich.

Ta deklaracja PepsiCo jest najnowszym z ambitnych planów firmy, aby budować świat, w którym opakowania nigdy nie stają się odpadami, co jest jednym z głównych celów PepsiCo Positive. Firma ogłosiła wcześniej swoje plany odnośnie opakowań do napojów. Do 2022 roku marki napojów PepsiCo rozlewane będą w butelki w 100% z plastiku pochodzącego z recyklingu (100% rPET) na jedenastu rynkach europejskich, a także firma będzie nadal inwestować w model wielokrotnego użytku, w tym poprzez rozwój marki SodaStream. Celem zobowiązania jest wyelimnowaanie około 200 miliardów plastikowych butelek do 2030 roku.

Źródło: PEPSICO

Wybierz temat: Eko Opakowania

Autor: Katarzyna Oleksy

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.