Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Reguły przekazywania konsumentom informacji na temat żywności - Abstrakt artykułu

Kategoria: Prawo Żywnościowe

Problematyka regulacji prawnych w zakresie oznakowania i promocji żywności stanowiła od kilkudziesięciu lat przedmiot zainteresowania prawodawcy unijnego. Zniesienie ograniczeń w swobodnym handlu, wynikających z krajowych norm w zakresie znakowania i reklamy było jednym z fundamentalnych celów na obszarze rynku wewnętrznego. Z czasem, w aktach prawnych w zakresie znakowania środków spożywczych zaczęła wybijać się na pierwszy plan ochrona praw konsumentów. Potrzeba ta, zyskując z biegiem lat coraz bardziej na znaczeniu, doprowadziła do systemowej zmiany unijnej regulacji prawnej oznakowania i prezentacji żywności, która dokonała się w drodze rozporządzenia nr 1169/2011 przyjętego w miejsce dyrektywy 2000/13/WE. Rozporządzenie to jest najważniejszym i najbardziej kompleksowym przepisem regulującym po raz pierwszy w formie obowiązującej wprost we wszystkich krajach UE i obejmującym – co do zasady – wszystkie produkty kwalifikowane jako żywność, przeznaczone dla konsumenta finalnego.

Jako główne cele unormowania zasad informowania o żywności ustawodawca wskazał:

  • zapewnienie wysokiego poziomu ochrony zdrowia i interesów konsumentów przez zagwarantowanie konsumentom finalnym podstaw do dokonywania świadomych wyborów oraz bezpiecznego stosowania żywności, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań zdrowotnych, ekonomicznych, środowiskowych, społecznych i etycznych (art. 3 ust. 1),
  • uzyskanie w Unii swobodnego przepływu legalnie wyprodukowanej i wprowadzonej na rynek żywności.

Z pełnej wersji artykułu dowiesz się m.in.:

-jaką formę mogą przybierać przekazy do konsumenta?

-jak wygląda kwestia sprzedaży przez internet?

-czy w odniesieniu do suplementów diety obowiązują szczególne wymogi?

-czy etykiety "peel-off" są zgodne z przepisami? 

-czy w znakowaniu można stosować etykiety cyforwe i kody QR?

Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem: 

STREFA MANAGERA: REGUŁY PRZEKAZYWANIA KONSUMENTOM INFORMACJI NA TEMAT ŻYWNOŚCI

 W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:

  • Raporty Food Risk
  • LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
  • Opracowania Prawne naszych Ekspertów
  • Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
  • Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera

>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<

Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl 

Autor:Grażyna Osęka
Grażyna Osęka
Grażyna Osęka – wspólniczka założycielka specjalistycznej firmy doradczej Foodie Sp. z o.o. sp.k.

Technolog żywności i prawnik. Od blisko 20 lat doradza firmom oraz organizacjom branży spożywczej i farmaceutycznej w zakresie prawa żywnościowego: kwalifikacji produktu, wprowadzania do obrotu, a także znakowania, prezentacji i reklamy. Udziela także wsparcia w postępowaniach sądowo-administracyjnych.

Posiada doświadczenie w administracji publicznej- w Głównym Inspektoracie Sanitarnym zajmowała się suplementami diety i nowymi składnikami żywności. Absolwentka wydziału technologii Żywności Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz wydziału prawa Europejskiej Wyższej Szkoły Prawa i Administracji w Warszawie. Doktorantka w Zakładzie Prawa Rolnego i Żywnościowego Instytutu Nauk Prawnych PAN.

Foodie Sp. z o.o. Sp. k. jest firmą doradczo-szkoleniową. Od 2008 r. świadczy specjalistyczne usługi konsultingowe, przygotowując opinie i interpretacje w oparciu o przepisy prawa. Pośredniczy także w krajowych i europejskich procedurach administracyjnych dot. żywności i kosmetyków.
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Prawo żywnościowe

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.