Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Stany Zjednoczone zwiększają swoją obecność na światowym rynku mleka

Kategoria: Biznes

Według danych U.S. Dairy Export Council (USDEC) w pierwszym półroczu 2020 r., mimo zawirowań związanych z COVID-19, wartość eksportu produktów mleczarskich ze Stanów Zjednoczonych, w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, zwiększyła się o 13% i wyniosła 3,4 mld USD. Największym, w ujęciu wartościowym, odbiorcą produktów mleczarskich ze Stanów Zjednoczonych pozostał Meksyk. Wartość eksportu do tego kraju wyniosła 709 mln USD i była o 1% mniejsza niż przed rokiem. Drugim najważniejszym kierunkiem sprzedaży była Azja Południowo–Wschodnia. W pierwszym półroczu br. eksport do tego regionu zwiększył się aż o 58% (r/r) do 692 mln USD. Wartość sprzedaży produktów mleczarskich do Kanady zmniejszyła się o 2% (r/r) do 405 mln USD, a do Chin wzrosła o 24% (r/r) do 241 mln USD.

Większy popyt na proszki mleczne

Dobry wynik w eksporcie był przede wszystkim związany ze wzrostem sprzedaży proszków mlecznych. W I połowie 2020 r. ze Stanów Zjednoczonych wyeksportowano 409,2 tys. t odtłuszczonego mleka w proszku (OMP), czyli o 24% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku, a w samym czerwcu eksport tego produktu był o 77% większy niż przed rokiem. Wzrost popytu na OMP odnotowano przede wszystkim z Azji Południowo-Wschodniej, do której sprzedaż zwiększyła się o 64% do 173,8 tys. t, co oznacza, że kierunek ten stał się największym rynkiem zbytu OMP. Eksport do lidera z poprzedniego roku – Meksyku – obniżył się o 16% do 161,9 tys. t.

Chiny zainteresowane serwatką

Wolumen sprzedaży zagranicznej serwatki w proszku wyniósł 257,0 tys. t i był o 13% większy niż przed rokiem, przede wszystkim ze względu na większe zapotrzebowanie na serwatkę w Chinach, do których eksport w pierwszej połowie 2020 r. zwiększył się o 64% (r/r) do 88,2 tys. t. Eksport laktozy ze Stanów Zjednoczonych wzrósł o 7% do 200,0 tys. t, a pełnego mleka w proszku o 33% do 20,5 tys. t.

Eksport serów bez zmian

W I połowie 2020 r. wolumen eksportu serów ze Stanów Zjednoczonych wyniósł 193,0 tys. t i był na podobnym poziomie jak w analogicznym okresie 2019 r. Spadek zainteresowania serami ze strony Meksyku i Azji Południowo–Wschodniej został zrekompensowany przez wzrost popytu ze strony Kanady.

Spadek eksportu tłuszczów mlecznych

Zmniejszył się natomiast eksport tłuszczów mlecznych. W pierwszych sześciu miesiącach 2020 r. wyniósł 11,6 tys. t i był o 15% mniejszy niż przed rokiem.

Produkcja mleka w Stanach Zjednoczonych może przekroczyć 100 mln t

Wzrost eksportu jest jednym z czynników stymulujących wzrost zapotrzebowania na surowiec. Według szacunków USDA w pierwszych siedmiu miesiąca 2020 r. produkcja mleka w Stanach Zjednoczonych wyniosła 59,3 mln ton i była o 1,8% większa niż w analogicznym okresie 2019 r. Według sierpniowych prognoz tej organizacji w całym 2020 r. produkcja mleka wzrośnie o 1,6% i po raz pierwszy w historii przekroczy 100 mln t.

 

Źródło: www.agronomist.pl

 

Wybierz temat: Przemysł mleczarski

Autor:BNP Paribas
BNP Paribas
Paweł Wyrzykowski
Analityk sektora rolno-spożywczego
Rynek mleka
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.