Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Wielkość czcionki w menu może wpływać na wybory żywieniowe klientów

Kategoria: Biznes

Restauracje mogą zachęcić klientów do wybierania zdrowszych posiłków dzięki zmianie wielkości czcionki w menu. Takie wnioski płyną z opublikowanego niedawno badania, które przeprowadzili naukowcy ze Stanów Zjednoczonych.

Jak zachęcić klienta do zdrowszego dania?

Według głównej autorki publikacji, dr Ruiying Cai z Washington State University, dzięki przedstawieniu wartości odżywczej posiłków w menu w odpowiedni sposób – stosując większą czcionkę do niskokalorycznych dań, a mniejszą do dań wysokokalorycznych – lokale gastronomiczne mogą skutecznie „popchnąć” konsumentów w kierunku bardziej zbilansowanych wyborów żywieniowych. „Kiedy restauracja używa większej czcionki do opisu wartości energetycznej zdrowszych posiłków, mimo że sama liczba jest mniejsza, zachęca to klienta do zamówienia bardziej dietetycznego dania”, wyjaśnia badaczka.

Im więcej kalorii, tym mniejszy tekst

Osoby biorące udział w badaniu zorganizowanym przez dr Cai zostali poproszeni o wybór między daniem mniej korzystnym zdrowotnie, np. burgerem z wędzoną wołowiną, a propozycją bardziej zbilansowaną, np. kanapką z grillowanym kurczakiem. Ochotników przydzielono losowo do jednej z dwóch grup: w pierwszej wartość energetyczna posiłku była wprost proporcjonalna do wielkości czcionki, w drugiej natomiast zależność ta była odwrotnie proporcjonalna – im wyższa kaloryczność, tym tekst był drobniejszy.

Świadomość zdrowotna i presja czasu

Badacze byli również ciekawi czy dokonywane przez uczestników decyzje będą miały związek z poziomem ich świadomości zdrowotnej oraz presją czasu. Jak się okazało, osoby przydzielone do drugiej grupy – wybierającej z menu, w którym niższa kaloryczność drukowana była większą czcionką – byli bardziej skłonni do zamawiania zdrowszych dań. Szczególnie podatni na ten efekt byli badani mniej świadomi zdrowotnie poddani dodatkowo presji czasowej.

„Subtelniejsze rozwiązania”

Zachęcanie klientów do podejmowania zdrowszych decyzji żywieniowych leży w interesie lokali gastronomicznych, mówi dr Cai. Jednak zwyczajne opisanie posiłku jako zdrowego może nie przynieść zamierzonego rezultatu. „Zbilansowane pod względem wartości odżywczej dania mogą być dla restauracji dochodowe, jednak kiedy konsumenci natrafiają na określenie «zdrowe» od razu zakładają, że taki posiłek nie będzie smaczny”, podkreśla amerykańska badaczka. „Zamiast informować klienta wprost, sugerujemy postawić na subtelniejsze rozwiązania”.

Źródła:

  1. https://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0278431923001020
  2. https://www.sciencedaily.com/releases/2023/08/230810110343.htm?fbclid=IwAR2rMIn5E_oG7jQv1l-ysU0XVjKh_JcraGfSpO-mKlaEEd-Ul8FOnS_leSM
Autor:Wojciech Grodzicki
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Dieta i zdrowie

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.