Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Przedsiębiorcy planujący wprowadzić żywność do obrotu stają przed wieloma pytaniami. Wątpliwości budzi m.in. ustalenie momentu wprowadzenia do obrotu, rodzaje zgłoszeń, które są niezbędne przed rozpoczęciem działalności, a także co jest nową żywnością, która co do zasady nie powinna znajdować się w obrocie.
Procedura wprowadzenia żywności do obrotu jest wielopłaszczyznowa, a wiele czynności musi być podejmowane jednocześnie. Istotne znaczenie ma także rodzaj wprowadzanej żywności, jak również to, czy dany produkt był już wcześniej sprzedawany w Unii Europejskiej i czy posiada zweryfikowaną historię spożycia. Kluczowym warunkiem, niezbędnym w celu wprowadzenia żywności do obrotu, jest zapewnienie jej bezpieczeństwa. Z czym się to wiąże?
Z pełnej wersji artykułu dowiesz się:
Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem:
W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:
>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<
Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl
Przeczytaj także
Wyjście Wielkiej Brytanii ze struktur Unii Europejskiej spowodowało nową sytuację prawną związaną z handlem. Jednym z kluczowych założeń powstania Unii Europejskiej było umożliwienie Państwom Członkowskim swobodnej, niezakłóconej wymiany handlowej, jednakże w obliczu Brexitu swobodny przepływ towarów między Wielką Brytanią, a Unią Europejską stanął pod znakiem zapytania. W związku z tym należało podjąć stosowne działania zmierzające do usankcjonowania nowych warunków handlu między Wielką Brytanią a krajami unijnymi.
W zeszłym miesiącu Komisja Europejska wstrzymała procedury rozpatrywania wniosków dotyczących nowej żywności (około 50 wniosków) dla niesyntetycznego CBD
W dobie przesycenia informacją i olbrzymiego wyboru produktów spożywczych na sklepowych półkach nie jest łatwo przyciągnąć uwagę konsumenta i zachęcić go do zakupu. Nawet mając produkt najlepiej dopasowany do oczekiwań naszej grupy docelowej, możemy mieć trudność z dotarciem do niej bez wyróżnienia właściwych informacji. Co jest teraz ważne dla konsumentów i jak to podkreślać? Czy informacje na opakowaniu są istotne i mogą skłaniać do zakupu bądź zniechęcać? Czy certyfikat jakości jest ważny? I czy pokolenie ma znaczenie?