Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Zwiększa się eksport produktów mleczarskich z UE

Kategoria: Biznes

Wzrost wartości eksportu produktów mleczarskich

Według wstępnych danych Eurostat, w I kwartale 2019 r. wartość eksportu produktów mleczarskich z Unii Europejskiej wyniosła 2,72 mld EUR i była o 7,8% wyższa niż w analogicznym okresie 2018 r.  Z wyjątkiem masła i pozostałych tłuszczów mlecznych zwiększyła się wartość eksportu wszystkich najważniejszych grup produktów mleczarskich. 

Eksport serów i twarogów

Wartość eksportu serów i twarogów, które mają największy udział (38%) w unijnej strukturze sprzedaży na rynki zagraniczne, w I kwartale br. w relacji rocznej była o 6,7% wyższa. Ich wolumen sprzedaży zwiększył się o 2,4%. Nadal dynamicznie rozwija się eksport tych produktów do Japonii – w I kw. 2019 r. wyniósł 27,4 tys. t (13% wolumenu ogółem) i był o 27% większy niż w analogicznym okresie przed rokiem. W ten sposób Japonia stała się już czwartym, pod względem wartości, największym odbiorcą produktów mleczarskich z UE.  Sprzedaż serów do Stanów Zjednoczonych zwiększyła się o 5,9% do 30,1 tys. t. Na uwagę zwraca też ponad 20-proc. wzrost sprzedaży do Chin, która przekroczyła 5 tys. t.

Eksport proszków mlecznych

Wartość eksport proszków mlecznych ze Wspólnoty w I kw. 2019 r. wyniosła 416 mln EUR i była o 14,3% większa niż przed rokiem, a ich wolumen zwiększył się o 14,3% (r/r). Co istotne, większa niż przed rokiem, o 35%, była przede wszystkim sprzedaż odtłuszczonego mleka w proszku, którego wolumen wyniósł 262 tys. t. Mniejszy popyt eksportowy zaobserwowano natomiast w przypadku pełnego mleka w proszku – spadek o 26% w relacji rocznej, do 70,2 tys. t. 

Zwiększone zainteresowanie proszkami odnotowano w przypadku Chin (o 80,0% do 37,5 tys. t) i krajów Azji Południowo-Wschodniej - eksport do Indonezji zwiększył się o 155% do 30,3 tys. t, na Filipiny o 199% do 20,6 tys. t, a Malezji o 94% do 12,9 tys. t.  Silny wzrost popytu na unijne proszki miał miejsce również ze strony Libanu (o 542% do 19,7 tys. t) i Meksyku, gdzie sprzedaż zwiększyła się ponad 20-krotnie do 7,2 tys. t. 

Eksport mleka i śmietany płynnej

Wartość eksportu mleka i śmietany płynnej zwiększyła się o 13,9%, a pod względem wolumenowym o ponad 1/5 do 274 tys. t. Należy zauważyć, że aż 42% sprzedawanego na rynki zewnętrzne wolumenu tej grupy produktów kierowane jest na rynek chiński, gdzie sprzedaż w I kw. 2019 r. była o 45% większa niż w analogicznym okresie 2018 r.

Eksport serwatki 

Pomimo, że wolumen eksportu serwatki zmniejszył się o 4,4% to jego wartość wzrosła o 11,1% do 247 mln EUR. W takim samym stopniu zwiększyła się również sprzedaż jogurtów i pozostałych napojów fermentowanych, jednak ich udział w eksporcie na rynki pozaunijne wciąż był niewielki, stanowił 3%. 

Spadek wartości eksportu masła i pozostałych tłuszczów mlecznych

Jedynie w przypadku masła i pozostałych tłuszczów mlecznych wartość eksportu z UE była mniejsza niż przed rokiem (o 14,6%) i wyniosła 236 mln EUR. Jeszcze głębszy spadek nastąpił w wolumenie – o 20,8% (r/r) co oznaczało sprzedaż na poziomie 40 tys. t.

Źródło: agronomist.pl

Autor:BGŻ BNP Paribas
BGŻ BNP Paribas
Paweł Wyrzykowski
Ekspert rynków rolnych
Rynek mleka
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Przemysł mleczarski

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.