Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Aspekt prawny „Clean Label”

Kategoria: Prawo Żywnościowe

Pojęcie „clean label” (po polsku „czysta etykieta”) nie jest pojęciem zdefiniowanym w jakimkolwiek akcie prawnym. „Clean label” jest trendem rynkowym polegającym na tworzeniu składów produktów, które są bardziej zrozumiałe dla konsumentów żywności. Idea „clean label” bazuje na rozumowaniu zakładającym, że długie listy składników zawierające wiele dodatków do żywności (zapisywanych symbolem „E” z numerem lub w postaci pełnych nazw) są nieprzyjazne dla konsumenta. W konsekwencji, tak oznakowany produkt często kojarzy się kupującym z niezdrową żywnością. Dlatego celem koncepcji „clean label” jest to, aby produkty i ich składniki oznakowane zgodnie z przyjętym podejściem kojarzyły się jako „naturalne” i „zdrowsze”.

(...)

PEŁEN TEKST DOSTĘPNY W RAPORCIE FOODFAKTY: NOWE WYZWANIA DLA BRANŻY SPOŻYWCZEJ - RECYKLING OPAKOWAŃ I REFORMULACJA PRODUKTÓW ORAZ PESTYCYDY A BEZPIECZEŃSTWO ŻYWNOŚCI

Autor: Centrum Prawa Żywnościowego

Centrum Prawa Żywnościowego

Patryk Kalinowski

Prawnik Centrum Prawa Żywnościowego A. Szymecka-Wesołowska, D. Szostek sp.j., gdzie zajmuje się doradztwem prawnym dla branży spożywczej. Doktorant w Pracowni Prawa Żywnościowego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Autor publikacji z zakresu prawa rolnego i żywnościowego Polski, Unii Europejskiej oraz państw obszaru postradzieckiego.

biuro@food-law.pl

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn