Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Pojęcie „clean label” (po polsku „czysta etykieta”) nie jest pojęciem zdefiniowanym w jakimkolwiek akcie prawnym. „Clean label” jest trendem rynkowym polegającym na tworzeniu składów produktów, które są bardziej zrozumiałe dla konsumentów żywności. Idea „clean label” bazuje na rozumowaniu zakładającym, że długie listy składników zawierające wiele dodatków do żywności (zapisywanych symbolem „E” z numerem lub w postaci pełnych nazw) są nieprzyjazne dla konsumenta. W konsekwencji, tak oznakowany produkt często kojarzy się kupującym z niezdrową żywnością. Dlatego celem koncepcji „clean label” jest to, aby produkty i ich składniki oznakowane zgodnie z przyjętym podejściem kojarzyły się jako „naturalne” i „zdrowsze”.
(...)
Przeczytaj także
Ustalono nowy maksymalny poziom kwasu cytrynowego (E330) w czekoladzie mlecznej na poziomie 10 000 mg/kg.
Ekoprojektowanie opakowań jest wymieniane przez Plastics Recyclers Europe jako jedno z trzech najistotniejszych środków, umożliwiających osiągnięcie celów Unii Europejskiej w zakresie recyklingu i gospodarki odpadami, zawartych w pakiecie zmian dyrektyw Circular Economy Package, które weszły w życie w lipcu 2018 r.
Wyrok Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie wydał bardzo ciekawy wyrok z dnia 15 stycznia 2020 r. (III SA/Kr 1196/19) w sprawie nieprawidłowego oznakowania wprowadzonej do obrotu żywności specjalnego przeznaczenia medycznego (zastosowanie wizerunku owoców).