Aspekt prawny „Clean Label”
Pojęcie „clean label” (po polsku „czysta etykieta”) nie jest pojęciem zdefiniowanym w jakimkolwiek akcie prawnym. „Clean label” jest trendem rynkowym polegającym na tworzeniu składów produktów, które są bardziej zrozumiałe dla konsumentów żywności. Idea „clean label” bazuje na rozumowaniu zakładającym, że długie listy składników zawierające wiele dodatków do żywności (zapisywanych symbolem „E” z numerem lub w postaci pełnych nazw) są nieprzyjazne dla konsumenta. W konsekwencji, tak oznakowany produkt często kojarzy się kupującym z niezdrową żywnością. Dlatego celem koncepcji „clean label” jest to, aby produkty i ich składniki oznakowane zgodnie z przyjętym podejściem kojarzyły się jako „naturalne” i „zdrowsze”.
(...)
PEŁEN TEKST DOSTĘPNY W RAPORCIE FOODFAKTY: NOWE WYZWANIA DLA BRANŻY SPOŻYWCZEJ - RECYKLING OPAKOWAŃ I REFORMULACJA PRODUKTÓW ORAZ PESTYCYDY A BEZPIECZEŃSTWO ŻYWNOŚCI
Przeczytaj także
-
26.03.2020
Zmiany w dodatkach do czekolady mlecznej
Ustalono nowy maksymalny poziom kwasu cytrynowego (E330) w czekoladzie mlecznej na poziomie 10 000 mg/kg.
-
26.03.2020
Ecodesign opakowań – jak projektować żeby recyklingować?
Ekoprojektowanie opakowań jest wymieniane przez Plastics Recyclers Europe jako jedno z trzech najistotniejszych środków, umożliwiających osiągnięcie celów Unii Europejskiej w zakresie recyklingu i gospodarki odpadami, zawartych w pakiecie zmian dyrektyw Circular Economy Package, które weszły w życie w lipcu 2018 r.
-
12.03.2020
Orzeczenie w sprawie zastosowania wizerunku owoców
Wyrok Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie wydał bardzo ciekawy wyrok z dnia 15 stycznia 2020 r. (III SA/Kr 1196/19) w sprawie nieprawidłowego oznakowania wprowadzonej do obrotu żywności specjalnego przeznaczenia medycznego (zastosowanie wizerunku owoców).