Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Aspekt prawny „Clean Label”

Kategoria: Prawo Żywnościowe

Pojęcie „clean label” (po polsku „czysta etykieta”) nie jest pojęciem zdefiniowanym w jakimkolwiek akcie prawnym. „Clean label” jest trendem rynkowym polegającym na tworzeniu składów produktów, które są bardziej zrozumiałe dla konsumentów żywności. Idea „clean label” bazuje na rozumowaniu zakładającym, że długie listy składników zawierające wiele dodatków do żywności (zapisywanych symbolem „E” z numerem lub w postaci pełnych nazw) są nieprzyjazne dla konsumenta. W konsekwencji, tak oznakowany produkt często kojarzy się kupującym z niezdrową żywnością. Dlatego celem koncepcji „clean label” jest to, aby produkty i ich składniki oznakowane zgodnie z przyjętym podejściem kojarzyły się jako „naturalne” i „zdrowsze”.

(...)

PEŁEN TEKST DOSTĘPNY W RAPORCIE FOODFAKTY: NOWE WYZWANIA DLA BRANŻY SPOŻYWCZEJ - RECYKLING OPAKOWAŃ I REFORMULACJA PRODUKTÓW ORAZ PESTYCYDY A BEZPIECZEŃSTWO ŻYWNOŚCI

Autor: Centrum Prawa Żywnościowego

Centrum Prawa Żywnościowego

Patryk Kalinowski

Prawnik Centrum Prawa Żywnościowego A. Szymecka-Wesołowska, D. Szostek sp.j., gdzie zajmuje się doradztwem prawnym dla branży spożywczej. Doktorant w Pracowni Prawa Żywnościowego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Autor publikacji z zakresu prawa rolnego i żywnościowego Polski, Unii Europejskiej oraz państw obszaru postradzieckiego.

biuro@food-law.pl

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.