Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Przemysł mięsny oferuje różne wersje mięs z przeznaczeniem na burgery, na półkach sklepowych można znaleźć mielone mięso wołowe o różnej zawartości tłuszczu. Firma Beyond Meat również podąża ze swoją ofertą w tym kierunku – ich nowe wersje burgerów są próbą zaoferowania podobnych wyborów – jeden z nowych burgerów jest bardziej soczysty i ma o 35% mniej tłuszczów nasyconych niż przeciętny burger wołowy 80/20 (80% chudego mięsa do 20% tłuszczu). Druga opcja została jeszcze bardziej „odtłuszczona” – zawiera o 55% mniej tłuszczów nasyconych, jednak jest nieco mniej soczysta jak pierwsza. Wg firmy Beyond Burger nowe burgery zachowają ten sam pikantny smak i niższą kaloryczność, co ich poprzednie wersje.
Co zmieniono w procesie produkcyjnym?
Aby zmniejszyć zawartość tłuszczów nasyconych ze składu Beyond Burgerów nie usunięto żadnych składników; zamiast tego zmodyfikowano sposób, w jaki groch, fasola, oleje i zboża są przetwarzane i dodawane do produktu finalnego. Ethan Brown, CEO Beyond Meat jest zdania, że nowe burgery będą odpowiadały szerszemu zakresowi potrzeb żywieniowych. Jednocześnie szybko zmieniając się w kierunku celu, jakim jest zrównoważony produkt, który zadowoli także miłośników mięsa.
Nowe burgery wprowadzone zostaną do oferty firmy już na początku 2021 r.
Rynek burgerów plant-based
Rok 2020 obfitował w wiele wydarzeń w firmie Beyond Meat. Podczas wczesnej fazy lockdownu z powodu pandemii COVID-19 sprzedaż mięs roślinnych wzrosła o 264%. Aby dostosować się do nowych nawyków zakupowych konsumentów związanych z COVID-19, w sierpniu firma uruchomiła w USA sklep internetowy dla konsumentów.
Najbliższa przyszłość też zapowiada się, że wpłynie na wzrost rynku burgerów plant-based - ogłoszono niedawno, że burger, który pojawi się na początku przyszłego roku w ofercie McDonald’sa - roślinny McPlant to efekt kooperacji z Beyond Meat.
Po tym jak McDonald’s ogłosił swoje plany wprowadzenia linii produktów planed-based akcje Beyond Meat na giełdzie spadły o 6,02%, a gdy informacja została uzupełniona o fakt, że McDonald’s przy nowej linii produktów McPlant współpracować będzie właśnie z firmą Beyond Meat – ich akcje wzrosły o 6,6%.
Beyond Meat zawiązał także współpracę z innym dużym graczem w branży fast food, siecią Pizza Hut. Popularna sieć pizzerii wprowadzi do swojej oferty pizzę z wegańskimi dodatkami, takimi jak kiełbasa Beyond Meat, a także wegańskie mielone mięso "wołowe" we wszystkich swoich amerykańskich restauracjach oraz w Wielkiej Brytanii w wybranych lokalizacjach w Liverpoolu, Luton i Londynie.
Źródła: https://www.beyondmeat.com/
https://edition.cnn.com/2020/11/10/business/pizza-hut-beyond-sausage/index.html
Przeczytaj także
Pomimo ogromnej troski o środowisko i dobrostan zwierząt, 72% Australijczyków z pokolenia Z nie jest gotowych zamienić mięso, na to z hodowli komórkowej, sugerują wyniki projektu badawczego. Jednak pomimo braku entuzjazmu dla nowej alternatywy mięsa, 41% z nich uważa, że może to być realne źródło składników odżywczych ze względu na potrzebę przejścia na bardziej zrównoważone opcje żywnościowe i poprawę dobrostanu zwierząt.
Last Month Review - Plant-Based. Opracowanie eksperckie, którego celem nie jest bardzo głęboka synteza rynku produktów zastępujących mięso, ale przedstawienie źródeł i kontekstu komunikacji medialnej, która miała miejsce w głównych kanałach informacyjnych ważnych dla branży spożywczej, z możliwie różnorodnych źródeł i części świata w ostatnich tygodniach.
Firma Beyond Meat poinformowała o złożeniu wniosku do Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd – przedsiębiorstwo miałoby pojawić się na giełdzie pod symbolem BYND. W ramach pierwszej oferty publicznej producent roślinnych zamienników burgerów, kiełbasek i drobiu planuje...