Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

BRCGS Packaging Materia lssue 6 - Jak wdrożyć zmiany?

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności

Jak wdrożyć zmiany? HARA, HARM i zaangażowanie najwyższego kierownictwa (budowanie kultury bezpieczeństwa i jakości produktu…)

Skrót HARA jako „Hazard Analysis and Risk Assessment” (Analiza Zagrożeń i Ocena Ryzyka) dla większości osób zajmujących się systemami zarządzania nie jest skrótem obcym. Podobnie jak skrót HARM, czyli „Hazard Analysis and Risk Management” (Analiza zagrożeń i Zarządzanie Ryzkiem).

Podkreślenie HARA oraz HARM w normie BRC Packaging Materials jest przejawem przyjętego, zmieniającego się podejścia do analizy zagrożeń i oceny, na podstawie ryzyka, różnych procesów systemu (UWAGA: nie jest to nowość wydania 6 normy).

Zmiany w w/w obszarze można już dostrzec w zmianie tytułu rozdziału 2.2 normy, gdzie zamiast „Hazard and risk analysis” (Analiza zagrożeń i ryzyka) pojawiło się „Hazard analysis and risk assessment” (Analiza zagrożeń i ocena ryzyka). W standardzie, w kilku miejscach podkreślone jest, iż zakres HARA dotyczy nie tylko opisu produktów, ale również procesów. Dodano również punkt mówiący o tym, że schematy przepływu powinny być co najmniej raz w roku weryfikowane w zakresie swojej aktualności przez zespół HARA. W odniesieniu do HARM wartym zauważania jest wprowadzenie w rozdziale dotyczącym przeglądu zarządzania wymagania dotyczącego oceny skuteczności HARM, a nie tylko przeglądu HARM, jak było w wydaniu 5 normy.

Kiedy HARM można ocenić jako skuteczny?

...

Przeczytaj cały artykuł -> http://bit.ly/Porcja-Wiedzy-BSI

 

Autor:Joanna Mazurkiewicz
Joanna Mazurkiewicz
Trener Akademii BSI, Certyfikowany Trener BRCGS Global Standards, Auditor

Absolwentka licznych studiów o profilach od technicznego, pedagogicznego do związanego z zarządzaniem (Inżynieria Chemiczna i Procesowa, Studia Pedagogiczne, Zarządzanie Projektami, Zarządzanie Bezpieczeństwem i Higieną Pracy, Business English i MBA realizowanego w USA). Od początku kariery zawodowej związana z systemami zarządzania, pracując w kilku międzynarodowych koncernach na różnych szczeblach, rozpoczynając od pracy w laboratorium branży FMCG, poprzez budowanie struktur, procesów w systemach zintegrowanych do zarządzania jakością na poziomie globalnym pełniąc funkcję Global Quality Managera. Ceni bezpośredni kontakt, lubi dzielić się swoimi doświadczeniami, stąd z dużą pasją realizuje się również w roli szkoleniowca, konsultanta, jak i auditora.
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Certyfikacja

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.