Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Coca-Cola wprowadza kolejne butelki w 100% z odnawialnego plastiku

Kategoria: Opakowania

Zrównoważona produkcja

Brytyjski oddział Coca-Coli ogłosił, że zamierza wprowadzić w 100% odnawialny plastik we wszystkich wariantach swoich butelkowanych napojów. Decyzja ta stanowi kolejny etap na drodze do osiągnięcia celów związanych ze zrównoważoną produkcją, które postawił sobie międzynarodowy koncern. W ramach ogłoszonego w 2018 roku programu „World Without Waste” Coca-Cola planuje do 2025 roku przejść w 100% na recyklingowalne opakowania we wszystkich swoich produktach, a do 2030 roku wykorzystywać ponownie materiały w ilości odpowiadającej jednej butelce lub puszce na każdą sztukę sprzedanego napoju.

Butelki i opakowania zbiorcze

Deklaracja ta oznacza, że wszystkie plastikowe butelki o objętości 500 ml lub mniejszej będą w Wielkiej Brytanii całkowicie recyklingowalne. Pierwsze tak zapakowane napoje trafią do sklepów we wrześniu 2021 roku – ilość odnawialnych materiałów w mniejszych butelkach Coca-Coli zwiększy się tym samym z 50% do 100%. Globalny koncern rezygnuje równocześnie z plastikowych opakowań zbiorczych, które zastępowane są kartonowymi odpowiednikami.

Rezygnacja z nieodnawialnych plastików

„To dla nas istotny krok ku realizacji planów związanych z pełną rezygnacją z nieodnawialnych plastików w naszych butelkach”, mówi Jon Woods, główny manager brytyjskiego oddziału międzynarodowej korporacji. „Cieszymy się, że Coca-Cola Great Britain podjęła tę istotną decyzję i wszystkie produkowane przez nią butelkowane napoje będą sprzedawane w opakowaniach z całkowicie recyklingowalnego plastiku”, dodaje minister środowiska Wielkiej Brytanii, Rebecca Pow.

Nie tylko Wielka Brytania

Działania koncernu na Wyspach Brytyjskich wpisują się w prośrodowiskową strategię firmy, która podobne kroki podjęła już wcześniej w innych krajach. W lutym 2021 roku średniej wielkości butelki z odnawialnego politereftalanu etylenu (rPET) zadebiutowały w Stanach Zjednoczonych, co wraz z innymi opakowaniami wykonanymi z rPET oferowanymi przez Coca-Colę ma według koncernu przełożyć się na ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 10 tys. ton rocznie.

Oczyszczanie rzek

W czerwcu 2021 roku Coca-Cola podpisała z kolei porozumienie z holenderską organizacją non-profit The Ocean Cleanup, która zajmuje się wdrażaniem technologii wspomagających oczyszczanie rzek z plastikowych odpadów. Fundacja zrealizowała już dwa takie projekty, a w ramach partnerstwa z Coca-Colą do końca 2022 roku powstać ma kolejnych 15 instalacji. Docelowo The Ocean Cleanup planuje objąć swoimi działaniami na całym świecie 1000 rzek, które w przeważającej mierze odpowiadają za przenoszenie plastikowych zanieczyszczeń do mórz i oceanów.

Źródła:

  1. https://www.coca-cola.co.uk/sustainability/packaging-and-recycling/we-re-making-all-on-the-go-bottles-in-great-britain-from-100--re
  2. https://www.coca-colacompany.com/news/packaging-sustainability-in-united-states
  3. https://www.coca-cola.pl/czyn-dobro/swiat-bez-odpadow/recykling/coca-cola-zostaje-globalnym-partnerem-fundacji-the-ocean-cleanup-we-wdrozeniu-projektu-oczyszczania-rzek

https://www.newfoodmagazine.com/news/152304/coca-cola-recycled-plastic-2/?fbclid=IwAR0Drmg359JS0Z6kiCOlqq_CamtRcZTFt1VyUHYYexFaYyhl0nNvt635vfI

Autor: Wojciech Grodzicki

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.