Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Deficyt w handlu wieprzowiną rośnie, a rynek drobiu pozostaje stabilny

Kategoria: Biznes

Większy import do Polski

Pierwsza połowa 2018 r. przyniosła zwiększony import wieprzowiny do Polski. Według danych MF (za MRiRW) wielkość importu wieprzowiny wzrosła w omawianym okresie o 9,7% w ujęciu ilościowym oraz spadła o 2% w ujęciu wartościowym, w wyniku czego przeciętna cena zaimportowanej wieprzowiny była o 10,7% niższa niż przed rokiem. Dla porównania cena wieprzowiny była pod koniec sierpnia o 12,5% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Eksport w omawianym okresie wzrósł o 0,6% w ujęciu wolumenowym oraz spadł o 13,6% w ujęciu wartościowym, w wyniku czego przeciętna cena wyeksportowanej wieprzowiny spadła o 14,1%. W wyniku tych zmian deficyt w handlu wieprzowiną wzrósł w pierwszej połowie 2018 r. o 23,7% (r/r) do 1,16 mld zł.

Dynamika na rynku drobiu na podobnym poziomie.

Według danych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi najlepsza koniunktura panowała na rynku drobiu. W czerwcu została utrzymana dynamika z maja, co wpłynęło na wzrost eksportu w pierwszej połowie 2018 r. o 19,5% w ujęciu wartościowym oraz o 14,8% w ujęciu ilościowym. Polska wciąż jest beneficjentem problemów eksportowych Brazylii, które stworzyły więcej miejsca dla polskiego drobiu na rynkach UE.

Powolny wzrost importu z Brazylii?

W pierwszej połowie 2018 r. import mięsa drobiowego do UE wg danych Eurostatu spadł o 10,4%, zaś import drobiu z Brazylii spadł o 41,5%. Prawdopodobny jest scenariusz, w którym import drobiu z Brazylii będzie powoli rósł, jednak przy utrzymaniu obecnej dynamiki, powrót do udziału w imporcie z 2017 r. może zająć ponad dwa lata. W tym czasie mogą się zmienić nawyki konsumentów oraz relacje handlowe, co może istotnie utrudnić pełny powrót brazylijskiego drobiu na europejskie stoły. Jednocześnie polepszyła się sytuacja eksportowa europejskich producentów – eksport z UE w pierwszej połowie 2018 r. wzrósł o 7,6% (r/r), głównie dzięki wzrostowi eksportu do krajów afrykańskich, dalekowschodnich oraz Ukrainy.

Przestrzeń dla rozwoju polskiej produkcji

Dobra koniunktura w handlu międzynarodowym przekłada się na wzrost produkcji w UE. Pomimo, że produkcja w pierwszym kwartale 2018 r. była niższa w porównaniu rok do roku, to od kwietnia produkcja drobiu w UE jest wyraźnie wyższa, co wynika między innymi z lepszych warunków rynkowych do rozwoju produkcji. Według danych Eurostatu lipiec był pierwszym miesiącem 2018 r. w którym liczba wstawionych kurcząt broilerów na tucz była wyraźnie niższa niż w 2017, co może spowodować, że w trzecim i czwartym kwartale będzie jeszcze więcej miejsca dla rozwoju produkcji drobiu w Polsce.

Autor:BGŻ BNP Paribas
BGŻ BNP Paribas
Łukasz Czech
Ekspert rynków rolnych
Rynek mięsa i jaj
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Przemysł mięsny

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.