Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Dlaczego warto postawić na żywność barwiącą?

Kategoria: Biznes , Składniki Żywności

Kolor staje się obecnie jedną z najważniejszych cech produktu, która pozwala wyróżnić go na tle konkurencji. Instytut badawczy Market Insight określił „komunikację poprzez barwę” mianem jednego z dziesięciu najważniejszych trendów w branży spożywczej. Aby zaoferować konsumentowi produkt o atrakcyjnym wyglądzie oraz wyjść naprzeciw wymaganiom dotyczącym aspektów zdrowotnych, producenci żywności coraz częściej rezygnują ze stosowania dodatków w postaci barwników. Przedsiębiorstwa działające na rynku spożywczym, które zamierzają wpisać się w tę nową tendencję, powinny mieć na uwadze siedem następujących powodów, dla których warto postawić na naturalne sposoby barwienia żywności:

  1. Oczekiwania konsumentów

Współcześni konsumenci oczekują naturalności. Badania rynku spożywczego jasno wskazują, że coraz więcej osób poszukuje produktów bez sztucznych dodatków i tylko z naturalnymi składnikami, do których niewątpliwie należy żywność barwiąca.

  1. Jasne oznaczenie na etykiecie

Produkty spożywcze nadające barwę mogą być spożywane jako takie i dlatego nie są dodatkiem, mogą więc zostać oznaczone na etykiecie po prostu jako żywność. Jest to doskonały sposób na zaspokojenie wymagań konsumentów, którzy oczekują jasnych i znanych list składników na kupowanych produktach.

  1. Klucz do spełnienia norm prawnych

Z punktu widzenia prawnego, barwienie żywności i napojów to temat bardzo złożony – specyficzne regulacje i normy różnią się w zależności od kraju i producenci nierzadko muszą dostosowywać się do licznych ograniczeń i limitów. Zastosowanie produktów nadających barwę jest prostym rozwiązaniem, które pozwala spełnić normy prawne na całym świecie, a zarazem dostosować etykietę do oczekiwań konsumentów.

  1. Szerokie zastosowanie

W ciągu ostatnich lat znacząco udoskonalono procesy produkcji żywności barwiącej. W chwili obecnej produkty te można stosować praktycznie we wszystkich gałęziach przemysłu spożywczego: począwszy od cukiernictwa, słodyczy i produktów mlecznych, przez piekarnictwo, aż po napoje i sosy. Dodatek owoców czy warzyw o właściwościach barwiących jest ponadto odpowiedni dla wegetarian i wegan, a także spełnia wymogi koszerności i halal.

  1. Szeroki wybór kolorów i wysoka wydajność

Spożywcze koncentraty barwiące są zbliżone do sztucznych i naturalnych barwników pod względem stabilności, trwałości, intensywności koloru i różnorodności. Na rynku dostępna jest żywność barwiąca w praktycznie wszystkich kolorach.

  1. Bezpieczeństwo żywności

Przemysł spożywczy musi mieć pełne zaufanie do wykorzystywanych składników pod względem ich jakości i bezpieczeństwa. W przypadku żywności barwiącej, kontroli podlega każdy etap produkcji, od optymalnej selekcji nasion, po wybór najlepszego momentu zbioru i szybkie przetworzenie surowca.

  1. Łatwość użycia

Zastosowanie żywności barwiącej zależy od wielu cech produktu, takich jak m.in. aktywność wody, pH, gęstość, zawartość wody czy tłuszczu. Istotna jest również jego trwałość i warunki przechowywania, proces produkcji, stosowane maszyny oraz temperatura. Jeśli weźmie się pod uwagę te elementy, a także wpływ pozostałych składników produktu, wykorzystanie żywności barwiącej nie jest skomplikowane.

Źródło:

https://www.industriaalimenticia.com/articles/89328-por-que-la-industria-alimentaria-debe-confiar-en-los-productos-alimenticios-colorantes

Autor:Wojciech Grodzicki
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.