Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Duże zmiany w produkcji produktów mleczarskich

Kategoria: Biznes

W Polsce, w kwietniu 2020 r. wielkość produkcji poszczególnych wyrobów mleczarskich była znacząco inna niż przed rokiem. Obserwowane zmiany pokazują, że producenci przenieśli nacisk na produkcję wyrobów o przedłużonym terminie przydatności do spożycia, takich jak proszki mleczne, masło czy mleko UHT.

Wzrost popytu na mleko

Według danych GUS pochodzących z dużych zakładów (zatrudniających co najmniej 50 osób) w kwietniu 2020 r. produkcja mleka płynnego przetworzonego była o 10,3% większa niż w kwietniu 2019 r. Podobną dynamikę wzrostu – 11,1% - odnotowano również w marcu br. Mimo, że do tej kategorii zaliczamy też mleko przerzutowe, to tak wysoka dynamika wzrostu może oznaczać, że zainteresowanie mlekiem płynnym wśród konsumentów zwiększyło się, co było widoczne także w zmianach cen. W kwietniu br. ceny zbytu przez producentów mleka UHT były o 3,1% a mleka pasteryzowanego o 1,8% wyższe niż w lutym br. Zwykle w tym okresie, w latach poprzednich, obserwowaliśmy spadki cen.

Większe zainteresowanie mlekiem było również widoczne w innych krajach UE, gdyż w marcu 2020 r. produkcja mleka płynnego w UE, w relacji rocznej, zwiększyła się o 8%.

Dynamiczne zmiany w produkcji śmietany i jogurtów

W Polsce, w kwietniu 2020 r. znacząco, bo o 14,5%, mniejsza niż przed rokiem była produkcja śmietany. Warto zaznaczyć, że w marcu br. była ona o 3,6% większa niż w analogicznym okresie przed rokiem. Można przypuszczać, że kwietniowy spadek produkcji wynika z mniejszego popytu z sektora HoReCa. Podobną tendencję w dynamice zmian produkcji odnotowano w przypadku jogurtów. W marcu br. ich produkcja była o 5,8% wyższa, a w kwietniu o 5,2% niższa, niż w analogicznych okresach 2019 r.

Zwiększona produkcja mleka w proszku

W przypadku mleka i śmietany w proszku, jeszcze w marcu br. ich produkcja była o 14,8% mniejsza niż przed rokiem (w UE produkcja OMP była o 4,8% mniejsza), co było wynikiem kierowana większej ilości surowca na produkcję produktów sprzedawanych głównie w kanale retail. Kwiecień, zgodnie z oczekiwaniami, przyniósł już jednak zdecydowany wzrost produkcji tej kategorii – o 16,5% w skali rocznej.

Wzrost produkcji masła

W kwietniu zwiększyła się też produkcja innego produktu o długim terminie przydatności – masła, o 4,9% w skali rocznej. W marcu br. roczna dynamika wzrostu wyniosła natomiast 3,8%. W UE w marcu 2020 r. produkcja masła była o 6,2% większa. Zwiększona podaż przełożyła się na spadki cen. W Polsce, pod koniec kwietnia br. za masło w zbycie płacono o 12,5% mniej niż na początku marca br.

Spadek popytu na sery

W kwietniu 2020 r. znacząco, bo o 9,5% w skali roku obniżyła się produkcja serów dojrzewających co mogło być związane z reakcją producentów na mniejszy popyt eksportowy z UE, jak również ze spadkiem popytu z kanału HoReCa. W kwietniu br. mniejszą produkcję odnotowano także w przypadku serów świeżych – o 4,8% w skali roku.

 

Źródło: www.agronomist.pl

Wybierz temat: Przemysł mleczarski

Autor:BNP Paribas
BNP Paribas
Paweł Wyrzykowski
Analityk sektora rolno-spożywczego
Rynek mleka
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.