Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Etykiety sugerują brak określonego alergenu – brytyjskie firmy spożywcze apelują o nowe przepisy znakowania

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności

11 wiodących brytyjskich firm spożywczych wystosowało list otwarty wzywający do wprowadzenia jaśniejszych przepisów dotyczących etykietowania żywności. List jest następstwem śmierci dwóch klientów brytyjskiej sieci restauracji szybkiej obsługi - Pret a Manger, specjalizującej się w żywności naturalnej, którzy cierpieli na reakcje alergiczne.

Pret a Manger jest jedną z firm, która podpisała się pod listem otwartym, który został zainicjowany przez fundację założoną przez rodzinę 15-letniej Natashy Ednan-Laperouse, która zmarła po zjedzeniu bagietki zawierającej nasiona sezamu.

Etykiety wprowadzają w błąd

Etykiety sugerujące brak określonego alergenu – zwłaszcza określenia „wolne od” i „wegańskie” – potencjalnie wprowadzają w błąd.

Firmy podpisujące się pod listem argumentuje, że Agencja ds. Standardów Żywności (FSA) musi podjąć jasną decyzję w sprawie progów [alergenów] i dać silne rekomendacje rządowi. Dałoby to sprzedawcom żywności absolutną definicję tego, ile konkretnego alergenu pakowana żywność może zawierać by była bezpieczna i mogła być oznaczona jako wolna od alergenu. Wdrożenie nowych przepisów umożliwiłoby producentom żywności wprowadzenie spójnych, zgodnych ze standardami branżowymi testów i pomogłoby zapewnić bezpieczeństwo konsumentom cierpiącym na alergie oraz zwiększyć wybór żywności, którą mogą spożywać.

Sygnatariusze listu zwracają uwagę, że śmierć jednej z ofiar, podobnie jak wiele innych poważnych ataków anafilaksji, nie została natychmiast zgłoszona odpowiednim władzom ani nawet firmie, która sprzedała produkt. To nie tylko stanowiło zagrożenie dla klientów, ale także wpłynęło na dochodzenie i wnioski ze śmierci tej osoby. Rząd i organy zdrowia publicznego muszą, zgodnie z zaleceniami koronera, opracować „solidny system” szybkiego zgłaszania przypadków śmiertelnych i ciężkich reakcji alergicznych.

Te dwa działania w połączeniu mogą pomóc uratować życie i zbudować większe zaufanie do brytyjskiego przemysłu spożywczego dla osób z alergiami pokarmowymi, których w Wl. Brytanii jest ok. 3 mln.

„Cieszymy się, że wezwanie do prawdziwych zmian po tragicznej i możliwej do uniknięcia śmierci Celii Marsh jest wspierane przez wiele największych firm spożywczych w kraju. Pokazuje to, że branża podziela nasze przekonanie i przekonanie rodziny Celii, że zapewnienie bezpieczeństwa ich klientom z alergią pokarmową powinno być absolutnym priorytetem” podsumowała rodzina jednej z ofiar.

Źródło: https://www.theguardian.com/business/2023/mar/13/leading-uk-food-businesses-call-for-clearer-rules-on-food-labelling

 

 eKONFERENCJA ALERGENY W ŻYWNOŚCI


 

Autor:Katarzyna Oleksy
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Alergeny Badania żywności Bezpieczeństwo żywności

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.