Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Kluczowa rola systemów żywnościowych w dyskusjach i podejmowaniu decyzji dotyczących zmian klimatycznych w okresie poprzedzającym COP27

Kategoria: Składniki Żywności

apraszamy do zapoznania się z trzecią częścią trendów na rok 2022 pochodzących z zestawienia trendów przygotowanego przez EIT Food czyli części Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii. Zobacz też: Część 3

 

Wzrost roli młodych ludzi jako aktywistów żywnościowych i propagatorów zmian

Wzrost aktywizmu młodzieżowego wzbudził w ostatnich latach powszechną uwagę, a system żywnościowy nie jest pod tym względem wyjątkiem. Młodzi ludzie wzywają do zmiany sposobu produkcji i konsumpcji żywności w Europie i domagają się miejsca przy stole decyzyjnym.

Mając to na uwadze, w 2022 r. prawdopodobnie więcej młodych ludzi rozpocznie działalność w branży rolno-spożywczej, wzrośnie konsumpcja świadoma ekologicznie w grupie demograficznej pokolenia Z oraz pojawią się nowe ruchy młodzieżowe w przestrzeni żywnościowej, klimatycznej i zdrowotnej. Na przykład w ramach inicjatywy EIT Food FutureFoodMaker pod koniec 2021 r. 10 młodych Europejczyków ogłosiło manifest dotyczący systemu żywnościowego, the Menu for Change, w którym wezwano europejskich decydentów i zainteresowane strony do wprowadzenia zmian w obszarach takich jak ograniczenie marnotrawienia żywności, rolnictwo i edukacja żywieniowa. Aktywiści planują rozszerzyć swoją działalność w 2022 r., a także wzywają wszystkich europejskich konsumentów do podjęcia indywidualnych kroków w celu wprowadzenia zmian. „Jemy trzy razy dziennie, co oznacza, że ​​możemy mieć wpływ trzy razy dziennie, 365 dni w roku”, powiedziała FutureFoodMaker Chloé Dorin w odcinku podcastu Food Fight (9).

W rzeczywistości nasze badania wykazały, że zrównoważony rozwój żywności stał się ważniejszy dla dwóch trzecich (64%) osób w wieku 18-24 lat w Europie w ciągu ostatniego roku (10). W rezultacie organizacje rolno-spożywcze muszą zareagować w 2022 r., aby wzmocnić głos młodych ludzi i włączyć ich w decyzje dotyczące przyszłości żywności.

https://youtu.be/49xxxUaORnQ

„Młodzi ludzie powinni nadal walczyć o przyszłość żywności, a interesariusze sektora spożywczego muszą aktywnie angażować młodych ludzi w rozmowy na temat żywności jako standard”.

Dr. Andy Zynga, CEO of EIT Food, and Sasha Cohen Ioannides, FutureFoodMaker (1)

Jak stwierdził Mike Nkhombo Khunga, światowy orędownik odżywiania, „nigdy wcześniej żadne pokolenie nie było tak proaktywne w sposobie, w jaki myślimy o jedzeniu i środowisku. W obecnej sytuacji młodzi ludzie mają odziedziczyć planetę, na której będzie o cztery stopnie cieplej, co zagraża dostępności i jakości żywności, a także powietrza, którym oddychają”. (11)

 

Źródła:

Źródło EIT: https://www.eitfood.eu/blog/post/top-5-european-food-trends-in-2022

 

 

 

Wybierz temat: Dodatki i składniki

Autor: EIT Food

EIT Food

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.