Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
W nowym raporcie „Consumer Food Insights” eksperci z amerykańskiego Uniwersytetu Perdue przedstawili wyniki badania, w którym pytali konsumentów o kwestie takie jak wyrzucanie jedzenia, bezpieczeństwo żywnościowe czy decyzje zakupowe.
Wydatki, źródła informacji i satysfakcja z produktu
Specjaliści z Uniwersytetu Perdue zaprosili do udziału w ankiecie 1200 amerykańskich konsumentów, którym zadawano pytania dotyczące m.in. wydatków na żywność, satysfakcji z zakupów, poparcia dla polityki rolnej i żywnościowej, a także zaufania do różnych źródeł informacji.
Decyzje o wyrzucaniu jedzenia
W ramach badania konsumentom przedstawiono hipotetyczne scenariusze, w których musieliby podjąć decyzję o wyrzuceniu bądź spożyciu żywności na podstawie dostępnych informacji, takich jak termin przydatności do spożycia, zapach oraz smak. „W przypadku jedzenia, które jest przeterminowane o jeden dzień, dla 30% konsumentów największe znaczenie ma jego bezpieczeństwo, a dla 45% - smak”, mówi główny autor raportu, prof. Joseph Balagras z Uniwersytetu Perdue.
Różnice międzypokoleniowe
Jeżeli chodzi o różnice międzypokoleniowe, badacze zaobserwowali, że osoby młodsze mają tendencję do zwracania większej uwagi na aspekty środowiskowe i społeczne kupowanych przez siebie produktów. Z kolei dla ankietowanych w starszym wieku częściej większe znaczenie ma smak. W kontekście bezpieczeństwa żywnościowego, troska o nie „jest zdecydowanie wyższa wśród młodych osób dorosłych w porównaniu z przedstawicielami starszych pokoleń”.
Kwestia wysokości dochodów?
„Najprawdopodobniej ma to związek z różnicami w dochodach. Wcześniejsze badania pokazują, że doświadczenie zawodowe, które zdobywamy wraz z wiekiem, przekłada się na większe zarobki. Brak bezpieczeństwa żywnościowego dotyka w przeważającej mierze osób o niższych dochodach, dlatego wynik ten nie jest dla nas zaskakujący”, podsumowuje współautor raportu, Elijah Bryant.
Źródła:
Przeczytaj także
Według nowego badania brak zachęty do kupowania zdrowszej żywności sprawia, że podczas zakupów spożywczych konsumenci przedkładają cenę ponad wartość żywieniową wybieranych produktów.
Badanie przeprowadzone przez naukowców z Japonii sugeruje, że stosowanie restrykcyjnych diet może negatywnie odbijać się na długości życia.
Restauracje mogą zachęcić klientów do wybierania zdrowszych posiłków dzięki zmianie wielkości czcionki w menu. Takie wnioski płyną z opublikowanego niedawno badania, które przeprowadzili naukowcy ze Stanów Zjednoczonych.