Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Młodsze pokolenia zwracają większą uwagę na środowiskowe i społeczne aspekty kupowanej żywności

Kategoria: Składniki Żywności

W nowym raporcie „Consumer Food Insights” eksperci z amerykańskiego Uniwersytetu Perdue przedstawili wyniki badania, w którym pytali konsumentów o kwestie takie jak wyrzucanie jedzenia, bezpieczeństwo żywnościowe czy decyzje zakupowe.

Wydatki, źródła informacji i satysfakcja z produktu

Specjaliści z Uniwersytetu Perdue zaprosili do udziału w ankiecie 1200 amerykańskich konsumentów, którym zadawano pytania dotyczące m.in. wydatków na żywność, satysfakcji z zakupów, poparcia dla polityki rolnej i żywnościowej, a także zaufania do różnych źródeł informacji.

Decyzje o wyrzucaniu jedzenia

W ramach badania konsumentom przedstawiono hipotetyczne scenariusze, w których musieliby podjąć decyzję o wyrzuceniu bądź spożyciu żywności na podstawie dostępnych informacji, takich jak termin przydatności do spożycia, zapach oraz smak. „W przypadku jedzenia, które jest przeterminowane o jeden dzień, dla 30% konsumentów największe znaczenie ma jego bezpieczeństwo, a dla 45% - smak”, mówi główny autor raportu, prof. Joseph Balagras z Uniwersytetu Perdue.

Różnice międzypokoleniowe

Jeżeli chodzi o różnice międzypokoleniowe, badacze zaobserwowali, że osoby młodsze mają tendencję do zwracania większej uwagi na aspekty środowiskowe i społeczne kupowanych przez siebie produktów. Z kolei dla ankietowanych w starszym wieku częściej większe znaczenie ma smak. W kontekście bezpieczeństwa żywnościowego, troska o nie „jest zdecydowanie wyższa wśród młodych osób dorosłych w porównaniu z przedstawicielami starszych pokoleń”.

Kwestia wysokości dochodów?

„Najprawdopodobniej ma to związek z różnicami w dochodach. Wcześniejsze badania pokazują, że doświadczenie zawodowe, które zdobywamy wraz z wiekiem, przekłada się na większe zarobki. Brak bezpieczeństwa żywnościowego dotyka w przeważającej mierze osób o niższych dochodach, dlatego wynik ten nie jest dla nas zaskakujący”, podsumowuje współautor raportu, Elijah Bryant.

Źródła:

  1. https://ag.purdue.edu/cfdas/data-resources/consumer-food-insights/
  2. https://www.newfoodmagazine.com/news/197404/decoding-generational-preferences-in-food-values-taste-and-security/

Wybierz obszar: Dieta i zdrowie

Autor: Wojciech Grodzicki

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.