Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Młodsze pokolenia zwracają większą uwagę na środowiskowe i społeczne aspekty kupowanej żywności

Kategoria: Składniki Żywności

W nowym raporcie „Consumer Food Insights” eksperci z amerykańskiego Uniwersytetu Perdue przedstawili wyniki badania, w którym pytali konsumentów o kwestie takie jak wyrzucanie jedzenia, bezpieczeństwo żywnościowe czy decyzje zakupowe.

Wydatki, źródła informacji i satysfakcja z produktu

Specjaliści z Uniwersytetu Perdue zaprosili do udziału w ankiecie 1200 amerykańskich konsumentów, którym zadawano pytania dotyczące m.in. wydatków na żywność, satysfakcji z zakupów, poparcia dla polityki rolnej i żywnościowej, a także zaufania do różnych źródeł informacji.

Decyzje o wyrzucaniu jedzenia

W ramach badania konsumentom przedstawiono hipotetyczne scenariusze, w których musieliby podjąć decyzję o wyrzuceniu bądź spożyciu żywności na podstawie dostępnych informacji, takich jak termin przydatności do spożycia, zapach oraz smak. „W przypadku jedzenia, które jest przeterminowane o jeden dzień, dla 30% konsumentów największe znaczenie ma jego bezpieczeństwo, a dla 45% - smak”, mówi główny autor raportu, prof. Joseph Balagras z Uniwersytetu Perdue.

Różnice międzypokoleniowe

Jeżeli chodzi o różnice międzypokoleniowe, badacze zaobserwowali, że osoby młodsze mają tendencję do zwracania większej uwagi na aspekty środowiskowe i społeczne kupowanych przez siebie produktów. Z kolei dla ankietowanych w starszym wieku częściej większe znaczenie ma smak. W kontekście bezpieczeństwa żywnościowego, troska o nie „jest zdecydowanie wyższa wśród młodych osób dorosłych w porównaniu z przedstawicielami starszych pokoleń”.

Kwestia wysokości dochodów?

„Najprawdopodobniej ma to związek z różnicami w dochodach. Wcześniejsze badania pokazują, że doświadczenie zawodowe, które zdobywamy wraz z wiekiem, przekłada się na większe zarobki. Brak bezpieczeństwa żywnościowego dotyka w przeważającej mierze osób o niższych dochodach, dlatego wynik ten nie jest dla nas zaskakujący”, podsumowuje współautor raportu, Elijah Bryant.

Źródła:

  1. https://ag.purdue.edu/cfdas/data-resources/consumer-food-insights/
  2. https://www.newfoodmagazine.com/news/197404/decoding-generational-preferences-in-food-values-taste-and-security/
Autor:Wojciech Grodzicki
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Dieta i zdrowie

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.