Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Mniejszy eksport serów dojrzewających, większy, serów świeżych

Kategoria: Biznes

Spadek sprzedaży zagranicznej serów dojrzewających

Według wstępnych danych Ministerstwa Finansów (za MRiRW) w pierwszych ośmiu miesiącach 2019 r. wolumen eksportu serów dojrzewających z Polski wyniósł 70 tys. t i był o 10 % mniejszy niż w analogicznym okresie przed rokiem.

Spadek sprzedaży zagranicznej odnotowano w przypadku większości podstawowych typów serów dojrzewających – wolumen eksportu Goudy był o blisko 30% mniejszy niż przed rokiem, wyniósł 9,4 tys. t. Eksport serów Cheddar zmniejszył się o 11,1% do 13,2 tys. t, a typu Edamski obniżył się o 7,7% do 9,4 tys. t.

Dynamika spadku sprzedaży i wzrost eksportu serów na Ukrainę

Dynamika spadku sprzedaży na rynek unijny wyniosła 9% (r/r). Mniejszy popyt odnotowano w przypadku Włoch, Holandii i Węgier. Głębokość spadku eksportu na rynki pozaunijne była większa, wyniosła 16%, głównie za sprawą mniejszej sprzedaży na rynek panamski i do Izraela. Wzrósł natomiast eksport serów na Ukrainę, której udział w pozaunijnej sprzedaży tego produktu przekroczył już 1/3. W pierwszych ośmiu miesiącach 2019 r. na Ukrainę sprzedano 3,5 tys. t serów dojrzewających, czyli o 2/3 więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem.

Produkcja serów dojrzewających w Polsce

Należy zauważyć, że produkcja serów dojrzewających w Polsce w dużych zakładach, w pierwszych trzech kwartałach 2019 r., była nieznacznie, bo o 0,3% większa niż w analogicznym okresie przed rokiem i wyniosła 259 tys. t, w tym w III kw. br. produkcja w relacji rocznej była o 3,7% większa.

Spadek cen serów typu Cheddar i Edamski, wzrost w przypadku Goudy

Mniejszy eksport serów dojrzewających i większa, szczególnie w III kw. br. ich produkcja, najbardziej wpłynęły na spadki cen serów typu Cheddar. Według danych MRiRW, w III kw. 2019 r. średnie ceny sprzedaży przez zakłady produkcyjne tego typu serów były o 5,3% niższe od notowanych przed rokiem. Ceny serów typu Edamski były niższe o 1,3% (r/r), podczas gdy ceny serów typu Gouda były o 2,2% wyższe.

Eksport serów świeżych i wzrost produkcji

Odmienne tendencje w eksporcie obserwowane są w przypadku serów świeżych. Wolumen ich sprzedaży z Polski, w pierwszych ośmiu miesiącach 2019 r., był o 8,1% większy niż przed rokiem i wyniósł 69,3 tys. t. Tym samym wolumen sprzedaży eksportowej serów świeżych był zbliżony do wolumenu sprzedaży zagranicznej serów dojrzewających. Wzrost wolumenu sprzedaży odnotowano w przypadku czterech najważniejszych odbiorców (dane za pierwszych siedem miesięcy) – do Niemiec o 16% (r/r), Rumunii (o 17%), Włoch (o 48%) i Wielkiej Brytanii (o 11%).

W Polsce, w pierwszych trzech kw. br. wyprodukowano 352 tys. t serów świeżych, o 1,8% więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem.

Źródło: www.agronomist.pl

Wybierz temat: Przemysł mleczarski

Autor:BNP Paribas
BNP Paribas
Paweł Wyrzykowski
Analityk sektora rolno-spożywczego
Rynek mleka
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.