Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Nowe zobowiązanie UNESDA – branża napojowa w Europie do 2025 r. zmniejszy średnią zawartość cukrów dodanych w napojach o kolejne 10%

Kategoria: Biznes

Z okazji swojej 63. rocznicy UNESDA, reprezentująca europejską branżę napojów bezalkoholowych, ogłosiła nowe, wzmocnione zobowiązania dotyczące zdrowia i żywienia, aby nadal pomagać Europejczykom w zarządzaniu spożyciem cukrów dodanych w napojach bezalkoholowych. W czasie zmieniających się preferencji konsumentów i rosnących oczekiwań w zakresie zdrowia publicznego, zobowiązania te są wkładem branży w to, aby zdrowszy wybór stał się łatwym wyborem w ramach unijnej strategii "Od pola do stołu" i jej kodeksu postępowania dla odpowiedzialnych praktyk biznesowych i marketingowych. UNESDA nadal reaguje na potrzeby konsumentów i pragnie odegrać swoją rolę w osiągnięciu celu UE, jakim jest przyspieszenie przejścia do zrównoważonych systemów żywnościowych. Odpowiadają one również na potrzebę zapewnienia zdrowszego życia i promowania dobrobytu dla wszystkich, jak określono w Celu Zrównoważonego Rozwoju Narodów Zjednoczonych 3.4.

Wśród tych zobowiązań znajduje się:

Zmniejszenie średniej zawartości cukrów dodanych w napojach bezalkoholowych o kolejne 10% w latach 2019-2025 we wszystkich 27 krajach UE i w Wielkiej Brytanii. Oznaczać to będzie ogólne zmniejszenie o 33% w ciągu ostatnich dwóch dekad, w oparciu o dotychczasowe osiągnięcia w zakresie redukcji cukru, które branża osiągnęła w latach 2015-2019 (średnio o 14,6%) oraz od 2000 r. do 2015 r. (średnio o 13,3%).

Ta dodatkowa 10% redukcja cukrów dodanych podkreśla naszą proaktywność i determinację naszego sektora, aby przyczynić się do zdrowszego i zrównoważonego modelu odżywiania w Europie. Będziemy nadal wprowadzać innowacje i zapewniać konsumentom wybór, realizując to zobowiązanie - powiedział Ian Ellington, prezes UNESDA.

Przemysł napojów bezalkoholowych będzie realizował to nowe zobowiązanie poprzez szeroki zakres działań, w tym zmianę receptur w celu zmniejszenia zawartości cukrów w napojach, przy jednoczesnym zachowaniu ich smaku. Ponadto, będzie kontynuować innowacje w celu opracowania nowych produktów bez- lub niskokalorycznych o różnych poziomach słodyczy oraz zwiększy dostępność i zakres małych opakowań, aby ułatwić kontrolę porcji i umożliwić umiarkowaną konsumpcję. Branża będzie również kontynuować promowanie napojów bez cukru i o niskiej zawartości cukru/kalorii, aby aktywnie zachęcać konsumentów do wyboru tych produktów.

Inne nowe zobowiązanie ogłoszone przez UNESDA dotyczy działań marketingowych i reklamy skierowanej do dzieci. Obecnie, nigdzie w Europie nie reklamuje się napojów bezalkoholowych do dzieci poniżej 12 roku życia, gdzie widownia składa się z ponad 35% tej grupy wiekowej. Branża podniesie minimalną granicę wieku do 13 lat i obniży próg do 30%, tak aby w praktyce mniejsza liczba małych dzieci była bezpośrednio narażona na reklamę któregokolwiek z napojów bezalkoholowych.

Europejski przemysł napojów bezalkoholowych jest również zdecydowany zintensyfikować swoje wysiłki w nadchodzących latach, aby zapewnić, że jego zobowiązania dotyczące szkół będą nadal realizowane w całej Europie. Obejmują one zakaz sprzedaży i reklamy jakichkolwiek napojów bezalkoholowych w szkołach podstawowych UE oraz oferowanie WYŁĄCZNIE bezalkoholowych i niskokalorycznych napojów bezalkoholowych w szkołach średnich w UE i tylko w nieobrandowanych maszynach vendingowych.

Aby zapewnić obywatelom Europy zdrowsze środowisko spożywania napojów oraz wywiązać się z nowych zobowiązań w zakresie zdrowia i odżywiania, europejski przemysł napojów bezalkoholowych zależy również od spójności polityki i sprzyjających ram politycznych na poziomie UE i państw członkowskich. Oznacza to promowanie wieloaspektowego i wielopodmiotowego podejścia do problemu otyłości i nadwagi, które wymaga wspólnego działania wszystkich uczestników łańcucha żywnościowego. Ponadto decydenci polityczni powinni rozważyć znaczące dobrowolne podejścia do redukcji spożycia cukru jako skuteczną alternatywę dla regulacji. Wreszcie, regularne i wiarygodne ogólnoeuropejskie monitorowanie spożycia żywności i napojów jest bardzo potrzebne, aby można było opracować interwencje skierowane do zagrożonych grup ludności.

Źródło: https://www.unesda.eu/wp-content/uploads/2021/06/UNESDA-new-sugar-reduction-commitment-_PRESS-RELEASE.pdf

Wybierz temat: Dieta i zdrowie Dodatki i składniki Prawo żywnościowe Przemysł napojowy

Autor: Katarzyna Oleksy

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.