Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Orlen liderem na rynku kącików gastronomicznych

Kategoria: Biznes

Biorąc pod uwagę podmioty niespecjalizujące się w gastronomii, a posiadające ją w ofercie, to Orlen jest największym sprzedawcą m.in. kawy i hot-dogów w Polsce. Co więcej również ogólnie stacje benzynowe są największym kanałem tak definiowanego rynku, jak pokazują szacunki PMR zawarte w raporcie „Rynek gastronomiczny w punktach niegastronomicznych w Polsce 2018. Analiza i prognoza rozwoju rynku 2018-2023”.

Spadające marże z produktów paliwowych sprawiają, że wszystkie duże koncerny skupiają się coraz bardziej na rozwoju sprzedaży produktów i usług pozapaliwowych, w tym na produktów i usług gastronomicznych. Wszystkie sieci stacji paliw starają się zaproponować nowoczesne rozwiązania i często współpracują ze znanymi markami, takimi jak Costa, Starbucks jeśli chodzi o sprzedaż kawy, czy Subway w przypadku kanapek.

Nie tylko w podróży

Warto zwrócić uwagę na fakt, że Polacy lubią korzystać z oferty przystacyjnej nie tylko podczas podróży, ale także na co dzień. Częstym jest kupowanie np. hot-dogów przez osoby, które specjalnie przychodzą po nie na stację lub zatrzymują się w podróży, a nie tylko kupują takie produkty w połączeniu z tankowaniem.

Stacje benzynowe są zatem największym kanałem sprzedaży produktów gastronomicznych w punktach niegastronomicznych, co pokazują zarówno analizy PMR, jak i badanie konsumenckie. Respondenci z reprezentatywnej próby przyznali, że gotową kawę (z możliwością spożycia na wynos) najczęściej kupują na stacji benzynowej (70%). Stacja to również najpopularniejsze miejsce zakupu gotowych hot-dogów.

Orlen liderem

Każda sieć stacji sprzedaje miliony hot-dogów, a największa z nich, Orlen, dwa lata temu przekroczyła sprzedaż roczną wolumenowo równą liczbie wszystkich Polaków. Ciekawe jest to, że hot-dogi są bardzo popularne zarówno na wspomnianych stacjach benzynowych, jak i w sklepach convenience, czy też sklepach IKEA, a równocześnie nie ma ogólnopolskiej sieci typowo gastronomicznej skupiającej się na tym produkcie.

Badanie PMR

Jak pokazuje badanie PMR, respondenci deklarujący spożywanie hot-dogów na ogół dokonują ich konsumpcji w miejscu sprzedaży. Aż 73% badanych przyznaje, że tego rodzaju produkty zjada zawsze lub w większości przypadków tam, gdzie je zakupiła, a 60% osób posiada swoje ulubione miejsce, w którym kupuje hot-dogi. Zakup hot-doga to zakup typowo spontaniczny dla 64% badanych konsumentów tego typu produktów, a tylko 14% raczej planuje takie zakupy. Co więcej, 50% respondentów preferuje hot-dogi z różnymi dodatkami.

Gastronomia w punktach niegastronomicznych odgrywa coraz większe znaczenie głównie dzięki relatywnie wysokiej marży. Liczba punktów oferujących kanapki, hot-dogi, kawę, czy pączka lub drożdżówkę z roku na rok rośnie i stanowi coraz większą alternatywę w stosunku do typowych barów szybkiej obsługi, kawiarni, czy restauracji. Warto zaznaczyć, że punkty gastronomiczne w sklepach wygrywają także ceną w porównaniu z typową gastronomią, bo wyżej wymienione produkty kosztują tam nawet poniżej 1 zł, a zestawy poniżej 10 zł.

Wiecej informacji na ten temat znajduje sie w raporcie PMR:
Rynek gastronomiczny w punktach niegastronomicznych w Polsce 2018. Analiza rynku i prognozy
rozwoju na lata 2018-2023

 

Autor: PMR Jarosław Frontczak

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.