Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Podwójna jakość żywności: Komisja publikuje wyniki badania dotyczącego różnic sensorycznych w produktach spożywczych

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności

Komisja opublikowała wyniki drugiej części ogólnounijnego porównania jakości produktów spożywczych wprowadzanych do obrotu pod tą samą marką - badania przeprowadzonego przez Wspólne Centrum Badawcze (JRC).

Pierwsza część badania, opublikowana w 2019 r., koncentrowała się na różnicach w składzie produktów spożywczych. Znalazła ona różnice - dla około jednej trzeciej badanych produktów - nie wynikające bezpośrednio z informacji z przodu opakowania, ale ze składników.

Celem drugiej części badania było sprawdzenie, czy te różnice w składzie mogą być postrzegane przez ludzkie zmysły. Wyniki nie zmieniły tego, co stwierdzono w pierwszej części badania: różnice w produktach spożywczych nie wynikały z uwarunkowań geograficznych. Jednocześnie przedstawione wyniki pokazują, że różnice sensoryczne są wyraźnie zauważalne w przypadku dużych różnic w składzie produktów. Na przykład, znaczące różnice w zawartości cukru w płatkach śniadaniowych mogą być postrzegane jako wpływające na ogólną słodycz produktu. Natomiast, gdy różnice w składzie były niewielkie, eksperci nie byli w stanie ich dostrzec, np. mniejsze różnice w zawartości tłuszczu w chipsach ziemniaczanych. Ogólnie rzecz biorąc, różnice sensoryczne stwierdzono w 10 z 20 badanych produktów.

Więcej informacji można znaleźć w komunikacie prasowym.

 

Źródło: KE

Wybierz temat: Badania żywności

Autor: Komisja Europejska

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.