Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Portal spożywczy FoodFakty informuje: Badanie Stanu Produkcji Żywności - 2017 (1)

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności, Biznes

10 najważniejszych trendów wpływających na przyszłość produkcji żywności

Przedstawiamy Państwu wyniki corocznego badania ankietowego opublikowanego na łamach Food Engineering. Badanie odbyło się w 2017 roku na szerokiej grupie zakładów w USA, na ankietę odpowiedzieli głównie przedstawiciele Zarządów firm, kierowniczy personel produkcyjny, technolodzy, specjaliści R&D, managerowie operacyjni. Badanie dotyczy rynku USA, ale tak jak w przypadku podobnych raportów na bazie badań amerykańskich, uznaliśmy że ze względu na ich dużą skalę i dogłębność warte są przybliżenia.

Jak wskazują wyniki raportu, około połowa respondentów informuje o wzroście wydajności w swoich zakładach produkcyjnych, jak i całych spółkach łacznie, a także oczekuje dalszego wzrostu.

Najczęstszym powodem podawanym przez respondentów, tłumaczącym oczekiwany wzrost wydajności zakładów, był rozwój biznesu z firmami dodającymi nowe produkty oraz zwiększona aktywność w celu zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania klientów.

Wielu respondentów twierdzi jednak, że rozwój ich firm, związany jest z odkrywaniem nowych metod lub udoskonaleniem procesów produkcyjnych, wykorzystywaniem konkretnych zalet zakładów produkcyjnych, takich jak np. dobra lokalizacja, czy też czerpaniem korzyści z inwestowania w dodatkowe zdolności produkcyjne lub budowę nowego obiektu.

Poniżej przytaczamy, opinię respondentów na temat najważniejszych trendów produkcyjnych w przemyśle, zmian zachodzących na poziomie fabryk lub ogólnych strukturach firmy, postępów mających na celu zwiększenie wydajności i wiedzy na temat zarządzania bezpieczeństwem żywności i skutków nowych regulacji.

Trendy operacyjne w produkcji

Zgodnie z wynikami badań z poprzednich lat, automatyzacja jest po raz kolejny uważana za najbardziej wpływowy trend, który będzie miał wpływ na proces produkcyjny w ciągu najbliższych pięciu lat. Poniższa lista przedstawia ten oraz pozostałe trendy określone w wynikach badania.

Top 10 trendów

  1. Automatyzacja: Aby efektywniej funkcjonować, zakłady wykorzystują większą automatyzację. Rosnące zapotrzebowanie, rosnące koszty pracy i nowe przepisy, to tylko kilka powodów, dla których coraz więcej zakładów szuka nowych metod automatyzacji.
  2. Kwestie związane z personelem: wraz ze wzrostem zaawansowanej automatyki w zakładach, obsługa sprzętu i produkcji jest coraz bardziej złożona. Przemysł w dużej mierze boryka się z trudnościami w znalezieniu wykwalifikowanej kadry pracowniczej, która zastąpi pokolenie Baby Boomerów, które w najbliższym czasie odejdzie na emeryturę. 
  3. Zagadnienia związane z urządzeniami: produkując coraz więcej produktów w różnych rozmiarach i opakowaniach, przetwórcy muszą znaleźć nowe i lepsze sposoby, aby ich wyposażenie i procesy przetwarzania były bardziej elastyczne i adaptacyjne.
  4. Bezpieczeństwo żywności: Utrzymywanie bezpiecznej żywności zawsze było ważne dla przemysłu. Teraz operatorzy żywności zwiększają swoją uwagę na kwestie sanityzacji (procesy utrzymania higieny produkcji), między innymi punkty kontrolne i procedury kontroli alergenów, w celu zminimalizowania ryzyka.
  5. Przepisy rządowe: W związku z terminem wdrożenia FSMA (Food Safety Modernization Act - USA) dla małych i średniej wielkości producentów, przepisy te pojawiły się na wysokim poziomie priorytetów. Wraz z nową administracją pojawiły się głosy w sprawie ewentualnych zmian prawa, ale jak dotąd pozostaje to niesprecyzowane.
  6. Nowe produkty: konsumenci wydają się mieć nienasycone pragnienie nowych produktów spożywczych o nowych oraz egzotycznych smakach opartych na globalnych trendach. Oznacza to, że przedsiębiorstwa FMCG mają przed sobą olbrzymią okazję, jednak sposób w jaki te potrzeby zostaną spełniane ma decydujące znaczenie. Ostatnie sprawozdanie dotyczące fuzji oraz przejęć, przygotowane przez  firmę doradczą A.T. Kearney, pokazuje ponury widok większych firm spożywczych i ich powolny wzrost organiczny, spowodowany prawdopodobnie przez wystarczająco dogłębne wsłuchiwanie się w zmieniające potrzeby konsumentów.
  7. Ograniczenia budżetowe/kosztowe: Z biegiem lat, badania ankietowe wykazują, że budżety zakładów albo pozostają niezmienne albo rosną proporcjonalnie do produkcji. Firmy oczekujące od pracowników przez wiele lat z rzędu więcej za mniej, mogą spowolnić przyszły wzrost.
  8. Czyste etykietowanie: Konsumenci są dziś znacząco inni niż przed dekadą. Są bardziej świadomi nie tylko jeśli chodzi o zasady odżywiania, ale także odnośnie własnych potrzeb żywieniowych, głównie dzięki rozpowszechnieniu się aplikacji żywieniowych oraz dostępnosci informacji w Internecie. Przejawia się to błyskawicznym wzorstem rynku żywności przyjaznej alergikom oraz innych zdrowych, wygodnych opcji przekąskowych.
  9. Outsourcing: Jak stwierdzono w 40-tej corocznej ankiecie dotyczącej budowy zakładów, istnieje obawa, że ​​wiele zakładów może nie być w stanie osiągnąć zgodności z zasadami FSMA. Jednak wielu podwykonawców, którzy zainwestowali, aby móc sprostać wymogom bezpieczeństwa żywności, widzi opłacalność w wykonywaniu większej olości zamówień od dużych marek.
  10. Postęp technologiczny: producenci muszą w pełni zrozumieć swoje działania operacyjne oraz zyskać nową perspektywę na rozwój firmy. W tym celu niezbędne jest zbieranie i analizowanie prawidłowych danych. Innowacyjne firmy wykorzystują takie technologie jak działanie w "chmurze"(cloud), a także korzystają z większej liczby rozwiązań z zakresu przemysłowego Internetu Rzeczy (Industrial Internet of Things), aby uzyskać dane w czasie rzeczywistym w celu zwiększenia efektywności kluczowych procesów produkcyjnych.

 

W kolejnej części opracowania przedstawimy wnioski na temat zmian operacyjnych, wydatków na urządzania produkcyjne, pakowania i procesowe, wydatki na automatykę, hardware i software, urządzenia kontrolne oraz inne elementy istotne z perspektywy zmian w trendach produkcji żywności.

Autor: FoodFakty

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.