Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Przedsiębiorco chroń znaki towarowe w Chinach! - Abstrakt artykułu

Kategoria: Prawo Żywnościowe

Niezgodne z prawem przywłaszczanie sobie praw własności intelektualnej przez podmioty chińskie jest wyzwaniem dla wielu przedsiębiorców, z tego też powodu wiele wschodzących polskich marek nie decyduje się na wprowadzenie swojej działalności na rynek chiński. Nie jest też dla polskich przedsiębiorców jasne, jak poruszać się po zasadach ochrony znaków towarowych w Chinach.

Problematyka związana z handlem z Chinami ma szczególnie istotne znaczenie ze względu na dużą skalę prowadzonych transakcji. Według danych GUS. Nasz eksport do Chin wyniósł w 2018 r., w 2,5 mld USD, co wskazuje na wyraźną asymetrię. Natomiast w tym samym okresie, import z Chin do Polski wyniósł 30,97 mld USD. W konsekwencji, Chiny uplasowały się na drugim miejscu pod względem największych importerów do Polski w 2018 r. Więcej towarów sprowadziliśmy wówczas tylko z Niemiec (59,96 mld USD). W związku z tym warto przedstawić krótki zarys problematyki z myślą o polskich przedsiębiorcach zainteresowanymi sprzedażą swoich towarów lub usług na rynku chińskim.

 

Z pełnej wersji artykułu dowiesz się:

  • jak „znak towarowy” definiuje chińskie prawo;
  • jakie akty prawne regulują kwestię znaków towarowych;
  • jakie są najczęściej spotykane rodzaje naruszeń dokonywanych przez chińskie podmioty;
  • w jaki sposób można chronić swoje znaki towarowe na chińskim rynku. 

 

Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem: 

STREFA MANAGERA: PRZEDSIĘBIORCO CHROŃ ZNAKI TOWAROWE W CHINACH!

 W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:

  • Raporty Food Risk
  • Opracowania Prawne naszych Ekspertów
  • Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
  • Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera

>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<

Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl

 

Autor:Agnieszka Sztoldman i Kalina Skwiecińska
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Prawo żywnościowe

  • 22.10.2020

    Handel z Wielką Brytanią po Brexit - Abstrakt artykułu

    Wyjście Wielkiej Brytanii ze struktur Unii Europejskiej spowodowało nową sytuację prawną związaną z handlem. Jednym z kluczowych założeń powstania Unii Europejskiej było umożliwienie Państwom Członkowskim swobodnej, niezakłóconej wymiany handlowej, jednakże w obliczu Brexitu swobodny przepływ towarów między Wielką Brytanią, a Unią Europejską stanął pod znakiem zapytania. W związku z tym należało podjąć stosowne działania zmierzające do usankcjonowania nowych warunków handlu między Wielką Brytanią a krajami unijnymi. 

    Czytaj więcej
  • 19.10.2020

    Materiały przeznaczone do kontaktu z żywnością - Abstrakt artykułu

    Materiały przeznaczone do kontaktu z żywnością (FCM) powinny być wystarczająco obojętne, aby ich składniki nie miały negatywnego wpływu na zdrowie konsumentów ani nie oddziaływały na jakość żywności. Dla zapewnienia bezpieczeństwa w zakresie FCM przepisy UE wprowadzają szereg wymogów prawnych, którym muszą się podporządkować podmioty działające na rynku spożywczym. Część z nich ma zakres ogólny i stosuje się do wszystkich FCM, a cześć odnosi  się tylko do określonych materiałów i substancji. 

    Czytaj więcej
  • 15.10.2020

    Oświadczenia żywieniowe i zdrowotne - jak korzystać z nich zgodnie z prawem? - Abstrakt artykułu

    Dla poprawy widoczności produktów spożywczych na rynku i wzbogaceniu ich atrakcyjności w oczach konsumentów warto rozważyć zastosowanie w oznakowaniu, prezentacji i reklamie żywności oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych. Jednocześnie, ze względu na szereg skomplikowanych przepisów regulujących warunki ich stosowania, należy wiedzieć jak zrobić to zgodnie z prawem, by uzyskać korzyść marketingową jednocześnie unikając ryzyka zakwestionowania. 

    Czytaj więcej

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.