Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Rynek liofilizowanych dodatków do żywności rośnie znacząco

Kategoria: Składniki Żywności

Liofilizowane dodatki do żywności

W ciągu pierwszych sześciu tygodni 2020 r. jedna z europejskich firm oferujących liofilizowane dodatki do żywności odnotowała znaczący wzrost sprzedaży liofilizowanych warzyw i roślin strączkowych. W porównaniu z tym samym okresem w 2019 r. sprzedaż wzrosła o 1783%. W pierwszych sześciu tygodniach 2020 r. firma sprzedała tyle, ile przez 9 miesięcy ub.r.

Przewiduje się, że światowy rynek liofilizowanej żywności osiągnie 85,30 mld USD do 2024 r., osiągając CAGR na poziomie 8,03%. Rynek ten jest rozdrobniony, a produkty nie są bardzo zróżnicowane, co prowadzi do zmniejszenia kosztów zmiany dostawcy. Stwarza to możliwości wzrostu dla nowych podmiotów wchodzących na rynek. Rynek liofilizowanej żywności staje się coraz bardziej popularny, a wiodące firmy starają się uzyskać trwałą przewagę konkurencyjną poprzez innowacje.

Przez proces liofilizacji surowce uzyskują znacznie dłuższy okres trwałości, zachowując jednocześnie kształt, smak i wartości odżywcze świeżego produktu. Korzyści te dają twórcom nowych produktów wszechstronność zastosowań w różnych produktach, np. w przekąskach typu „food-to-go”, daniach gotowych oraz jako dodatki do pizzy czy makaronów.

Liofilizowane owoce i warzywa

Na rozwiniętych rynkach europejskich i amerykańskich obserwuje się tendencję wzrostową w zakresie zdrowych przekąsek, co stanowi wielką szansę dla rynku liofilizowanych owoców i warzyw. Konsumenci domagają się „czystych etykiet” na produktach. Rosnąca koncentracja konsumentów na najwyższej jakości składnikach, które spełniają wymóg czystego oznakowania, spowodowała rozwój rynku. Główne produkty napędzające rynek składników liofilizowanych to: zioła, cebula, ziemniaki, jagody, żurawina, truskawki, wiśnie i jabłka.

Wzrost popytu na żywność wegańską

Wzrost popytu konsumentów na produkty wegańskie ma duży wpływ na cały rynek żywności i napojów, a ostatnie badania przeprowadzone przez firmę Mintel sugerują, że 23% nowych produktów spożywczych wprowadzonych na rynek w Wielkiej Brytanii w 2019 r. było oznaczonych jako wegańskie. Tymczasem odsetek „mięsożerców”, którzy ograniczyli spożycie mięsa ze względów zdrowotnych i środowiskowych wzrósł do 39%.

Źródło:

https://www.persistencemarketresearch.com/market-research/freeze-dried-ingredients-market.asp 

https://www.marketresearch.com/Mordor-Intelligence-LLP-v4018/Global-Freeze-Dried-Food-11241068/ 

Wybierz temat: Dodatki i składniki

Autor: Katarzyna Oleksy

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.