Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Liofilizowane dodatki do żywności
W ciągu pierwszych sześciu tygodni 2020 r. jedna z europejskich firm oferujących liofilizowane dodatki do żywności odnotowała znaczący wzrost sprzedaży liofilizowanych warzyw i roślin strączkowych. W porównaniu z tym samym okresem w 2019 r. sprzedaż wzrosła o 1783%. W pierwszych sześciu tygodniach 2020 r. firma sprzedała tyle, ile przez 9 miesięcy ub.r.
Przewiduje się, że światowy rynek liofilizowanej żywności osiągnie 85,30 mld USD do 2024 r., osiągając CAGR na poziomie 8,03%. Rynek ten jest rozdrobniony, a produkty nie są bardzo zróżnicowane, co prowadzi do zmniejszenia kosztów zmiany dostawcy. Stwarza to możliwości wzrostu dla nowych podmiotów wchodzących na rynek. Rynek liofilizowanej żywności staje się coraz bardziej popularny, a wiodące firmy starają się uzyskać trwałą przewagę konkurencyjną poprzez innowacje.
Przez proces liofilizacji surowce uzyskują znacznie dłuższy okres trwałości, zachowując jednocześnie kształt, smak i wartości odżywcze świeżego produktu. Korzyści te dają twórcom nowych produktów wszechstronność zastosowań w różnych produktach, np. w przekąskach typu „food-to-go”, daniach gotowych oraz jako dodatki do pizzy czy makaronów.
Liofilizowane owoce i warzywa
Na rozwiniętych rynkach europejskich i amerykańskich obserwuje się tendencję wzrostową w zakresie zdrowych przekąsek, co stanowi wielką szansę dla rynku liofilizowanych owoców i warzyw. Konsumenci domagają się „czystych etykiet” na produktach. Rosnąca koncentracja konsumentów na najwyższej jakości składnikach, które spełniają wymóg czystego oznakowania, spowodowała rozwój rynku. Główne produkty napędzające rynek składników liofilizowanych to: zioła, cebula, ziemniaki, jagody, żurawina, truskawki, wiśnie i jabłka.
Wzrost popytu na żywność wegańską
Wzrost popytu konsumentów na produkty wegańskie ma duży wpływ na cały rynek żywności i napojów, a ostatnie badania przeprowadzone przez firmę Mintel sugerują, że 23% nowych produktów spożywczych wprowadzonych na rynek w Wielkiej Brytanii w 2019 r. było oznaczonych jako wegańskie. Tymczasem odsetek „mięsożerców”, którzy ograniczyli spożycie mięsa ze względów zdrowotnych i środowiskowych wzrósł do 39%.
Źródło:
https://www.persistencemarketresearch.com/market-research/freeze-dried-ingredients-market.asp
https://www.marketresearch.com/Mordor-Intelligence-LLP-v4018/Global-Freeze-Dried-Food-11241068/
Przeczytaj także
Jedzenie na bazie roślin, zdrowie jelit, produkty bezalkoholowe. Sprawdź trendy żywnościowe na 2020 rok.
Wartość światowego rynku białka ryżowego przekroczyła w 2018 r. 108 milionów dolarów (408 milionów złotych), a w 2019 r. wzrost sektora szacowany jest na 7% w stosunku do roku poprzedniego...
„Czyste etykiety”, żywność probiotyczna, alternatywne źródła białka, naturalne barwniki i biohacking, czyli świadome zarządzanie biochemią naszego organizmu poprzez dietę - to tylko niektóre z tzw. „megatrendów”, które kształtują międzynarodowy rynek spożywczy, a tym samym naszą codzienną dietę.