Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Słodycze wolne od alergenów!

Kategoria: Biznes , Składniki Żywności

Ciasta, ciasteczka i inne słodkości całkowicie pozbawione alergenów – takie zadanie postawiła przed sobą Tiphaine, pomysłodawczyni inicjatywy Matatie. To przedsięwzięcie, dzięki wsparciu paryskiej politechniki oraz możliwości korzystania z politechnicznego laboratorium, zakończyło się sukcesem. Innowacyjna inicjatywa Tiphaine została doceniona – zajęła 3 miejsce w ogólnokrajowym, francuskim konkursie promującym agrobiznes przeprowadzonym w 2016 roku.

Tiphaine, zanim stała się cenionym przedsiębiorcą, była zwykłą ciocią małej dziewczynki o imieniu Liv uczulonej na jaja oraz orzeszki ziemne. Kontakt z dziewczynką stał się punktem zapalnym dla jej projektu. Tiphaine uświadomiła sobie, że „jest bardzo mało produktów, które mogą być spożywane przez dzieci czy dorosłych z alergiami lub nietolerancjami pokarmowymi”. Dzięki tym spostrzeżeniom, pod koniec swoich studiów związanych z prowadzeniem biznesu, wiedziała już gdzie skieruje swoją energię. Tiphaine chciała wykorzystać zdobytą na studiach wiedzę i pomóc dzieciom, których dieta, ze względu na alergie i nietolerancje pokarmowe, przez całe życie miała pozostać mocno ograniczona. U progu rozwijania swojego pomysłu zaczęła się więc rozglądać za wsparciem ośrodków naukowych. Udało się jej nawiązać kontakt z paryską politechniką, która zdecydowała się wesprzeć jej inicjatywę.

W ramach uczelnianego programu „przedsiębiorczość” Tiphaine dostała wsparcie naukowców i doktorantów, którzy udoskonalili jej projekt, dzieląc się z nią swoją wiedzą techniczną. Jak wspomina sama Tiphaine jej sukces jest szczególnie związany z Fanny, studentką specjalizującą się w inżynierii żywności, która w pierwszym roku działalności firmy stanowiła prawdziwe oparcie dla działu R&D oraz produkcji. Sama pomysłodawczyni podkreśla również wagę miejsca powstawania nowych produktów, jakim było politechniczne laboratorium - FoodLab w Paryżu. Tiphaine stwierdza, iż jest to miejsce niezwykle inspirujące, w którym różne firmy pracują jednocześnie nad „żywnością jutra”, wymieniając się swoimi doświadczeniami, co pozytywnie wpływa na jakość powstających produktów.

Receptury innowacyjnych słodkości pozbawionych alergenów powstających w ramach inicjatywy Matatie były  konsultowane z dietetykami.

Obecnie firma Matatie może już składać deklarację, iż jej  produkty są całkowicie pozbawione każdego spośród 14 znanych alergenów. Aby spełnić te wymagania przedsiębiorstwo zainwestowało we własną fabrykę w obrębie której nie będą używane żadne substancje alergenne.

Chciałam sprawić, by dzieci z alergią, mogły poczuć się tak, jak inni” – podsumowuje swój projekt Tiphaine. Rozpoczęcie produkcji i sprzedaży wyrobów jej firmy na szeroką skalę, za pośrednictwem sklepu internetowego jest planowane na kwiecień 2017 roku.

Żródła:

http://agriculture.gouv.fr/tiphaine-fondatrice-de-matatie-start-garantie-sans-allergene

Autor: FoodFakty

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.