Wyniki wyszukiwania
-
20.05.2022
Strefa Managera: Oświadczenia zdrowotne a żywność dla dzieci
W artykule poruszamy kwestię jakże ważnej żywności dla dzieci i stosowania w jej przypadku oświadczeń zdrowotnych. Obydwie kwestie podlegają zarówno ogólnym regulacjom oraz tym bardziej szczegółowym, które doprecyzowują wszelkie wymogi.
-
13.05.2022
Strefa Managera: Urzędowa kontrola suplementów diety w Polsce
Suplementy diety są szczególną kategorią żywności. Podlegają regulacjom materialnego prawa żywnościowego unijnego i krajowego oraz sprawdzaniu przestrzegania tych norm przez inspektorów urzędowej kontroli żywności. Urzędowa kontrola jest pojęciem bardzo szerokim.
-
11.05.2022
Strefa Managera: Marka produktu jako znak towarowy
Przedsiębiorcy najczęściej zastrzegają nazwę i logo firmy. Warto jednak pamiętać, że również marka produktu może być w tej formie chroniona. Dlaczego?
-
09.05.2022
eFORUM FoodFakty - Sensoryczna jakość żywności - nagranie
eFORUM FoodFakty - Sensoryczna jakość żywności - nagranie z dnia 28.04.2022 r.
-
22.04.2022
Strefa Managera: Ewidencja odpadów w systemie BDO – wymagania dla przemysłu spożywczego
Funkcjonowanie przemysłu spożywczego nierozerwalnie wiąże się z generowaniem odpadów. Większość środków spożywczych dostępnych na rynku wymaga bowiem odpowiedniego opakowania.
-
20.04.2022
Warsztaty Strefy Managera - kwiecień 2022 - Prawo żywnościowe, RASFF, zafałszowania - Nagranie
Nagranie warsztatu eksperckiego "Warsztaty Strefy Managera - kwiecień 2022 - Prawo żywnościowe, RASFF, zafałszowania - branża spożywcza, opakowania, suplementy diety". Podsumowanie poprzedniego miesiąca.
-
15.04.2022
Strefa Managera: Zasady znakowania żywności genetycznie zmodyfikowanej
Rozszerzenie wymagań dotyczących etykietowania na wszystkie rodzaje żywności było wynikiem rosnącej presji na osiągnięcie wymaganego standardu bezpieczeństwa żywności, zwłaszcza w kontekście wprowadzenia na rynek żywności genetycznie zmodyfikowanej.
-
08.04.2022
Strefa Managera: Reklama żywności, w tym suplementów diety w dobie COVID-19
Reklama produktów wprowadzanych do obrotu jest jednym z podstawowych działań przedsiębiorców z uwagi na szeroki zasięg przekazywanych w ten sposób informacji konsumentowi. Jak zatem odpowiednio przygotować treści reklamowe, aby były dla odbiorcy przekonujące i jednocześnie zgodne z przepisami prawa, szczególnie w świetle panującej pandemii?
-
01.04.2022
Strefa Managera: Jak wprowadzić novel food na rynek europejski?
W celu oszczędzania zasobów naturalnych ziemi oraz ograniczenia hodowli zwierząt ze względu na jej negatywny wpływ na środowisko, Unia Europejska opracowała strategię wprowadzania do masowej produkcji składników z tzw. wykazu novel food.
-
30.03.2022
eFORUM FoodFakty - Listeria, Salmonella i inne zagrożenia - Mikrobiologia w służbie bezpieczeństwa - dzień 2 - nagranie
eFORUM FoodFakty - Listeria, Salmonella i inne zagrożenia - Mikrobiologia w służbie bezpieczeństwa - dzień 2 - nagranie z dnia 25.03.2022 r.
-
30.03.2022
eFORUM FoodFakty - Listeria, Salmonella i inne zagrożenia - Mikrobiologia w służbie bezpieczeństwa - dzień 1 - nagranie
eFORUM FoodFakty - Listeria, Salmonella i inne zagrożenia - Mikrobiologia w służbie bezpieczeństwa - dzień 1 - nagranie z dnia 24.03.2022 r.
-
25.03.2022
Strefa Managera: „Herbatki” konopne a obowiązujące przepisy
Branża konopna jest jedną z najszybciej rozwijających się nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie. W obrocie handlowym stale pojawiają się nowe produkty wytworzone z wykorzystaniem surowca konopnego.