Rejestracja do katalogu firm

Przypomnij hasło

Facebook Twitter LinkedIn

Czy miłość do polskiej kuchni da się pogodzić z próbowaniem nowinek kulinarnych?

Pobierz materiały

Kategoria: Biznes Fakty

KOSMOPOLICI CZY TRADYCJONALIŚCI?

Polacy kosmopolici?

Wystarczy jedna wizyta w hipermarkecie w Warszawie, by nabrać przekonania, że Polacy polubili kuchnię międzynarodową na tyle, że potrzebują do gotowania w domu trawy cytrynowej we wszystkich możliwych stanach skupienia tj. świeżą, mrożoną, jako pastę w słoiczku albo suszoną w formie przyprawy. Jedna wizyta w osiedlowym dyskoncie i można to przekonanie ugruntować, widząc osobny regał z produktami z kuchni azjatyckiej. Dodatkowo mając w pamięci reklamowane tygodnie kuchni np. azjatyckiej, czy też portugalskiej, sporą oglądalność różnych programów kulinarnych i coraz większą chęć Polaków do podróżowania, można by przypuszczać, że zanurzyliśmy się po uszy w kuchni świata i na talerzu jesteśmy bardziej kosmopolitami niż tradycjonalistami.  

Polacy tradycjonaliści?

Nic bardziej mylnego! Realizowany przez instytut badawczy Ipsos cykliczny sondaż „Food Trends / Trendy w Zwyczajach Żywieniowych” jednoznacznie potwierdza naszą miłość do polskiej kuchni. Zdecydowana większość Polaków (tj. 81%) wciąż deklaruje, że preferuje właśnie rodzimą kuchnię tradycyjną. Ta postawa potwierdza się również w zeznaniach na temat posiłków spożywanych przez respondentów w ciągu kilku dni poprzedzających sondaż. Np. w czasie (letniego!!!!!!) weekendu ponad połowa z Polaków na pierwsze danie obiadowe spożyła rosół. Nasze babcie byłyby wzruszone!

Polacy kosmopolici i Polacy tradycjonaliści.

No to jak to jest? Czy producenci żywości, oraz retailerzy się mylą i zupełnie niepotrzebnie marnują miejsce na półce w sklepie i zupełnie bez sensu usiłują nas przekonać do inspiracji z zagranicy?

Pewnie nie… Bo oczywiście część z nas od czasu do czasu eksperymentuje. Ale uwaga, kto się miał załapać na trend kulinarnego kosmopolityzmu (promowany do tej pory), ten się już załapał. Od paru lat nie wzrasta specjalnie liczba osób eksperymentujących z gotowaniem dań wychodzących poza  tradycyjnie polskie ramy tego, co gotowały nasze babcie. Większość Polaków okopała się więc na dobrze znanych, kuchennych pozycjach lub też nie został do tej pory znaleziony pomysł (produktowy lub komunikacyjny) na zmianę ich postaw i zachowań kulinarnych. Zatem marketingowcy, producenci i retailerzy do dzieła J

Po więcej informacji o zwyczajach żywieniowych Polaków zapraszamy do raportu Ipsos „Food Trends’ 2017”- szczegóły w załączniku 

 

Autor: Ipsos Sp. z o.o.

Ipsos Sp. z o.o.

Patrycja Szymańska
Dyrektorka Działu Badań Jakościowych
patrycja.szymanska@ipsos.com
tel. 600371616

Wypełnij formularz w celu pobrania materiałów

  • Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w powyższym formularzu przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl oraz firmę publikującą lub udostępniającą dany materiał na podstawie odpowiedniej umowy z Portalem w celu realizacji niniejszego zapytania lub rejestracji na wydarzenie lub pobrania materiałów oraz powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez Portal, realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością.

    Informacja

    Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem.

    Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem zrealizowania świadczenia.

    Więcej informacji zawarte w: Warunki Ogólne i Regulamin oraz Polityka Prywatności

  • * - pole obowiązkowe

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn