Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Czy miłość do polskiej kuchni da się pogodzić z próbowaniem nowinek kulinarnych?

Kategoria: Biznes

Pobierz materiały

KOSMOPOLICI CZY TRADYCJONALIŚCI?

Polacy kosmopolici?

Wystarczy jedna wizyta w hipermarkecie w Warszawie, by nabrać przekonania, że Polacy polubili kuchnię międzynarodową na tyle, że potrzebują do gotowania w domu trawy cytrynowej we wszystkich możliwych stanach skupienia tj. świeżą, mrożoną, jako pastę w słoiczku albo suszoną w formie przyprawy. Jedna wizyta w osiedlowym dyskoncie i można to przekonanie ugruntować, widząc osobny regał z produktami z kuchni azjatyckiej. Dodatkowo mając w pamięci reklamowane tygodnie kuchni np. azjatyckiej, czy też portugalskiej, sporą oglądalność różnych programów kulinarnych i coraz większą chęć Polaków do podróżowania, można by przypuszczać, że zanurzyliśmy się po uszy w kuchni świata i na talerzu jesteśmy bardziej kosmopolitami niż tradycjonalistami.  

Polacy tradycjonaliści?

Nic bardziej mylnego! Realizowany przez instytut badawczy Ipsos cykliczny sondaż „Food Trends / Trendy w Zwyczajach Żywieniowych” jednoznacznie potwierdza naszą miłość do polskiej kuchni. Zdecydowana większość Polaków (tj. 81%) wciąż deklaruje, że preferuje właśnie rodzimą kuchnię tradycyjną. Ta postawa potwierdza się również w zeznaniach na temat posiłków spożywanych przez respondentów w ciągu kilku dni poprzedzających sondaż. Np. w czasie (letniego!!!!!!) weekendu ponad połowa z Polaków na pierwsze danie obiadowe spożyła rosół. Nasze babcie byłyby wzruszone!

Polacy kosmopolici i Polacy tradycjonaliści.

No to jak to jest? Czy producenci żywości, oraz retailerzy się mylą i zupełnie niepotrzebnie marnują miejsce na półce w sklepie i zupełnie bez sensu usiłują nas przekonać do inspiracji z zagranicy?

Pewnie nie… Bo oczywiście część z nas od czasu do czasu eksperymentuje. Ale uwaga, kto się miał załapać na trend kulinarnego kosmopolityzmu (promowany do tej pory), ten się już załapał. Od paru lat nie wzrasta specjalnie liczba osób eksperymentujących z gotowaniem dań wychodzących poza  tradycyjnie polskie ramy tego, co gotowały nasze babcie. Większość Polaków okopała się więc na dobrze znanych, kuchennych pozycjach lub też nie został do tej pory znaleziony pomysł (produktowy lub komunikacyjny) na zmianę ich postaw i zachowań kulinarnych. Zatem marketingowcy, producenci i retailerzy do dzieła J

Po więcej informacji o zwyczajach żywieniowych Polaków zapraszamy do raportu Ipsos „Food Trends’ 2017”- szczegóły w załączniku 

 

Wypełnij formularz w celu pobrania materiałów

  • Wyrażam zgodę na przekazywanie informacji handlowych oraz marketing bezpośredni za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz telekomunikacyjnych urządzeń końcowych przez podmioty Prokonsument Sp. z o.o. oraz Firmę właściciela powierzonych  materiałów na podstawie umowy z portalem FoodFakty,  zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 204, z późń. zm.) oraz ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800, z późń. zm.) w celu udostępnienia pobranych z portalu materiałów.

    Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Każda komunikacja jaką do Ciebie skierujemy będzie zawierała opcję wycofania.

    Informacja

    Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką prywatności, aby dowiedzieć się więcej o naszym podejściu do danych osobowych (zgodnie z wymogiem art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).

    Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem zrealizowania świadczenia.

    Więcej informacji zawarte w: Warunki Ogólne i Regulamin oraz Polityka Prywatności

  • * - pole obowiązkowe
Autor:Ipsos Sp. z o.o.
Ipsos Sp. z o.o.
Patrycja Szymańska
Dyrektorka Działu Badań Jakościowych
patrycja.szymanska@ipsos.com
tel. 600371616
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.