Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Ferrero ponownie wzmacnia swoją pozycję na rynku północnoamerykańskim
Grupa Ferrero i spółki powiązane („Ferrero”), która jest globalną firmą z branży słodyczy, poinformowała dziś o osiągnięciu ostatecznego porozumienia, zgodnie z którym Ferrero przejmie od firmy Kellogg’s spółki zajmujące się produkcją m.in. ciastek, przekąsek owocowych, lodowych różków za kwotę 1,3 mld USD (1,16 mld EUR). Spółki te w 2018 r. wygenerowały sprzedaż w wysokości prawie 900 mln USD.
Ferrero przejmie silne i lubiane marki w kategorii ciastek, w tym ikoniczną markę Keebler®, świetnie sprzedające się Famous Amos®, markę premium dla całej rodziny Mother’s® oraz ciastka bezcukrowe Murray®, a także Little Brownie Bakers® — dostawcę ciastek sprzedawanych w ramach programu Girl Scout Cookies. Ponadto Ferrero przejmie marki przekąsek owocowych z grupy Kellogg’s, w tym marki Stretch Island® i Fruity Snacks, jak również markę rożków lodowych i spodów do ciast Keebler’s®.
Od 2017 r. firma Ferrero przejęła już kilka marek i spółek amerykańskich, a dokonując tej transakcji, poszerza swoją działalność o nowe kategorie strategicznych produktów i wzmacnia swoją pozycję na rynku północnoamerykańskim.
Ferrero przejmie też od Kellogg’s sześć amerykańskich zakładów produkcyjnych zlokalizowanych na terenie całego kraju: w Allyn (Washington), Augusta (Georgia), Florence i Louisville (Kentucky) oraz dwie fabryki w Chicago (Illinois), jak również dzierżawiony zakład produkcyjny w Baltimore (Maryland).
„Spółki Kellogg’s produkujące ciastka i przekąski owocowe doskonale wpisują się w strategię Ferrero, ponieważ poszerzymy naszą działalność i ofertę produktową na rynku północnoamerykańskim” - stwierdził Giovanni Ferrero, Executive Chairman Grupy Ferrero. „Dzięki tej transakcji portfel Ferrero wzbogaci się o wiele ikonicznych marek Kellogg’s, w społeczności Ferrero powitamy nowych kolegów i koleżanki, a Ferrero przejmie rozwijające się marki, jak w przypadku pomyślnie przeprowadzonych akwizycji Fannie May, Ferrara Candy Company i byłych marek firmy Nestlé w USA. Wielkim szacunkiem darzymy samą firmę Kellogg’s, a także jej dziedzictwo i wartości, odczuwając dumę, że Kellog wybrała Ferrero na dom dla swoich spółek.”
„Przejmujemy grupę znanych i cenionych przez konsumentów marek zajmujących bardzo silną pozycję rynkową w swoich kategoriach, co pozwala nam znacząco zróżnicować naszą ofertę i wykorzystać nowe, wspaniałe możliwości rozwoju na największym na świecie rynku ciastek” - powiedział Lapo Civiletti, CEO Grupy Ferrero.
Todd Siwak, CEO firmy Ferrara Candy Company, podkreślił, że: „Przejęcie to stwarza świetną okazję do dalszego rozwoju naszych strategicznych celów. W nadchodzących tygodniach i miesiącach mamy zamiar zaprezentować nasze plany klientom, dostawcom i pozostałym partnerom, a także powitać nowych kolegów i koleżanki z Kellogg’s”.
Trwa proces uzyskiwania stosownych pozwoleń. Transakcja podlega zwyczajowym warunkom finalizacji i powinna zostać zamknięta w drugiej połowie bieżącego roku.
Funkcję doradców Ferrero przy tej transakcji pełnił JP Morgan Securities plc oraz Davis Polk & Wardwell LLP.
Informacje o firmie Ferrero
Założona w 1946 r. w miejscowości Alba we Włoszech firma rodzinna Ferrero jest obecnie trzecią z największych firm na światowym rynku wyrobów czekoladowych, osiągając globalną sprzedaż w ponad 170 krajach na poziomie przekraczającym 12 mld USD i zatrudniając ponad 30 000 ludzi w 55 krajach.
Firma Ferrero weszła na rynek USA w 1969 r., wprowadzając pastylki Tic Tac®. Obecnie spółka oferuje amerykańskim rodzinom przyjemności, oferując wysokiej jakości produkty jak FERRERO ROCHER® z orzechami laskowymi, krem NUTELLA® The Original Hazelnut Spread® oraz KINDER JOY® i FANNIE MAY.
Informacje o firmie Ferrara Candy Company
Ferrara Candy Company, spółka zależna Grupy Ferrero, jest liderem na amerykańskim rynku cukierków i jedną z najszybciej rozwijających się firm cukierniczych w kraju. Pełen pasji zespół liczący ponad 4000 pracowników z zaangażowaniem zajmuje się wiodącymi markami, które kształtowały rynek słodyczy na przestrzeni ponad 100 lat. Zróżnicowany portfel Spółki obejmuje blisko 35 marek, w tym SweeTARTS®, Trolli®, Brach’s®, Black Forest®, Butterfinger®, CRUNCH®, Laffy Taffy® i NERDS®, a także z kultowymi już produktami Lemonhead®, Red Hots® oraz Now and Later®. Firma z siedzibą główną w Chicago dysponuje siecią jednostek dystrybucyjnych, ośrodków badawczo-rozwojowych i zakładów produkcyjnych w całej Ameryce Północnej. Więcej na stronie www.ferrarausa.com.
Przeczytaj także
BioMérieux, jeden ze światowych liderów w diagnostyce in vitro oraz mikrobiologicznych badaniach żywności, kupił amerykańską firmę Invisible Sentinel. Filadelfijskie przedsiębiorstwo zajmuje się opracowywaniem, wytwarzaniem i sprzedażą innowacyjnych, przyjaznych dla użytkownika narzędzi diagnostyki molekularnej, które pozwalają na szybką, dokładną i wiarygodną detekcję niepożądanych mikroorganizmów w żywności i napojach.
Grupa Ferrero zaprezentowała 9. Raport Społecznej Odpowiedzialności. Dokument potwierdza pozycję spółki jako lidera rynku w dziedzinie dbałości o jakość produktów, wykorzystania surowców ze zrównoważonych źródeł oraz ochrony środowiska naturalnego. Producent jest także jednym z pionierów w oferowaniu konsumentom produktów w małych porcjach.
Grupa J.S. Hamilton poinformowała o podpisaniu umowy transakcji dotyczącej nabycia większościowego pakietu udziałów w polskim podmiocie UO - Technologia Sp. z o.o. z siedzibą w Słomczynie. Intencją Hamiltona jest stworzenie na bazie połączonych biznesów „Centrum Kompetencji Pestycydowych”, gdzie funkcje laboratoryjne, handlowo – marketingowe oraz inne związane z tą działalnością biznesową zostaną scentralizowane