Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Jak skłonić konsumentów do rezygnacji z plastikowych sztućców przy zamawianiu jedzenia na dowóz?

Kategoria: Opakowania

Nowe badanie naukowe pokazuje, że „zielone impulsy” stosowane przez firmy oferujące żywność z dostawą do domu mogą znacząco wpłynąć na ilość generowanych przez konsumentów plastikowych odpadów.

Subtelne sugestie

W związku z ogromnym wzrostem popularności usług polegających na dostarczaniu żywności bezpośrednio do domu klienta w czasie pandemii COVID-19 poważnym problemem środowiskowym stały się jednorazowe plastikowe sztućce. Badanie przeprowadzone przez naukowców z Chin, Japonii i Filipin wskazuje, że odpowiednie „zielone impulsy” – subtelne sugestie kierowane przez firmy w stronę konsumentów – skutecznie zachęcają do zamawiania posiłków bez jednorazowych sztućców, co może przekładać się na istotne ograniczenie ilości plastikowych odpadów.

Domyślnie „bez sztućców” i „zielone punkty”

Badacze podjęli współpracę z należącym do firmy Alibaba serwisem Ele.me, który oferuje możliwość zamawiania jedzenia online. Jest to druga co do wielkości tego typu platforma w Chinach, która w 2022 r. miała ponad 753 miliony użytkowników. Naukowcy oceniali efektywność „zielonych impulsów” stosowanych przez Alibabę w celu ograniczenia zużycia jednorazowych sztućców. Przy składaniu zamówienia jako domyślną firma wprowadziła opcję „bez sztućców”, a jednocześnie uruchomiła system „zielonych punktów” przyznawanych klientom w nagrodę za rezygnację z plastikowych widelców, łyżek itp. Po zebraniu odpowiedniej liczby punktów konsumenci zyskiwali możliwość zasadzenia drzewa pod swoim własnym imieniem.

Skuteczna strategia

Zespół badaczy analizował comiesięczną historię zamówień użytkowników platformy Ele.me w okresie 2019-2020 r. w 10 głównych miastach Chin. Jak się okazało, „zielone impulsy” – domyślna opcja  „bez sztućców” i system gratyfikacyjny – zwiększyły odsetek zamówień bez plastikowych przyborów aż o 648%.

3,26 miliona ton plastiku mniej

Gdyby „zielone impulsy” zastosowano w całych Chinach, rocznie można byłoby zaoszczędzić 21,75 miliarda zestawów jednorazowych sztućców, co przełożyłoby się na zmniejszenie ilości plastikowych odpadów o 3,26 miliona ton, a jednocześnie uratowałoby 5,44 miliona drzew, które ścinane są na potrzeby produkcji drewnianych pałeczek dodawanych do zamówień. „Inne platformy oferujące dostawę jedzenia do domu, takie jak UberEats czy DoorDash, mogłyby wprowadzić podobne rozwiązania w ramach ograniczania zużycia jednorazowych sztućców i globalnej walki z zanieczyszczeniem środowiska plastikiem”, podsumowuje współautor publikacji, prof. Guojun He z Uniwersytetu w Hong Kongu.

 

Źródła:

  1. https://www.science.org/doi/10.1126/science.add9884#:~:text=In%20collaboration%20with%20Alibaba's%20food,-cutlery%20orders%20by%20648%25
  2. https://www.eurekalert.org/news-releases/1000423?fbclid=IwAR0e2wMzzO_LYv4izdIEANs3oMARsU8lKEW50a6UxGrXcmFU48iNy_oKJnk

Wybierz temat: Opakowania

Autor: Wojciech Grodzicki

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.