Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Zwycięski projekt
Międzynarodowy producent opakowań i papieru, Mondi, zwyciężył w tym roku w konkursie „Światowe Innowacje w Żywności 2018” (World Food Innovation Awards 2018) w kategorii „Najlepszy Projekt Opakowania”. Innowacyjny koncept pudełka na pistacje „Pistacjowe Marzenie” został wybrany przez jury spośród 220 projektów z ponad 20 krajów. Mondi zostało docenione przede wszystkim za zwiększenie atrakcyjności bakalii na sklepowych półkach. Tegoroczna edycja konkursu to już czwarte takie wydarzenie organizowane przez FoodBev Media.
Funkcjonalny design
Sędziowie z entuzjazmem przyjęli kreatywny pomysł „Pistacjowego Marzenia”. Zewnętrzy karton z tektury falistej, zawierający w środku właściwe opakowanie z orzechami, pozwala na łatwe przechowywanie pistacji, a jednocześnie nadaje im cechy produktu premium. Struktura i mechanizm otwierania opakowania przypominają schowane w nim orzeszki – rozsuwając na boki obydwie części kartonowego pudełka, konsument naśladuje proces wyjmowania pistacji ze skorupki. Oprócz ułatwionego otwierania i zamykania opakowania, zewnętrzny karton pełni również dodatkową rolę – stanowi praktyczny pojemnik na puste skorupki po konsumpcji pistacji. Wysoka funkcjonalność przyczynia się do większej wygody użytkowania przez konsumenta, a także zwiększa świadomość marki. W połączeniu z charakterystycznym designem, „Pistacjowe Marzenie” sprawia, że produkt wyróżnia się na sklepowej półce i przyciąga wzrok potencjalnego nabywcy.
Wygoda i komfort przyszłością branży
Jak twierdzi Armand Schoonbrood, Szef Działu Operacyjnego Opakowań Kartonowych Mondi, „współczesny dynamiczny styl życia sprawia, że konsumenci oczekują produktów, dzięki którym codzienne czynności będą prostsze, a życie wygodniejsze. Jednocześnie decyzje nabywców są kształtowane przez wrażenia z użytkowania produktu, a także czynniki zdrowotne i środowiskowe. Popyt na produkty typu „convenience” jest szczególnie duży w sektorze spożywczym, w którym różnorodność asortymentu ciągle rośnie. Duże i małe przedsiębiorstwa stale rywalizują, by przyciągnąć uwagę klienta. Z tego powodu staramy się projektować opakowania, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i wytyczają przyszłe standardy w branży, w której liczyć będą się przede wszystkim wrażenia zmysłowe”.
O firmie Mondi
Mondi jest światowym liderem na rynku opakowań i papieru, zaangażowanym we wszystkie etapy łańcucha produkcji – od zarządzania zasobami leśnymi, przez produkcję masy papierowej, papieru i folii plastikowych, po opracowywanie i wdrażanie efektywnych rozwiązań dla przemysłu opakowań. Główne obszary działalności firmy to Europa Środkowa, Rosja, Ameryka Północna i Afryka Południowa. W 2017 roku Mondi osiągnęło dochody w wysokości 7,1 miliarda euro, a wskaźnik rentowności inwestycji firmy wyniósł 19,7%.
Przeczytaj także
W styczniu 2017 r. firma Mondi, międzynarodowy producent opakowań i papieru, rozpoczęła inwestycję umożliwiającą produkcję ciężkich tektur dla opakowań o dużej wytrzymałości (tzw. heavy-duty) w zakładzie Mondi Simet pod Poznaniem...
Naukowcy i producenci opakowań do żywności, od lat pracują nad rozwojem technologii, która pozwoli na produkcję opakowań, wskazujących na zepsucie produktów spożywczych...
Liczne badania potwierdzaj, że młodsze pokolenia będą wydawać więcej na produkty, które są przyjazne dla środowiska. Badania online przeprowadzone przez firmę Nielsen...