Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Nagroda World Food Innovation 2018 dla Mondi za opakowanie inspirowane naturą

Kategoria: Biznes

Zwycięski projekt

Międzynarodowy producent opakowań i papieru, Mondi, zwyciężył w tym roku w konkursie „Światowe Innowacje w Żywności 2018” (World Food Innovation Awards 2018) w kategorii „Najlepszy Projekt Opakowania”. Innowacyjny koncept pudełka na pistacje „Pistacjowe Marzenie” został wybrany przez jury spośród 220 projektów z ponad 20 krajów. Mondi zostało docenione przede wszystkim za zwiększenie atrakcyjności bakalii na sklepowych półkach. Tegoroczna edycja konkursu to już czwarte takie wydarzenie organizowane przez FoodBev Media.

Funkcjonalny design

Sędziowie z entuzjazmem przyjęli kreatywny pomysł „Pistacjowego Marzenia”. Zewnętrzy karton z tektury falistej, zawierający w środku właściwe opakowanie z orzechami, pozwala na łatwe przechowywanie pistacji, a jednocześnie nadaje im cechy produktu premium. Struktura i mechanizm otwierania opakowania przypominają schowane w nim orzeszki – rozsuwając na boki obydwie części kartonowego pudełka, konsument naśladuje proces wyjmowania pistacji ze skorupki. Oprócz ułatwionego otwierania i zamykania opakowania, zewnętrzny karton pełni również dodatkową rolę – stanowi praktyczny pojemnik na puste skorupki po konsumpcji pistacji. Wysoka funkcjonalność przyczynia się do większej wygody użytkowania przez konsumenta, a także zwiększa świadomość marki. W połączeniu z charakterystycznym designem, „Pistacjowe Marzenie” sprawia, że produkt wyróżnia się na sklepowej półce i przyciąga wzrok potencjalnego nabywcy.

Wygoda i komfort przyszłością branży

Jak twierdzi Armand Schoonbrood, Szef Działu Operacyjnego Opakowań Kartonowych Mondi, „współczesny dynamiczny styl życia sprawia, że konsumenci oczekują produktów, dzięki którym codzienne czynności będą prostsze, a życie wygodniejsze. Jednocześnie decyzje nabywców są kształtowane przez wrażenia z użytkowania produktu, a także czynniki zdrowotne i środowiskowe. Popyt na produkty typu „convenience” jest szczególnie duży w sektorze spożywczym, w którym różnorodność asortymentu ciągle rośnie. Duże i małe przedsiębiorstwa stale rywalizują, by przyciągnąć uwagę klienta. Z tego powodu staramy się projektować opakowania, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i wytyczają przyszłe standardy w branży, w której liczyć będą się przede wszystkim wrażenia zmysłowe”.

O firmie Mondi

Mondi jest światowym liderem na rynku opakowań i papieru, zaangażowanym we wszystkie etapy łańcucha produkcji – od zarządzania zasobami leśnymi, przez produkcję masy papierowej, papieru i folii plastikowych, po opracowywanie i wdrażanie efektywnych rozwiązań dla przemysłu opakowań. Główne obszary działalności firmy to Europa Środkowa, Rosja, Ameryka Północna i Afryka Południowa. W 2017 roku Mondi osiągnęło dochody w wysokości 7,1 miliarda euro, a wskaźnik rentowności inwestycji firmy wyniósł 19,7%.

 

Autor: Mondi

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.