Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
DMK Group wkracza do Rosji
Największy niemiecki koncern mleczarski, DMK Group, wkracza do Rosji. Poprzez przejęcie pozostałych 40% akcji w IKAM Richart Holding GmbH, Deutsches Milchkontrol stał się wyłącznym udziałowcem rosyjskiego przedsiębiorstwa z regionu Woroneżu. DMK nabył już większość udziałów w RichArt w drugiej połowie 2016 r. Zarząd niemieckiej spółki podjął decyzję o natychmiastowym przejęciu pozostałej części firmy.
100% udziałów
Jak stwierdził Ingo Müller, prezes DMK Group, „poprzez wchodzenie na wybrane zagraniczne rynki, staramy się zwiększać wartość naszej firmy zarówno na arenie międzynarodowej, jak i na rodzimym gruncie. Ze względu na pozytywny wzrost rosyjskiej grupy RichArt, postanowiliśmy zwiększyć nasze udziały do 100%.”
Ekspansja i innowacje
RichArt Group odnotowała w 2017 roku znaczący wzrost sprzedaży. W 2018 roku firma planuje skupić się przede wszystkim na zwiększeniu zasięgu swoich produktów markowych, jako że duża część przychodów generowana jest przez ten obszar jej działalności. W fazie rozwoju są kolejne segmenty produktów, które dzięki którym rosyjskie przedsiębiorstwo planuje rozszerzyć działalność w innowacyjnych sektorach rynku.
Czołowy europejski gracz
Grupa DMK zatrudnia ponad 7 tys. pracowników i zajmuje się przetwórstwem mleka w 16 zakładach w Niemczech oraz 2 w Holandii. W kolejnych 6 zakładach wytwarzana jest żywność dla niemowląt, lody oraz produkty zdrowotne. Centrum administracyjne firmy znajduje się w Bremen. Marki DMK obejmują m.in. MILRAM, Osterland, Oldenburger, Rose, Dutch Original Cheese, Humana, Casarelli, Intact, Sanotact, Hansal i NORMI. Z obrotami sięgającymi 5,8 mld euro (25 mld złotych), koncern jest jednym z największych graczy na europejskim rynku produktów mlecznych.
Źródło:
Przeczytaj także
Europejskie Stowarzyszenie Mleczarstwa (EDA) stwierdziło, że „z żalem” przyjęło kierunek obrany przez Komisję Rolnictwa i Rozwoju Wsi Parlamentu Europejskiego (COMAGRI) podczas głosowania nad raportem włoskiego...
Jak donoszą światowe media, Frutarom izraelska firma, lider na rynku dodatków kształtujących smak i zapach produktów spożywczych zostanie przejęta przez innego giganta rynku, firmę International Flavours & Fragrances (IFF). Transakcja opiewać będzie na 7,1 miliarda USD.
Technologię ważenia firmy Ishida cechuje najwyższa dokładność, pozwalając wiodącemu producentowi płatków z Polski na uzyskanie doskonałej wydajności wspierając utrzymanie stałej pozycji marki w zakresie...