Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Dannon ogłosił, że sprostał, a w niektórych przypadkach nawet przewyższył swoje zobowiązania w programie, który prowadził razem z Partnership for Healthier America (PHA), poprawiając profil odżywczy oraz gęstość odżywczą swoich produktów. Zainwestował również ponad 3 miliony dolarów w badania i edukację żywieniową. W ramach programu, Dannon obniżył zawartość cukru i tłuszczu oraz poprawił gęstość odżywczą swoich produktów, podczas redukcji ogólnej zawartości cukrów we wszystkich produktach dla dzieci. Zmiany wprowadzane były od początku 3-letniego okresu zobowiązania, tj. od początku lipca 2013 r.
Zamierzone cele osiągnięte zostały poprzez reformulację najpopularniejszych produktów takich jak Danimals Smoothies (produkt dla dzieci) oraz poprzez wprowadzenie całkowicie nowych produktów np. jogurt bez dodatku tłuszczu (Oikos Triple Zero Greek) – niezawierający także cukrów dodanych oraz sztucznych substancji słodzących.
„Jesteśmy zadowoleni, że Dannon osiągnął swoje cele jednocześnie zachowując świetny smak naszych produktów oraz przyczyniając się do wzrostu udziału na rynku.” powiedział Sergio Fuster, prezes DanoneWave (USA).
Gęstość produktu
Producent zobowiązał się, że poprawi o 10% gęstość odżywczą swoich produktów poprzez zwiększenie zawartości kluczowych składników takich jak białko, błonnik oraz witamina D. Pod koniec trzeciego roku zmian, firma nieco przekroczyła założony cel, osiągając poprawę gęstości odżywczej o 10,06%. Rozszerzenie gamy produktów, w tym również wprowadzenie produktów o wysokiej wartości odżywczej, było kluczowym działaniem przyczyniającym się do tego postępu.
Obniżenie zawartości tłuszczu
Dannon zadeklarował również obniżenie zawartości ilości tłuszczu w produktach tak, aby 75% z nich mogło być sprzedawane, jako produkty, które nie zawierają tłuszczu lub produkty o niskiej zawartości tłuszczu. Ten cel również został przekroczony pod koniec trzeciego roku – obecnie aż 87% produktów to produkty o niskiej zawartości tłuszczu lub niezawierające go w ogóle. Rok temu ich liczba wynosiła 83%.
Redukcja cukru
Firma zobowiązała się także zmniejszyć całkowitą ilość cukru do
Co więcej Dannon zobowiązał się w ciągu 3 lat trwania programu, zainwestować ponad 3 miliony dolarów w edukację żywieniową i badania skupiające się na zdrowych nawykach żywieniowych. Przez ten okres firma opracowywała, wspierała i pomagała rozwijać ważne programy edukacyjne.
Źródła:
Busineswire; The Dannon Company Meets and in Some Cases Exceeds Its Commitment to Partnership for a Healthier America
Przeczytaj także
Według raportu SPINS słupki sprzedaży w segmencie jogurtów opartych na składnikach roślinnych osiągnęły 78 mln $ w roku 2016 i wciąż rosną.
Najnowsze dane (Euromonitor International) pokazują, że światowy rynek probiotyków jest wart obecnie ok 40 miliardów €. Jogurt wciąż dominuje jako główny produkt probiotyczny generując 76% sprzedaży...