Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Redukucja zawartość cukru i tłuszczu w produktach Dannon (USA) przy współpracy z PHA

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności , Procesy i Technologie

Dannon ogłosił, że sprostał, a w niektórych przypadkach nawet przewyższył swoje zobowiązania w programie, który prowadził razem z Partnership for Healthier America (PHA), poprawiając profil odżywczy oraz gęstość odżywczą swoich produktów. Zainwestował również ponad 3 miliony dolarów w badania i edukację żywieniową. W ramach programu, Dannon obniżył zawartość cukru i tłuszczu oraz poprawił gęstość odżywczą swoich produktów, podczas redukcji ogólnej zawartości cukrów we wszystkich produktach dla dzieci. Zmiany wprowadzane były od początku 3-letniego okresu zobowiązania, tj. od początku lipca 2013 r.

Zamierzone cele osiągnięte zostały poprzez reformulację najpopularniejszych produktów takich jak Danimals Smoothies (produkt dla dzieci) oraz poprzez wprowadzenie całkowicie nowych produktów np. jogurt bez dodatku tłuszczu (Oikos Triple Zero Greek) – niezawierający także cukrów dodanych oraz sztucznych substancji słodzących.

Jesteśmy zadowoleni, że Dannon osiągnął swoje cele jednocześnie zachowując świetny smak naszych produktów oraz przyczyniając się do wzrostu udziału na rynku.” powiedział Sergio Fuster, prezes DanoneWave (USA).

Gęstość produktu

Producent zobowiązał się, że poprawi o 10% gęstość odżywczą swoich produktów poprzez zwiększenie zawartości kluczowych składników takich jak białko, błonnik oraz witamina D. Pod koniec trzeciego roku zmian, firma nieco przekroczyła założony cel, osiągając poprawę gęstości odżywczej o 10,06%. Rozszerzenie gamy produktów, w tym również wprowadzenie produktów o wysokiej wartości odżywczej, było kluczowym działaniem przyczyniającym się do tego postępu.

Obniżenie zawartości tłuszczu

Dannon zadeklarował również obniżenie zawartości ilości tłuszczu w produktach tak, aby 75% z nich mogło być sprzedawane, jako produkty, które nie zawierają tłuszczu lub produkty o niskiej zawartości tłuszczu. Ten cel również został przekroczony pod koniec trzeciego roku – obecnie aż 87% produktów to produkty o niskiej zawartości tłuszczu lub niezawierające go w ogóle. Rok temu ich liczba wynosiła 83%.

Redukcja cukru

Firma zobowiązała się także zmniejszyć całkowitą ilość cukru do

Co więcej Dannon zobowiązał się w ciągu 3 lat trwania programu, zainwestować ponad 3 miliony dolarów w edukację żywieniową i badania skupiające się na zdrowych nawykach żywieniowych. Przez ten okres firma opracowywała, wspierała i pomagała rozwijać ważne programy edukacyjne.

Źródła:

Busineswire; The Dannon Company Meets and in Some Cases Exceeds Its Commitment to Partnership for a Healthier America

Autor: FoodFakty

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.