W związku z katastrofą ekologiczną, która miała miejsce na rzece Odrze w 2022 roku, w lipcu 2023 r., uchwalono ustawę o rewitalizacji rzeki Odry. Wśród celów Ustawy o Rewitalizacji wymienia się m.in. poprawę jakości wody w Odrze, zapewnienie wymaganych zasobów wodnych, poprawę działania gospodarki wodnościekowej w obszarze mogącym mieć znaczenie dla Odry czy zasady prowadzenia inwestycji w obszarze rzeki.
Nowe regulacje prawne wprowadzają przełomowe zmiany w brzmieniu m.in. przepisów Prawa wodnego, co ma istotne znaczenie dla przedsiębiorców, którzy korzystają z zasobów wodnych Odry w ramach prowadzonej przez nich działalności. Zmiany mogą bezpośrednio wpłynąć na prowadzoną działalność operacyjną, w tym podejmowane przez przedsiębiorców inwestycje, a niedostosowanie do nich może mieć dotkliwe skutki.
Cele Ustawy o Rewitalizacji mają zostać osiągnięte m.in. przez wprowadzone przez legislatora mechanizmy systemowe dotyczące ułatwień w zakresie podejmowania wybranych inwestycji w ramach rewitalizacji, jak również wprowadzenie nowych kompetencji kontrolnych organów administracji publicznej oraz nowych obowiązków i kar administracyjnych.
Z pelnej wersji artykułu dowiesz się m.in. jakie są:
-obowiązki nałożone na przedsiębiorstwa pobierające wodę
-nwestycje dotyczące systemów retencyjno-dozujących
-lokalizacje pomp ciepła i akumulatorów ciepła warstwy wodonośnej
-zmiany w treści obowiązujących pozwoleń wodnoprawnych
-administracyjne kary adminiastracyjne.
Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem:
STREFA MANAGERA: REGULACJE DOT. REWITALIZACJI RZEKI ODRY A DZIAŁALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW SPOŻYWCZYCH
W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:
- Raporty Food Risk
- LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
- Opracowania Prawne naszych Ekspertów
- Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
- Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera
>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<
Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl
Autor:Anna Bojja
Anna posiada kilkuletnie doświadczenie w doradzaniu polskim i zagranicznym przedsiębiorcom w zakresie gospodarki odpadami, budowaniu zrównoważonego łańcucha dostaw, jak i przy realizacji szeroko pojętych inwestycji przemysłowych i energetycznych.
Pomaga klientom w prowadzeniu biznesu zgodnego z zasadami zrównoważonego rozwoju i zielonej transformacji.
Posiada duże doświadczenie w doradztwie prawnym w zakresie projektów Waste-To-Energy, jak również przy realizacji dużych instalacji przemysłowych.
Ma również bogate doświadczenie w pozyskiwaniu środków zewnętrznych na realizację projektów w obszarze ochrony środowiska, jak również dalszym zarządzaniu projektami, w tym sprawozdawczości w zakresie rzeczowo – finansowym z ich realizacji do Komisji Europejskiej.
Uczestniczyła w licznych audytach środowiskowych po stronie jednostek budżetowych, jak i przedsiębiorców w zakresie realizacji obowiązków dotyczących ochrony środowiska.