Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Roślinna alternatywa mleka – napój owsiany kosztuje w Niemczech mniej niż mleko pełne

Kategoria: Biznes

Najtańsze mleko w niemieckim handlu detalicznym po raz pierwszy kosztuje ponad 1 euro. W lipcu portal Focus poinformował, że ceny mleka krowiego gwałtownie rosły, osiągając „historyczne rekordy” w supermarketach. A w porównaniu z grudniem 2021 r. ceny mleka pełnego (znanego również jako mleko pełnotłuste) wzrosły o 29 centów za litr.

Mleczne alternatywy tańsze niż mleko pełne

Po raz pierwszy napoje owsiane i migdałowe są tańsze niż mleko pełne (stan na 4 lipca). W przypadku marek własnych cena za litr za alternatywę mleka krowiego wynosi 99 centów.

Żywność plant-based coraz bardziej przystępna w całej Europie

W całej Europie inflacja rośnie w wielu branżach, w tym w branży spożywczej, energetycznej i transportowej. Dla konsumentów oznacza to wzrost kosztów życia. I z tego powodu coraz większa ich część poszukuje i wybiera produkty tańsze. Dla wielu z nich oznacza to ograniczenie kupowania i spożywania produktów pochodzenia zwierzęcego.

Jak poinformował ProVeg Netherlands – w Holandii mięso roślinne kosztuje teraz mniej niż mięso zwierzęce. W ostatnim badaniu przeprowadzonym w czerwcu firma ProVeg International porównała ceny 36 produktów. Okazało się, że chociaż burgery roślinne były kiedyś droższe niż mięso, to w czerwcu br. były o 78 centów tańsze za kilogram. Natomiast wegańskie kawałki kurczaka były o 37 centów tańsze, a mięso mielone na bazie roślin kosztowało mniej o 1,36 euro za 1 kg niż jego odpowiednik pochodzenia zwierzęcego. Mięso zawsze było produktem, który wymaga ogromnej ilości surowców. Do wyprodukowania jednego kilograma mięsa potrzeba do dziesięciu kilogramów zboża. Teraz, w czasach niedostatku, to zbiera swoje żniwo.

Z kolei najnowsze badanie z marca 2022 r. opublikowane w czerwcu przez Vegan Society wykazało, że kupujący rezygnują z produktów mięsnych lub je ograniczają, aby obniżyć koszty życia. To badanie wykazało, że 17% Brytyjczyków znacząco zmniejszyło ilość spożywanego mięsa, podczas gdy 8% ograniczyło nabiał i/lub jajka. Trzy procent twierdzi, że ograniczyło oba. Po raz pierwszy w tym roku w ankiecie zapytano również respondentów o spożycie ryb, a 6 procent ujawniło, że ograniczyli ilość kupowanych i spożywanych ryb i owoców morza. W sumie oznacza to, że prawie co czwarty z brytyjskich konsumentów (23%) zminimalizował ilość produktów pochodzenia zwierzęcego na swoim talerzu.


 


 

Źródła: https://plantbasednews.org/lifestyle/food/oat-milk-costs-less-whole-milk-germany/

https://www.focus.de/finanzen/news/grafik-zeigt-entwicklung-milch-ist-jetzt-so-teuer-wie-noch-nie-so-stark-zog-der-preis-die-letzten-monate-an_id_110138939.html

https://www.vegansociety.com/news/news/almost-quarter-brits-are-cutting-back-animal-products-response-new-normal-survey-reveals

Wybierz temat: Dieta i zdrowie Dodatki i składniki Plant-based Przemysł mleczarski

Autor: Katarzyna Oleksy

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.