Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Strategia FSA na lata 2022-27 w kontekście zmieniającego się systemu żywnościowego

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności

Food Standards Agency (FSA) działa na rzecz ochrony zdrowia publicznego i interesów konsumentów w odniesieniu do żywności w Anglii, Walii i Irlandii Północnej. Do zadań agencji należy ochrona zdrowia ludzi, zmniejszenie obciążenia ekonomicznego związanego z chorobami przenoszonymi przez żywność oraz wspieranie brytyjskiej gospodarki i handlu, zapewniając (wraz ze szkockim odpowiednikiem FSA – FSS), że żywność cieszy się dobrą opinią pod względem bezpieczeństwa i autentyczności w Wielkiej Brytanii i za granicą.

Od czasu opublikowania poprzedniej strategii w 2015 r. wiele się zmieniło

Rola FSA znacznie wzrosła, odkąd Wielka Brytania opuściła UE. Agencja przejęła nowe obowiązki, w tym regulację nowej żywności, doradzanie rządowi Wielkiej Brytanii w sprawie nowych umów handlowych oraz doradzanie i zapewnianie standardów dla importowanej i eksportowanej żywności.

Tempo zmian technologicznych i biznesowych w systemie żywnościowym nadal przyspiesza. Ludzie kupują żywność na nowe sposoby, na przykład za pośrednictwem internetowych rynków i mediów społecznościowych. I te zmiany wpływają na sposób, w jaki ludzie kupują żywność i sposób, w jaki działają firmy spożywcze.

Ludzie i rządy na całym świecie stają się coraz bardziej świadomi wpływu, jaki produkcja żywności ma na planetę. Kryzys klimatyczny napędza innowacje w żywności, ponieważ coraz więcej firm inwestuje w alternatywne źródła białka lub zrównoważone opakowania żywności.

Ciągle obowiązuje wyzwanie, aby poprawić narodowe zalecenia dietetyczne, by spożywana żywność pomagała żyć dłużej i zdrowiej. Badania pokazują, że niektóre z największych obaw ludzi związane z żywnością dotyczą zdrowia i odżywiania.

Ludzie obecnie są również bardzo zaniepokojeni brakiem bezpieczeństwa żywnościowego oraz przystępnością jej cen.

Przemysł spożywczy oraz rząd Wielkiej Brytanii współpracowali, aby zapewnić bezpieczne dostawy żywności podczas pandemii COVID-19. Każdy poważny wstrząs w systemie żywnościowym wpływa na łańcuchy dostaw, personel i modele operacyjne. FSA musi być gotowa do szybkiej adaptacji.

W tych zmieniających się okolicznościach misja FSA „żywność, której możesz zaufać” – stala się jeszcze bardziej istotna.

Strategia FSA na lata 2022-27 – prezentacja najbliższych planów

FSA nadal chronić będzie konsumentów, zapewniając, że żywność jest bezpieczna. FSA będzie również odgrywać swoją rolę w tworzeniu zdrowszej i bardziej zrównoważonej żywności dla wszystkich. Kwestie takie jak przystępność cenowa i informacje przekazywane konsumentom, aby mogli podejmować świadome decyzje, dotyczą misji FSA.

Nowa Strategia FSA określa również, że prace prowadzone będą przez niezależny, pozaministerialny departament rządowy. Potwierdza też rolę nauki i dowodów w informowaniu o wszystkim, co robi FSA, oraz zobowiązuje do przejrzystości, proporcjonalności i innowacji. Określa dążenie do ułatwienia przedsiębiorstwom spożywczym wypełniania ich zobowiązań i właściwego postępowania w celu ochrony zdrowia publicznego.

Patrząc w przyszłość, FSA będzie musiała współpracować z innymi i za pośrednictwem innych. FSA zapewnia szczególne atuty: zdolności naukowe i analityczne; reputację wśród opinii publicznej; wiedzę; oraz kontakty z władzami lokalnymi i przemysłem spożywczym.

System żywnościowy się zmienia, ale istnieją możliwości zapewnienia, że będzie on w przyszłości bezpieczniejszy, zdrowszy i bardziej zrównoważony, czemu pomóc ma ta strategia.

Strategia ta wyznacza kierunek działań FSA na najbliższe pięć lat, prace będą ewoluować, aby sprostać wyznaczonym ambicjom. FSA zamierza być elastyczna w podejściu, zwłaszcza w nowych obszarach strategii, takich jak wizja zdrowszej i bardziej zrównoważonej żywności. Wraz z niniejszą strategią określone zostaną cele i plan prac na pierwszy rok.

Biorąc pod uwagę ostatnie pięć lat i wydarzenia takie jak wyjściu z UE i pandemia COVID-19, kontekst może się znacząco zmienić. Oczekuje się, że strategia zapewni ramy, dzięki którym będzie można stawić czoła tym zmianom.

Siedem zasad przewodnich, które określają sposób, w jaki sposób FSA chce działać w ciągu najbliższych 5 lat

  1. FSA jest zaufanym głosem w sprawie standardów żywności, chroniącym interesy konsumentów.
  2. FSA swoje decyzje opiera na nauce i dowodach.
  3. FSA jest transparentna. Przekazujemy opinii publicznej jasne informacje, które pomagają im zrozumieć ryzyko.
  4. Współpracować z innymi podmiotami, wykorzystując ich zasięg i wpływy w celu poprawy standardów żywności, a tam, gdzie to właściwe, zmiany zachowań konsumentów i zachowań w przemyśle.
  5. Ułatwiać firmom wywiązywanie się z ich zobowiązań i robienie tego, co właściwe dla konsumentów.
  6. Podejście FSA jest proporcjonalne, koncentrujące się na żywności i firmach, które stanowią największe ryzyko dla konsumentów.
  7. FSA będzie proaktywna w swoich działaniach w celu zapewnienia bezpieczeństwa żywności i utrzymania zaufania konsumentów, przedsiębiorstw i partnerów handlowych.

Link do pełnej treści Strategii FSA

Źródło: FSA

Wybierz temat: Bezpieczeństwo żywności Inspekcje Państwowe

Autor: Katarzyna Oleksy

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.