Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Wpływ Covid-19 na rozwój sektora e-commerce na przykładzie Korei Południowej

Kategoria: Biznes

COVID-19 szybko rozprzestrzenił się na Koreę Południową, a pierwszy zgłoszony przypadek miał miejsce 20 stycznia 2020 r. Podobnie jak w Chinach i Hongkongu, a potem na całym świecie, reakcją na COVID-19 w Korei Południowej było ograniczenie mobilności obywateli i egzekwowanie różnorodnych metod pracy zdalnej celem ograniczania rozprzestrzeniania się wirusa. W ten sposób przetestowano krajową infrastrukturę handlu elektronicznego, wpływ na ceny online i dostępność wybranych towarów. Raport przygotowany został przez Euromonitor International, a wykorzystane dane pochodzą z okresu od 1 stycznia do 23 lutego 2020 r.

Dostępność produktów

Korea Południowa zdołała utrzymać zapasy magazynowe produktów, które cieszyły się dużym popytem od czasu kryzysu COVID-19 ze względu dobrze zbudowaną krajową sieć logistyczną oraz zewnętrznych dostawców. Podczas gdy w niektórych kategoriach, takich jak uniwersalne ściereczki do czyszczenia, ryż, a w szczególności mydło w płynie, do 9 lutego odnotowano wzrost zapasów w sklepach internetowych, jednak większość tych wzrostów była nieznaczna, z niewielkim wyjątkiem dla mydła w płynie. Co więcej, kanał e-commerce był w stanie szybko odbudować zapasy, by sprostać zwiększonemu popytowi. Było to w dużej mierze możliwe ze względu na silne poleganie Korei Południowej na zewnętrznych sprzedawcach sprzedających za pośrednictwem platform internetowych, takich jak 11th Street i Gmarket, co zapewnia różnym sprzedawcom możliwość dotarcia do konsumentów.

Dynamika cen w Korei Południowej

Mimo że konsumenci mieli dostęp do produktów, ceny silnie wahały się po wybuchu COVID-19. Mydło w płynie było bardzo pożądanym produktem ze względu na zalecenia dotyczące częstego mycia rąk w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa. Po analizie prawie 2400 jednostek SKU mydła w płynie w 23 sklepach internetowych w okresie od 1 stycznia do 23 lutego 2020 r., nastąpił znaczny ruch w medianie ceny w tej kategorii. Począwszy od 1 stycznia , gdy cena mydła w płynie wynosiła 16,62 USD i gdy osiągnęła szczyt - 18,38 USD 3 lutego br. Wzrost ten spowodowany był głównie zakupami pod wpływem paniki, ponieważ konsumenci starali się poprawić swoją higienę i powstrzymać rozprzestrzenianie się wirusa. Jak widać na poniższym wykresie, po osiągnięciu szczytu na początku lutego, ceny kategorii mediany utrzymywały się powyżej progu 17,50 USD do 18 lutego. Mediany cen zaczęły następnie systematycznie spadać w następnym tygodniu.

Jak wspomniano wcześniej, maksymalna mediana ceny mydła w płynie w tym okresie osiągnęła 18,38 USD; była ona o 12% wyższa niż jej minimalna mediana ceny między 1 stycznia a 23 lutego 2020 r. Z produktów żywnościowych - ryż doświadczył stosunkowo niewielkiej zmiany mediany cen w badanym okresie. Rząd Korei Południowej kontroluje cenę ryżu, co zapobiegło znacznym wahaniom cen w Internecie lub wycenom cen, pomimo rosnącego popytu ze strony konsumentów.

Rozwój handlu e-commerce

Koreańczyków nadal obowiązują ograniczenia, jednak najgorsze już minęło. Oczekuje się, że coraz więcej produktów „domowego użytku” będzie sprzedawanych głównie za pośrednictwem kanałów handlu elektronicznego. Konsumenci dostosowują się do nałożonych na nich ograniczeń i nastąpiła zmiana nawyków zakupowych. Może to spowodować, że również inne kategorie produktów, takie jak kawa w opakowaniach premium i posiłki gotowe spotkają się z dynamicznymi zmianami cen on-line, a także większy odsetek produktów może być niedostępnych.

Boom w handlu e-commerce prawdopodobnie utrzyma się po wygaśnięciu pandemii – prognozuje Euromonitor.

 

Źródło: https://blog.euromonitor.com/coronavirus-impact-on-south-koreas-e-commerce-product-availability-and-prices/

 

Autor: Katarzyna Oleksy

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.