Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Jak postrzegana jest polska żywność? Raport dot. systemów żywnościowych w Wlk. Brytanii ujawnia brak zaufania do globalnej żywności

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności

W Wielkiej Brytanii opublikowano pierwszy w historii raport „Trust in Food”, który pokazuje stosunek brytyjskich obywateli do żywności i napojów. Badania przeprowadzone przez YouGov z udziałem ponad 3500 dorosłych osób w Wielkiej Brytanii wykazały, że opinia publiczna w przeważającej mierze wierzy, że brytyjska żywność jest bezpieczna, identyfikowalna i dobrej jakości. Brytyjscy konsumenci ufają brytyjskiej żywności w takim samym stopniu, jak jakości wody i opiece NHS, a także znacznie bardziej niż policji, służbom sądowym.

Jednym z głównych powodów zaufania społeczeństwa do brytyjskiej żywności jest ukryte zaufanie do systemów regulacji i gwarancji, które istnieją w Wielkiej Brytanii. Połowa (48%) ankietowanych podaje wysokie standardy i przepisy jako powód, dla którego ufa żywności w Wielkiej Brytanii. Respondenci uważają również, że systemy kontroli i gwarancji, takie jak British Lion and Red Tractor (70%) odgrywają większą rolę niż rząd (64%) w zapewnianiu, że żywność w Wielkiej Brytanii jest bezpieczna i dobrej jakości.

Poziom zaufania Brytyjczyków do żywności importowanej

Co istotne, podczas gdy 84% konsumentów w Wielkiej Brytanii ufa żywności wyprodukowanej w Wielkiej Brytanii, poziom zaufania do żywności spoza miejscowego rynku jest bardzo zróżnicowany. Irlandia i Nowa Zelandia cieszą się największym zaufaniem wśród brytyjskich konsumentów, za nimi plasują się wiodący producenci żywności w UE, tacy jak Szwecja, Niemcy, Włochy, Dania i Holandia.

Z kolei tylko 25% Brytyjczyków ufa żywności z USA, a tylko 11% ufa żywności z Chin. Kraje Wspólnoty Narodów, takie jak Australia i Kanada, pozostają w tyle za kilkoma głównymi krajami produkującymi żywność w UE. Tylko 17% brytyjskich konsumentów ufa brytyjskiej żywności w niewielkim stopniu lub wcale. Spośród nich 40% opiera swoją krytykę na przekonaniu, że dostępna dla nich żywność jest niezdrowa, nadmiernie przetworzona lub w inny sposób niskiej jakości.

Jak wygląda zaufanie Brytyjczyków do polskiej żywności?

Generalnie 43% Brytyjczyków ma zaufanie do żywności pochodzącej z Polski. Ale tylko 9% respondentów uważa ją za wysokiej jakości. Niestety nie jest to najlepszy wynik na tle innych krajów UE.

W ujęciu produktowym – Brytyjczycy doceniają polskie jabłka.  Import jabłek ma bardziej spójny poziom zaufania niż w przypadku innych produktów spożywczych. Konsumenci w całej Wielkiej Brytanii są ogólnie bardziej zadowoleni ze świeżych produktów z kontynentu europejskiego niż produktów mięsnych z tych samych krajów. Widać też większe zaufanie do jabłek importowanych z krajów, które mają niższy poziom zaufania. Na przykład 25 proc. respondentów było zadowolonych z jabłek z Polski, a 15% z Kenii.

Żywność ze sklepu czy na wynos?

Ponad dwa razy więcej Brytyjczyków ufa żywności kupowanej w sklepach niż wynosom i z dostawą. Zaufanie konsumentów do składników żywności, które kupują do samodzielnego przygotowania w domu, jest bardzo duże. Dotyczy to zwłaszcza żywności postrzeganej jako lokalna, kupowanej w specjalistycznych lub „hiperlokalnych” sklepach, której ufa ponad osiem na dziesięć osób. Prawie tyle samo osób (78%) ufa żywności kupowanej w supermarketach. Poziom zaufania nieznacznie spada w przypadku jedzenia przygotowywanego w restauracjach (70%), przy znacznie niższym zaufaniu do jedzenia na wynos i z dostawą (37%). Niski poziom zaufania do sektora dań na wynos jest szczególnie interesujący, biorąc pod uwagę wykładniczy wzrost tego sektora w latach poprzedzających pandemię COVID-19.

 

ZAPOZNAJ SIĘ Z  PEŁNĄ TREŚĆ RAPORTU

Źródło: https://assurance.redtractor.org.uk/trust-in-food-index/

Autor:Katarzyna Oleksy
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Bezpieczeństwo żywności

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.