Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Polski start-up It’s bean! produkujący alternatywy nabiału z fasoli nie zwalnia tempa – w tym roku planuje wypuścić na rynek kolejne innowacyjne produkty!

Kategoria: Biznes

W portfolio firmy, która wystartowała w połowie 2021 roku znajdują się aktualnie alternatywy jogurtów, puddingi bez dodatku cukru i napoje roślinne. W zeszłym roku start-up uzyskał tytuł Najlepszej Nowej Marki Roślinnej 2021 według plebiscytu RoślinnieJemy.

Alternatywa mleka It’s bean! wyróżnia się wśród oferowanych na rynku napojów roślinnych zawartością białka, a ponadto jest wzbogacana w wapń. It’s bean! Plant drink to produkt świeży, charakteryzujący się 3-tygodniowym terminem przydatności do spożycia. Napój roślinny świetnie sprawdzi się do kawy – dobrze się pieni, dzięki czemu można przygotować z jego użyciem kremowe cappuccino czy latte. Dodatkowo idealnie nadaje się do owsianek, gotowania czy nawet do produkcji lodów!

Alternatywy jogurtu występują aż w siedmiu wersjach smakowych i są pierwszym produktem, który stworzył start-up. Produkty zawierają białko i wapń, posiadają również niską zawartość nasyconych kwasów tłuszczowych oraz pozbawione są popularnych alergenów. Dodatkowo, mają średnio trzy razy mniej cukrów prostych, niż tradycyjny jogurt naturalny. Najważniejszym aspektem pozostaje jednak to, że produkt w niczym nie ustępuję tradycyjnym jogurtom. Alternatywy jogurtu It’s bean! są idealne jako śniadanie, dodatek do potraw czy przekąska.

Puddingi z fasoli są świetnym wyborem dla fanów słodkości bez dodatku cukru. Ich dużą zaletą jest to, że zawierają błonnik, dający uczucie sytości. Można użyć ich jako samodzielną przekąskę, dodatek do deseru czy też do wypieków.

,,Rynek roślinnych alternatyw mleka od kilku lat intensywnie rośnie, a produkty te na dobre zadomowiły się już w lodówkach Polaków. Wciąż jednak widzimy na nim miejsce dla innowacyjnych produktów opartych o nowe surowce, które będą potrafiły zastąpić nie tylko smak mleka, ale także jego wartości odżywcze’’ - mówią zgodnie założycielki start-upu Katarzyna Siczek i Paulina Barros.

Zyskujące coraz większą popularność jogurty i puddingi są dostępne w wielu sklepach oferujących żywność wegetariańską, a także sklepach stacjonarnych sieci Carrefour czy Organic Market w wielu miastach w całej Polsce. Z kolei konsumenci preferujący zakupy online mogą zamawiać produkty z dostawą do domu z oficjalnej strony firmy oraz ze sklepów takich jak m.in. Frisco. Produkty dostępne są również na rynku HoReCa – można znaleźć je m.in. w daniach cateringów dietetycznych w Polsce i cateringach przedszkolnych.

Aktualnie start-up zbiera kolejną rundę finansowania, która pozwoli na zmianę zakładu produkcyjnego na większy – umożliwi to rozszerzenie portfolio o nowe kategorie produktowe i będzie pierwszym krokiem do ekspansji za granicę.

Wybierz obszar: Plant-based

Autor: Cool beans

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.