W Polsce, jakość handlowa miodu oraz jego oznakowanie są regulowane przez szczegółowe przepisy, które zapewniają konsumentom dostęp do produktów wysokiej jakości oraz do niezbędnych informacji na temat kupowanego miodu.
Unijne regulacje prawne przydatne w praktyce producenta miodu
W związku z tym, że miód zalicza się do kategorii żywność, pierwszą regulacją, którą musimy brać pod uwagę przy analizowaniu tego produktu jest rozporządzenie 1169/2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności. Z perspektywy producenta lub dystrybutora miodu warto szczególnie zwrócić uwagę na art. 19 tego rozporządzenia mówiący o możliwości pominięcia wykazu składników w przypadku, gdy środek spożywczy zawiera jeden składnik i jednocześnie:
- nazwa środka spożywczego jest identyczna z nazwą składnika; lub
- nazwa środka spożywczego umożliwia wyraźne zidentyfikowanie charakteru składnika.
Dzięki temu przepisowi zyskujemy możliwość, aby w konkretnych przypadkach pominąć w oznakowaniu miodu wykaz składników.
Z pełenj wersji artykułu dowiesz się m.in.:
-jakie akty prawne (unijne oraz polskie) regulują kwestie związane z miodem?
-jakie są obowiązkowe elementy oznakowania miodu?
-jakie są rodzaje miodu i odmiany miodu?
-czym jest zafałszowanie miodu?
Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem:
STREFA MANAGERA: OZNAKOWANIE MIODU – REGULACJE PRAWNE Z KTÓRYMI MIERZĄ SIĘ PRODUCENCI
W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:
- Raporty Food Risk
- LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
- Opracowania Prawne naszych Ekspertów
- Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
- Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera
>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<
Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl